test-kia-ev3-gt-line-elektromobil-2025

Test Kia EV3 GT-Line | elektromobil | 2025

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 20. 5. 2025


V dnešním testu nás svou přítomností poctilo Světové auto roku 2025: Kia EV3. Zaslouží si jihokorejský elektromobil tenhle titul?

Je nás pět. Tak by se mohl jmenovat film, kde by hlavními hrdiny byly elektrické vozy Kia. A tím nejnovějším „baterkovým“ rekem je model EV3. Ten v ostré konkurenci ukázal záda všem a stal se absolutním vítězem prestižní soutěže 2025 World Car Awards.

„Toto ocenění vyzdvihuje celosvětové prvenství značky Kia v poskytování designově vyspělých a technologicky udržitelných řešení mobility. A rovněž to, jak vůz EV3 díky svým vynikajícím vlastnostem ve své třídě nově definuje uživatelský zážitek pro uživatele po celém světě,“ hodnotí Ho Sung Song, prezident a CEO společnosti Kia. A právě tenhle vůz ve verzi GT-Line nyní pořádně „vyvenčíme“.

test-kia-ev3-gt-line-elektromobil-2025-9

Design a interiér: Minimalismus i promyšlené detaily

Ryze elektrická „évé trojka“ je postavená na podvozkové platformě Kia e-GPH se 400 V bází. Na rozdíl od urostlejších parťáků EV 6 a EV9, již disponují 800 V architekturou. Na první dobrou působí EV3 jistým způsobem jako zmenšenina robustnějšího kolegy EV9. Druhý, detailnější, oční sken však prozradí odlišnosti. Ať už uzounké vertikální LED světlomety ve tvaru mikrokrychliček nebo aktivní vzduchové klapky v předním nárazníku.

Z boku je pro leckteré pasažéry oříškem najít úchyt pro otevření zadních dveří, jenž je navíc v černém odstínu. My ale bereme do rukou vysouvací kliku u těch předních a usedáme do vzdušného a minimalistického interiéru. Tomu vévodí plovoucí panoramatický displej, rozčleněný do tří nik: na 12,3 palců velkou přístrojovou obrazovku plynule navazuje 5,3palcová obrazovka informující o nastavení klimatizace a konečně 12,3palcový dotykový infotainment. V našem vozidle nám dělá společnost ještě solidní průhledový displej.

Teplota a intenzita foukání se ovšem nastavuje fyzickými tlačítky. A když půjdeme pohledem ještě níže, dostáváme k masivnímu středovému tunelu, kde inženýři umístili bezdrátové nabíjení pro mobily. To funguje vcelku slušně, telefon ani v ostřejších zatáčkách nikam necestuje. Palec nahoru si vysluhuje zástup recyklovaných plastů a tkanin. V globálu působí vnitřek designově čistě, bez zbytečných kudrlinek.

test-kia-ev3-gt-line-elektromobil-2025-19

Jízdní komfort a technika: Ticho, ladnost i výkon

„Évé tři“ si hraje na schovávanou nejen s úchyty dveří, ale také se startovacím tlačítkem. To člověk loví zastrčené na páčce pod volantem u přepínání jízdních režimů. Když jsme přešli z chvály na druhý břeh kritiky – zmiňme ještě ne úplně pohodlná sedadla, z nichž při delších přesunech autora recenze lehce bolela bedra. A nejlépe není vidět ani (nejmenší) displej s údaji o klimatizaci.

Chválu ale slyšíme ze zadních sedadel na prostornost – a i my vpředu zakoušíme místa habaděj. Vliv na to má kompaktní systém HVAC (topení, odvětrávání, klimatizace) – který je menší a paralelně efektivnější. Rozlehlost se týká taktéž zavazadelníku, jenž skýtá fajnových 460 litrů, respektive 1250 l po sklopení sedadel.

Polykání kilometrů je od samého úvodu příjemné. Slušný výhled, výtečný podvozek, imunní interiér vůči decibelům zvenčí. Posádka se tak může oddávat výbornému audiosystému z dílny Harman Kardon a lebedit si jako my teď na středočeských okreskách v okolí Říčan. Ataky občasných výmolů odráží s grácií, a to i na 19palcových kolech v našem prémiovém derivátu GT-Line. V zákrutách dokazuje EV3 naopak dostatečnou tuhost. Zkrátka top kombo, řečeno jazykem generace Z. Co za tím vězí? Především perfektní selektivně frekvenční tlumiče.

test-kia-ev3-gt-line-elektromobil-2025-3

O šťávu se stará synchronní elektromotor s permanentními magnety o maximálním výkonu 204 koní a nejvyšším točivým momentem 283 Nm. Z nuly na sto kilometrů v hodině se „évé tři“ dokáže rozparádit za 7,7 vteřiny. E-vozu svědčí jak tempo pianko, tak i čipernější přesuny. Člověka z motoristického obláčku vyruší jen kapky v podobě neustálého pípání asistentů upozorňujících tu na překročení rychlosti, tu na nepozornost, tu na nedržení se v pruhu.

Dojezd a dobíjení

Za naprosto super pokládáme data infotainmentu o potenciálně nejvyšším dojezdu, nejpravděpodobnějším dojezdu a krajním minimu. Šofér tak získává plastickou představu, jak velká porce mu kupříkladu při abnormálním spěchu zbývá. A jak je to s reálným dojezdem? V květnových dnech spíše aprílového počasí se v našem konkrétním případě bavíme o 503 kilometrech. Započítáváme do toho návštěvu tuzemské dálniční sítě, okresní silničky i městské transfery.

Když jsme zabrousili k metropoli, tak při pátrání po volném fleku v centru Prahy nám skvěle sloužila parkovací kamera s vysokým rozlišením, které je stejně kvalitní i v nočních hodinách.

test-kia-ev3-gt-line-elektromobil-2025-16

Šestidenní spolčení završujeme s kombinovanou spotřebou 17,2 kW/h. Dokázali jsme ji smrsknout v posledních dnech, kdy jsme po divočejších jízdách volili klidnější toulání po Dejvicích, Bubenči a Holešovicích.

Závěr a cena

Kia EV3 platí za výtečný městský crossover, který v nejrůznějších žebříčcích obsazuje přední příčky po právu. Tyto řádky sepisujeme, zatímco se elektromobil v Lounech dobíjí. Z 10 procent na 80 procent to zvládá za třicet jedna minut. Mimochodem, v tomhle odpočinkovém módu si lze na obrazovce pustit třeba Netflix nebo hudbu na YouTube. Fajnšmekři si mohou ještě vysunout stolek z loketní opěrky a položit si na něj popcorn. Když jsme u občerstvování, pod zadními sedadly nalézáme klasickou zásuvku, ve které je možné nabíjet třeba elektrický gril. Takže regulérní hostina bez kompromisů.

Jihokorejský elektromobil „évé tři“ vykazuje jen několik drobounkých slabin. Někdy příliš choulostivé asistenty, lehce schované tlačítko pro nastartování a konečně ne tak komfortní sedadla.

test-kia-ev3-gt-line-elektromobil-2025-21

Láva pozitiv však tyhle minusy snadno smázne. Stylový, ergonomicky řešený a k přírodě šetrný interiér s mořem prostoru pro posádku i její věci. Stejně tak svěží exteriér, téměř dokonalé odhlučnění, obstojné audio, kvapná spolupráce auta se smartphony a vyladěný podvozek, který spolehlivě kosí nástrahy ošemetných českých silnic.

Připočtěme velmi uspokojivý dojezd a svižné dobíjení a už rozumíme konsiliu 96 novinářů ze třiceti států, již EV3 vybrali coby auto roku 2025.

Abychom byli kompletní, jukněme se na cenovku. Nejelementárnější EV3 ve verzi Air startuje na 899 000 Kč. Námi testovaný fintil ve verzi GT-Line s prodlouženým dojezdem, hlavními a zadními světlomety Full LED, čalouněním v umělé kůži, elektricky stavitelným sedadlem řidiče či prémiovou soupravou osmi reproduktorů vychází na 1 249 980 korun.

Auto:

Kia EV3 GT-Line

Motor:

synchronní elektromotor vpředu

Palivo:

elektřina

Pohon:

předních kol

Výkon:

150 kW / 204 koní

Točivý moment:

283 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

7,7 s

Maximální rychlost:

170 km/h

Převodovka:

1stupňová redukční

Spotřeba paliva (kombinovaná):

16,2 kWh/100 km

Emise CO2:

0 g/km

Kapacita baterie (využitelná):

81,4 kWh (78 kWh využitelná)

Délka:

4310 mm

Šířka:

1850 mm

Výška:

1570 mm

Rozvor:

2680 mm

Provozní hmotnost:

1810 kg

Objem zavazadlového prostoru:

460 l (+27 l vpředu) / 1250 l


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru