Test Opel Adam Rocks 1,0 Turbo

Autor: Pavel Srp - 23. 4. 2015


Opel Adam je v nabídce této německé automobilky za stylovku, je menší a nepraktičtější, přesto dražší než Corsa, ale nabízí nepřeberné množství barevných kombinací, polepů, vzorů, ale i verzí. A jednou z těch „nej“ je verze Rocks, která prošla naším redakčním testem.

test-opel-adam-rocks-10-turbo-p1

Ačkoliv je Adam nejmenší portfoliu automobilky, rozhodně nejde o základ nabídky. Vždyť cena zcela bez problémů překoná i mnohem větší a praktičtější Astru, o Corse ani nemluvě. Základem nabídky bude model Karl, který se již na zahájení prodeje nedočkavě třese…

Opel Adam Rocks bezpečně poznáte na první pohled, design a styl u něj hrají hlavní roli. Líbí se mi, že se design produkční verze oproti konceptu příliš neliší. Opel se odvázal a koncept před zahájením výroby vlastně jen decentně učesal. Karoserii přibylo výrazné oplastování na obou koncích, ale i na lemech blatníků a prazích. Přibyla také plátěná střecha (u ostatních verzí za příplatek), o 15 mm vyšší světlá výška nebo obrovská 18″ kola! Auto naživo vypadá neskutečně, líbí se mi!

Interiér mnoho změn nedoznal, vlastně je stejný jako v běžném Adamovi. Je tu poměrně velký dotykový displej, kterým se ovládá rádio i nastavuje auto, vedle něj je pár nejnutnějších tlačítek ovládajících například vyhřívané sedačky i volant, centrální zamykání, aktivaci či deaktivaci Start/Stop systému a podobně. Pod displejem lze nalézt ovládání klimatizace. Teplotu, případně intenzitu foukání zobrazují svítící tečky po obvodu toho kterého ovladače, toto řešení však občas, zejména pokud otevřete střechu a zasvítí do interiéru sluníčko, neníí úplně ideální, protože není moc dobře vidět.

test-opel-adam-rocks-10-turbo-p2

Auto je svými vnějšími rozměry, kdy jeho délka zdaleka nedosahuje ani čtyř metrů, velmi malé a podobné je to i v interiéru. Dvojice pasažérů najde na předních sedadlech místa poměrně dost, jen se sedí celkem blízko u sebe. Zadní místa jsou ale spíše pro nákup, kabelku nebo pejska, člověk se na ně nevejde. Podobné je to i v zavazadelníku, jehož objem je pouhých 170 litrů, a má velmi vyoskou nakládácí hranu. Je to spíše taková nouzovka na odložení kabelky, pokud ji s sebou paní nechce nosit a na sedačkách v autě by hrozilo její odcizení. Jenže… Opravdu potřebujete ve stylovce – jakou zcela jistě Opel Adam Rocks je – velký kufr a spoustu místa pro čtyři nebo pět lidí?

Velká stahovací plátěná střecha je skvělým doplňkem zejména v teplém počasí. Po jejím stažení se interiér nejen prosvětlí, ale i osvěží. Střecha se dá otevřít prakticky celá až k uchycení kufrových dveří a ve spojení se staženými velkými bočními okny ve dveřích navozuje téměř pocit jako v kabrioletu. Plusem je, že pocitově absence plechu ve střeše nezhoršila tuhost karoserie. I v zavřeném stavu je s ní však auto v interiéru o poznání hlučnější.

Testovaný Opel Adam Rocks byl vybaven novým benzínovým turbo-tříválcem s litrovým objemem, výkonem 85 kW/115 koní a s točivým momentem 170 Nm. Se stejným motorem jsme nedávno jezdili v Corse a tam se nám hodně líbil. Nejinak tomu bylo i u Adama. Ačkoliv měl motor s velkými 18″ (v základu 17″) nepochybně více práce než s 16″ u Corsy, stále byl dostatečně čiperný. A to i díky poměrně krátkým převodům šestistupňové manuální převodovky (130 km/h znamená cca 3 300 ot./min). Motor ochotně zatahuje už od cca 1500 otáček, nejsilnější je ve středním poli, ale svým tahem nepoleví až k červenému poli. Jeho zvuk je příjemně utlumen a vibrace na volnoběh jsou skoro neznatelné. Takové tříválce se nám líbí. Zbývá už snad jen otázka, jak dlouho vydrží malý litrový tříválec s přeplňováním a výkonem 115 koní…?

test-opel-adam-rocks-10-turbo-p3

Spotřeba paliva je stejně jako u jakéhokoliv jiného přeplňovaného motoru zcela závislá na jízdním stylu, intenzitě sešlápnutí plynového pedálu i velikosti kol. Ve výsledku jsme tak s Adamem jezdili za vyšší spotřebu než u Corsy (ona je vyšší i papírově). Palubní počítač ukazoval na konci testu hodnoty lehce nad 7 l/100 km.

Inženýři si zaslouží pochvalu za naladění podvozku a celkovou spolupráci auta s velkými koly. Ačkoliv to není zcela ideální, nakonec si myslím, že se s tím popasovali skvěle. Podvozek je sice tvrdší, ale jízda je v rámci možností pohodlná, přesto auto na nekvalitní silnici sem tam odskočí. Důležité je, že od kol se neozývají žádné rány. Díky širokým pneumatikám drží Adam zvolenou stopu i v rychlostech, které byste do něj možná ani neřekli. S velkými koly nemá problém ani posilovač řízení, který je nastaven na poměrně vysokou účinnost. Ta se dá v případě, kdy bude s autem například parkovat velmi křehká žena, ještě zvýšit, je k tomu šikovné tlačítko City.

Opel Adam Rocks rozhodně není autem pro každého, vždyť ten testovaný vyšel téměř na rovný půl milion Kč. Pokud se vám ale líbí, není to špatná volba a troufnu si říct, že s ním v dnešní době rozhodně zaujmete více než s už poměrně běžným Fiatem 500… U kaváren v centru města s ním naděláte hodně parády, ale i pokud se chcete občas projet, nezklame vás. V testované konfiguraci se mu nicméně při ostřejší jízdě úplně nelíbí rozbité silnice, mnohem lépe se cítí na těch kvalitních, kde nakonec umí předvést i pořádný kalup a vyděsit klidně i mnohem silnější auta…

test-opel-adam-rocks-10-turbo-p4

Druhý pohled – Anina:

I když má Opel Adam Rocks podle automobilky zaujmout především mužské pohlaví, dámy a slečny se za ním otáčejí více než dost. I já, která nemám úplně v lásce malá auta, jsem si Adama během týdenního testu hodně oblíbila.

Tohlle malé auto má prostě styl. A má ho na rozdávání, takže za jeho volantem se v davu rozhodně neztratíte. Lidé se dívají, usmívají a ještě na vás mávají. Tohle se nám už hodně dlouho nestalo. Navíc se neztratí ani na okreskách nebo dálnicích. Litrové turbo sice na první pohled nezní nic moc, ale malý a lehký Adam je pro něj jako dělaný. Prokličkovat ucpaným městem je s ním nejen hračka, ale i zábava.

Co se designu týče, tady Opel rozhodně vedle nešlápl. Stahovací střecha, velká kola, zajímavá volba barevné varianty laku, to vše je dobře namíchaný koktejl moderního designu. Jediným mínusem tak Adama tak zústává jeho cena. Ano, je to stylové auto, je mrštný, je s ním legrace, ale půl milionu korun? To je hodně i za auto, které je víc doplňkem. Ale doplňek je to tak výrazný a povedený, že se jistě najdou mladé dámy nebo pánové, kteří ho prostě mít musí. A když musíš, tak prostě musíš… :)

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Opel
Typ:,Adam Rocks
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,999 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,přední kola
Výkon:,85 kW/115 koní při 5 200 ot./min
Točivý moment:,170 Nm při 1 800 – 4 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.9 s
Maximální rychlost:,196 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.3 / 4.1 / 5.1
Emise CO2:,119 g/km
Objem palivové nádrže:,35 litrů
Délka:,3 747 mm
Šířka:,1 720 mm
Výška:,1 493 mm
Rozvor:,2 311 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 156 kg
Objem zavazadlového prostoru:,170 / 663 litrů
Ceník:,k nahlédnutí zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru