Test MG3 Hybrid+ | 2024

Test MG3 Hybrid+ | 2024

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 2. 12. 2024


MG na český trh vtrhlo jako vichřice a prodejně neustále roste, čemuž pomáhá i neustále se rozšiřující modelová paleta. V posledních měsících na trh přišla nová generace crossoverů HS a ZS, ale také malý hatchback MG3. A právě trojku jsme otestovali.

Akorát tak velké

Novinka „britskočínské“ automobilky vstupuje do segmentu, který je poměrně nabitý, ale zužuje se. MG3 přijíždí do kategorie malých aut, ve které se postaví například proti Škodě Fabii, Renaultu Clio nebo Hyundai i20. Vnějšími rozměry jsou si všechna auta hodně podobná, ale MG3 je největší. Všechny čtyři modely lze porovnat v této tabulce.

MG3 Hybrid+Škoda FabiaRenault ClioHyundai i20
Délka4113 mm4108 mm4053 mm4065 mm
Šířka1797 mm1780 mm1798 mm1775 mm
Výška1502 mm1479 mm1440 mm1450 mm
Rozvor2570 mm2552 mm2583 mm2580 mm

Díky rozměrům, které jsou prakticky ve všech směrech největší ze všech zmiňovaných konkurentů, vyplývá, že MG bude minimálně srovnatelné co do vnitřního prostoru. A v kabině to skutečně není špatné, čtveřici pasažérů (já jsem se svými 180 cm neměl problém vpředu ani vzadu) odveze, stejně tak i jejich zavazadla. Základní objem kufru je průměrných 293 litrů, ale je to výrazně méně, než kolik mají zmiňovaní konkurenti Renault Clio (391 litrů), Škoda Fabia (380 litrů) i Hyundai i20 (352 litrů), ale naopak je třeba větší než u Toyoty Yaris (286 litrů). Kufr se dá v MG samozřejmě zvětšit sklopením opěradla (ano, není dělené) zadního sedadla.

Test MG3 Hybrid+ | 2024

První s novým designovým jazykem

Nové MG3 ukázala automobilka v České republice v létě, přičemž k prvním zákazníkům se dostalo o chviličku později. Na silnicích už tedy trojku můžeme potkávat. Pokud jste však ještě žádné MG3 nepotkali, pravděpodobně to bude tím, že se začalo prodávat nejprve jako hybrid, čistě spalovací verze přichází právě až teď, koncem roku. Hybridní verze má sice poměrně zajímavou a sofistikovanou techniku, ale zároveň také vyjde v základu na (necelých) půl milionu korun. Základní cena je 489 900 Kč.

MG3 je prvním představeným autem, které odstartovalo nový designový jazyk, jemuž dominují přední světla, jimž MG říká „hunting eye“ a na nový vzhled nejvíce odkazují. Mají působit jako přivřené oči lovce číhajícího na kořist. Pokud se na auto podíváme, nejde se úplně ubránit dojmu, že design je trošičku retro, rozhodně to není tak moderní jako u nejnovějších modelů HS a ZS. Je to sice zcela subjektivní hodnocení, ale opět připomenu všechny tři výše zmiňované konkurenty, kteří vypadají moderněji. A to například i proto, že MG nemá LED čelní světlomety (má je jen v nejvyšší výbavě), ale ani LEDky v zadních světlometech.

Design je ale samozřejmě subjektivní a každý ho vidíme jinak, pojďme se podívat do kabiny. MG3 se u nás dá pořídit ve třech výbavách – Essential, Emotion a Exclusive. Už ta základní má ale docela slušnou výbavu včetně klimatizace, digitálního přístrojového štítu, vcelku velkého (úhlopříčka je 10,25″) dotekového displeje infotainmentu, ale také konektivity Android Auto a Apple Carplay (musíte ale telefon propojit kabelem).

Test MG3 Hybrid+ | 2024

Testované auto bylo v prostřední výbavě Emotion, takže nemělo například bezklíčový přístup a ani standardně dodávané vyhřívané přední sedačky, které má nejvyšší výbava Exclusive. Zatímco bezklíčové ovládání se ale dodělat nedá, tak vyhřívané sedačky ano. V takovém případě vám pak přibydou na středový tunel dvě tlačítka. Pokud byste měli nejvyšší výbavu, bude vyhřívání sedadel přímo v displeji infotainmentu – stejně jako třeba kompletní ovládání klimatizace a topení. Mimochodem, infotainment je počeštěný, přeložený je lépe než u MG HS, ale přesto to není dokonalé, narazili jsme tu i na jednu položku v arabštině. Překlady musí české zastoupení MG ještě doladit…

Potěší ovšem to, že aktivní jízdní asistenty jsou přeloženy správně a lze je poměrně jednoduše vypnout. Nechybí tady totiž ani inteligentní omezovač rychlosti, který při každém překročení rychlosti otravně pípá (a je tu i upozorňování na radary, které také pořád pípá, ale to se dá vypnout jedno a zůstane – na rozdíl od rychlostního upozornění – vypnuté). Musíte kvůli tomu sice do menu Infotainmentu, ale po přepnutí na kolonku „MG Pilot“ už je má všechny v seznamu pod sebou. Složitější je ale zase naopak ladění rádia a výběr stanic. Logika a ovládání infotainmentu je jednoduše u čistě evropských aut jednodušší.

Jedinečný hybrid

Přestože testované hybridní pohonné ústrojí nebude v České republice pravděpodobně prodejních trhákem, je hodně sofistikované. Pokud vás technika moc nezajímá, pak můžete několik následujících řádků rovnou přeskočit, ale pokud vás technika naopak zajímá, pokusíme se to trochu rozepsat. Pohonné ústrojí se skládá z benzinového čtyřválce s objemem 1,5 litru se 75 kW/102 koňmi a se 128 Nm a elektromotoru se 100 kW/136 koňmi a s 250 Nm. K tomu je tu ještě generátor se 45 kW/62 koňmi a 60 Nm.

Test MG3 Hybrid+ | 2024

Nejde o jen tak obyčejné hybridní pohonné ústrojí, což chce samotné MG naznačit už tím, že jej pojmenovalo jako Hybrid+. Ono totiž funguje jako paralelní, ale i jako sériový hybrid. Dokáže kola pohánět přímo spalovacím motorem, ale i elektromotorem, přičemž to, jak jej pohání, záleží na rychlosti, ale i na intenzitě sešlápnutí plynového pedálu a na dalších faktorech. Standardně se tak při jízdě lze setkat s těmito třemi scénáři: jízda jen na elektřinu (kola roztáčí elektromotor, spalovací motor je vypnutý), jízda v režimu sériového hybridu (kola roztáčí stále elektromotor, ale spalovací motor běží a dobíjí baterii) případně je to ještě jízda na paralelní hybrid (kola už nepohání elektromotor, ale pohání je spalovací motor, kterému pomáhá elektromotor).

MG3 hybrid+ se ale vždy rozjíždí na elektromotor a využívá jej primárně i ve městě. Je to zejména kvůli unikátní automatické převodovce, která má jeden rychlostní stupeň pro elektromotor a jen tři rychlostní stupně pro spalovací motor. Jde ale velmi zjednodušeně o ekvivalent standardního 4., 5. a 6. rychlostního stupně. V městských rychlostech (až do 60 km/h) jezdí MG3 Hybrid+ na elektřinu (pokud je akumulátor s kapacitou 1,83 kWh dostatečně nabitý, pokud není jezdí na sériový hybridní pohon), mezi 60 až 80 km/h pak jezdí na sériový hybrid a teprve od osmdesátky dál standardně pohání kola spalovací motor.

O baterii se řidič při jízdě nemusí nijak starat, s elektrickou energií si hospodaří úplně sama. Vybíjí se při každém přidání plynu a nabíjí se při brzdění pomocí rekuperace (ta se dá nastavit v Menu ve třech stupních intenzity). Potěší, že brzdy jsou naladěny tak, že tu není cítit vlastně žádné škubnutí při změně rekuperace a fyzickým zpomalováním brzdami, i když prvotní zabrzdění bývá poměrně intenzivní. Ovládání brzd je tady mimochodem právě i díky rekuperaci tzv. „po drátě“, MG do hybridní trojky instalovalo řešení i-Booster od Bosche.

Test MG3 Hybrid+ | 2024

Za volantem

A jak to celé funguje při jízdě? Bude záležet na tom, zda jste ve městě, respektive jezdíte-li městskými rychlostmi, anebo jedete po dálnici. Ve městě je totiž MG3 Hybrid+ až překvapivě rychlé a agilní. Aby také ne, když celkový výkon pohonné soustavy je 143 kW/195 koní. Může za to hlavně fakt, že kola pohání právě elektromotor, jehož točivý moment je k dispozici prakticky od nulových otáček, takže jakmile se dotknete plynového pedálu, rovnou může auto zrychlovat. Vystartovat ze semaforů tak dokážete opravdu bleskově.

Tabulky udávají zrychlení z 0 na 100 km/h za osm sekund, ale do šedesátky autům se stejnou hodnotou zrychlení bez problémů ujedete, doženou vás pak až nad šedesátkou. To plynule přecházíme k tomu, že jakmile s tímhle autem vyjedete za město nebo na dálnici, bude jeho akcelerace i celková pružnost pohonného řetězce vláčnější. Do práce se totiž už zapojuje spalovací motor přes „klasickou“ převodovku. Neznamená to ale, že by se tohle auto na cestování po dálnicích nehodilo.

Podvozek je naladěn spíše do komfortu, rozhodně nevybízí k tomu, že by chtělo jezdit rychle nebo snad ostře. A platí i přestože přední část působí lehce a na pohyby volantem reaguje auto ochotně.

Test MG3 Hybrid+ | 2024

Potěší spotřeba paliva, která se při docela běžné jízdě dá držet do 5 l/100 km, přičemž ve městě dokáže klesnout ještě níž. Baterie se rekuperací zvládne nabíjet poměrně rychle, takže auto umí ve městě hodně využívat jízdu čistě na elektřinu. Dokonce se vám může povést jezdit i těsně pod čtyři litry na 100 kilometrů. Nádrž je 36litrová, což není úplně moc, ale vzhledem ke spotřebě, kterou dokáže auto mít, stejně nebudete muset tankovat úplně často.

Závěr a cena

MG se vrhlo do Evropy ve velké stylu, lidé si auta této značky i u nás kupují poměrně ve velkém a přestože jsou tradiční evropské značky i některé zavedené korejské značky stále napřed (hlavně co se ovládání infotainmentu a celkového designu týká), má poměrně dobře našlápnuto. Design by mohl brzy „dovyřešit“ Jozef Kabaň, který stojí například za třetí generací Škody Superb, která je dodnes hezkým autem. Jozef Kabaň totiž do MG letos v dubnu nastoupil na pozici viceprezidenta globálního designu. A trochu kostrbaté je i ovládání infotainmentu a jeho překlad. Jízdně však tohle auto není vůbec špatné.

Cenu už jsme krátce nastínili. Zatím se dá MG3 pořídit jen jako hybrid, přičemž jeho základní cena v nejnižší výbavě Essential startuje na 489 900 Kč. Ta ve standardu obsahuje například adaptivní tempomat, zadní parkovací senzory a zadní parkovací kameru, digitální přístrojový panel, automatickou klimatizaci, Bluetooth handsfree, Apple CarPlay a Android Auto, navigační systém či systém udržování v jízdním pruhu. My jsme testovali prostřední verzi výbavy Emotion s cenou od 529 900 Kč, která přidává automaticky sklopná elektrická a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, startování pomocí tlačítka nebo 16″ litá kola. Na vrcholu pak stojí výbava Exclusive za 569 900 Kč. Ta do standardní výbavy přidává 360° parkovací kameru, bezklíčový přístup, systém hlídání mrtvého úhlu a systém upozorňující na vozy přijíždějící z boku, upozornění na nechtěnou změnu jízdního pruhu či vyhřívaná přední sedadla.

Technické údaje:

Auto:

MG3 Hybrid+ (2024)

Motor:

benzinový čtyřválec + elektromotor

Objem válců:

1498 ccm

Plnění motoru:

atmosférické

Palivo:

benzin + elektřina

Pohon:

předních kol

Výkon:

75 kW/102 koní (spalovací motor)
+ 100 kW/136 koní (elektromotor)
= 143 kW/195 koní (celkový výkon)

Točivý moment:

132 Nm (spalovací motor)
+ 250 Nm (elektromotor)

Zrychlení 0-100 km/h:

8,0 s

Maximální rychlost:

170 km/h

Převodovka:

třírychlostní automatická převodovka

Spotřeba paliva (kombinovaná):

4,4 l/100 km

Emise CO2:

100 g/km

Objem nádrže:

37 litrů

Délka:

4113 mm

Šířka:

1797 mm

Výška:

1502 mm

Rozvor:

2570 mm

Provozní hmotnost:

1285 kg

Objem zavazadlového prostoru:

293 litrů (se sadou na opravu pneumatik)


TIP: Sháníte nové auto na operativní leasing?
 
Vyplňte krátký formulář a poptejte ho. Vybereme pro vás ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky. Anebo si vyberte přímo z aktuálně dostupných aut.
 
Chci operativní leasing!
 

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru