Test Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI DCT (2023)

Test Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI DCT (2023)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 24. 11. 2023


Kia ProCeed je stylovější karosářskou variantou kombíku Kia Ceed SW. Jeho karoserie totiž není typicky „kombíková“, ale je to spíše takový shooting brake. A nutno uznat, že to vypadá vážně stylově, tím spíše v nejvyšší specifikaci GT, kterou pohání více než 200koňový benzinový motor. Tuto verzi jsme vyzkoušeli v rámci klasického testu.

Vypadá stylově

Kia pro své modely v současnosti nabízí verzi výbavy s názvem GT-Line. Tyto modely budou mít sportovnější vzhled, ale pod kapotou docela obyčejné motory. U modelu ProCeed jsou navíc v nabídce pouze výbavy GT-Line a pak už jen vyšší verze GT. Ta má ještě zajímavější design s červenými doplňky, ale hlavně nejsilnější benzinový motor. Není to úplně sportovní auto, ale dokáže být rychlé.

Provedení GT na ProCeedu poznáte jednoduše. Kromě červených akcentů na přídi, bocích i na zádi je to také jinak tvarovaný přední nárazník s většími otvory, ale také difuzor v zadním nárazníku s dvojicí funkčních koncovek výfuku – vždy po jedné v každém rohu nárazníku. Standardem jsou větší 18″ kola v tmavém laku s červenými ozdobnými krytkami, která jiný ProCeed (ani výbava GT-Line) mít nemůže.

Test Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI DCT (2023)

Uvnitř se takřka žádné změny neudály, výjimkou je nová hlavice řadicí páky (kromě GT je ale i pro verzi GT-Line) a kontrastního červeného prošívání na sportovních sedadlech, volantu i řadičce, případně voliči automatu. Potěší, že Kia tu i při nedávném faceliftu ponechala fyzická tlačítka a ovladače a nezměnila ovládání na dotekové.

Karoserie typu shooting brake se vyznačuje tím, že má výrazněji padající zadní část, která sice omezuje konečný objem kufru i jeho výšku, ale zároveň dělá auto zajímavějším na pohled. ProCeed má ve srovnání s kombíkem Ceed SW základní objem kufru menší nakonec jen o 31 litrů. Ve standardním pětimístném uspořádání do něj naložíte celkem 594 litrů, po sklopení opěradel zadních sedadel (dělená jsou v poměru 40:20:40) se dá kufr zvětšit až na 1545 litrů. Zajímavé přitom je, že kombík Ceed SW a právě ProCeed mají stejnou délku i šířku karoserie, ale i rozvor náprav. Nižší je u ProCeedu pouze výška.

Jedna šestka a výfuk

Kia ProCeed GT je vybavena výhradně motorem 1,6 T-GDI s výkonem 150 kW/204 koní a točivým momentem vrcholícím 265 Nm. Jedinou možností je také pohon pouze předních kol i automatická (dvoustupňová) převodovka. Pohonné ústrojí zůstalo oproti verzi před faceliftem beze změny. Dynamika auta není vůbec špatná, přestože do sedačky vás auto při plné akceleraci nezarazí. Technické údaje prozrazují, že zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou za 7,5 sekundy a maximální rychlost činí 225 km/h. 

Test Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI DCT (2023)

Motor o sobě dává jasně vědět prostřednictvím výfuku – a to jak ve sportovním jízdním režimu (ve kterém do výfuku po ubrání plynu i prská), tak i v tom běžném. Je vybaven aktivními klapkami, ale i tak je poměrně hlučný i při běžné jízdě. Nedělá to jako spousta dnešních aut přes reproduktory, ale zvuk vychází opravdu přímo z výfuku. Jakkoliv mám výraznější zvuk z výfuku rád, tady bych ho občas klidně ztišil. To ale nejde.

Převodovka je automatická, respektive dvouspojková sedmistupňová. Změny rychlostních stupňů probíhají rychle jak směrem nahoru i dolů. Převodovka navíc řadí hladce a logicky a při běžné jízdě by se vám nemělo stát, že byste měli potřebu zařadit jinak. Pokud byste přeci jen chtěli, pak má ProCeed GT samozřejmě i páčky na volantu pro manuální řazení, což už dnes opět není úplně běžné.

Kia ProCeed GT není sportovní auto, ale je to rychlé auto. Pomáhá k tomu i naladění podvozku (ten je navíc o 5 mm nižší než u běžných ProCeedů), které je spíše tužší, což nakonec podporují i 18″ kola s pneumatikami o rozměrech 225/40 R18. Sladění tlumičů i pružin je povedené, protože kola se za všech okolností i na všech typech silnic drží asfaltu a auto perfektně drží stopu. Jedním slovem musíme ale dodat, že vám ovšem dá vědět o každé nerovnosti. S tímhle stylovým kombíkem si přesto (anebo možná právě proto) můžete užít i klikatou okresku, protože směr mění velmi ochotně a ve sportovním režimu má i vcelku rychlé reakce na sešlápnutí plynového pedálu.

Test Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI DCT (2023)

A co spotřeba paliva? Ta se dokáže při běžné jízdě držet kolem 7,5 l/100 km. Pokud ale vyrazíte na svoji oblíbenou okresku, pak počítejte s tím, že ji při svižnější jízdě klidně dostanete k 10 litrům na 100 kilometrů. Naopak pokud mimo město pojedete klidně, dokážete ji srazit i pod sedm. Objem nádrže je 50 litrů.

Závěr a cena

Kia ProCeed GT je autem, které parádně vypadá (ačkoliv kvůli tomu je hůř vidět dozadu), ale také dobře jezdí. Není to sice sportovní auto, ale svižné být dokáže nejen v přímce, ale i v zatáčkách. A praktičnost? Ta je sice horší než u klasického kombíku, ale i tak se do auta naprosto bez problémů vejdou čtyři průměrně vzrostlí pasažéři a s sebou si mohou vzít až 594 litrů zavazadel.

A navíc je to auto za překvapivě příznivou cenu. Výbavy jsou u nás dostupné dvě. Tou základní je GT-Line Plus, kterou lze kombinovat pouze s motorem 1,5 T-GDI se 160 koňmi. Na výběr je buď manuální šestistupňová převodovka za aktuální akční cenu 654 980 Kč (standardní ceníková cena je 699 980 Kč) nebo dvouspojkový automat za akčních 714 980 Kč (ceníková cena je 759 980 Kč). Testovaný vůz Kia ProCeed GT začíná na akčních 819 980 Kč (ceníková cena je 834 980 Kč). V ceně je standardní tovární záruka na 7 let nebo 150 000 km, přičemž první tři roky jsou bez omezení kilometrů.

Technické údaje:

Auto:

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI DCT (2023)

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1591 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

150 kW/204 koní při 6000 ot./min

Točivý moment:

265 Nm při 1500 – 4500 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

7,5 s

Maximální rychlost:

225 km/h

Převodovka:

7° automatická (dvouspojková)

Spotřeba paliva (kombinovaná):

6,8 l/100 km

Emise CO2:

154 g/km

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4605 mm

Šířka:

1800 mm

Výška:

1422 mm

Rozvor:

2650 mm

Provozní hmotnost:

1544 kg

Objem zavazadlového prostoru:

594 / 1545 litrů

 


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru