Fiat Tipo se jako první představil s karoserií typu sedan, o něco později doplnily nabídku karosářské verze hatchback a kombi. A právě poslední jmenované jsme vyzkoušeli v rámci klasického týdenního testu.

Vzhled

Všechny tři karosářské varianty mají stejný předek, od B-sloupku dozadu se ale už logicky odlišují. Kombík se mi z nich líbí nejméně. Přední část vypadá pořádně ostře. Dekor masky chladiče ne nepodobný tomu, který používá například Mercedes-Benz CLS, projektorové světlomety, ale i chromové hokejky kolem mlhovek vypadají hezky.

Proti tomu je jeho zadní část taková vlastně až moc obyčejná. Třeba jen samotná světla, které oproti těm na sedanu postrádají ten náboj, ty tvary. Jako celek se mi ale i tak Tipo kombi líbí víc, než některé jiné kombíky.

Škoda, že interiér prozradí už na první pohled laciné plasty s prazvláštní strukturou. Je ale přehledný a přístroje jsou dobře čitelné. Rozporuplné pocity mám z velkého 7″ dotykového displeje na vrchu palubní desky. Ten má totiž pěkné rozlišení i zobrazení, ale také neumí česky a nebo je jeho ovládání občas poměrně složité. Důležité ale je, že přes displej se ovládá jen minoritní počet funkcí, většina všeho se ovládá hlavně mechanickými ovladači.

Praktičnost

Obstojí Fiat Tipo kombi jako rodinné auto? Jeho vnější rozměry nejsou vůbec špatné, vždyť na délku překračuje 4,5 metru a na šířku naměříte bez pár milimetrů 1,8 metru. Rozvor je u kombi o zanedbatelné 2 mm delší než u sedanu, což znamená, že na zadních sedadlech je pro dvojici pasažérů místa dostatek. Na rozdíl od sedanu tu není tak velký problém s jejich výškou, protože u stropu je místa více. Na předních sedadlech je to vlastně také bezproblémové, snad jen středový tunel by mohl být užší, aby vzniklo více místa pro kolena.

Potěší zavazadlový prostor. Nejen, že je do něj velký vstup, ale také nabízí slušný objem 550 litrů. K dispozici je dvojité dno, které se dá zaaretovat do šikmé polohy a poslouží třeba jen k oddělení nákladů. Opěradla zadních sedadel se samozřejmě dají sklopit, v kufru pak nevznikne žádný schod. Sedačky se dají sklopit ale pouze v autě, nikoliv z kufru.

Přečtěte si také:  Test Hyundai i20 1,0 T-GDI Mild Hybrid 7DCT (2020)

Pohonné ustrojí

Testované auto poháněl nejvýkonnější zážehový motor 1.4 T-Jet se 120 koňmi a s 215 Nm točivého momentu. Jde o turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec, jenž se nabízí i ve verzi na LPG, to však nebyl náš případ, naše auto jezdilo výhradně na benzín. Jedinými možnosti jsou pak pohon všech kol a manuální šestistupňová převodovka.

Motor má poměrně pěkný, sytý zvuk. Pokud s ním chcete jezdit svižně, pak je třeba ho díky vcelku nízkému točivému momentu vytáčet. Pokud budete držet otáčky od středního pásma výše, odmění se Tipo kombi poměrně slušnou dynamikou.

Jak se s ním jezdí?

Jezdit s tímhle autem rychle není úplně zábava. A to hned z několika důvodů. Tak za prvé je to řazení. Hlavice řadící páky má sice pěkně kulatý tvar, který by mohl padnout dobře do ruky, ale díky opravdu ostrým švům úplně nepadne. Stejně tak je řazení docela nepřesné a pohyby řadící páky v kulise nejsou úplně jisté. Stejně tak nejisté jsou brzdy, pedál je totiž hodně měkký a výrazněji brzdí až ve své druhé polovině. Podvozek je spíše měkčí, přesto ve spojení se 17″ disky dá pocítit některé díry a nerovnosti více než by se mi líbilo. Plusem budiž fakt, že kola neodskakují a snaží se neustále držet asfaltu. I když Fiat projede nějakou větší nerovnost, od podvozku je navíc ticho, neozve se žádná nepříjemná rána.

Jaká je spotřeba paliva? Fiat slibuje šest litrů na 100 ujetých kilometrů v kombinovaném režimu. V praxi se dá při běžné jízdě spotřeba udržet do 7 l/100 km, jakmile ale budete motor točit, pak spotřeba vystoupá k 8l hranici. Objem palivové nádrže je 50 litrů.

Závěr

Fiat Tipo kombi není špatné auto, ale je na něm – hlavně v interiéru – hodně znát, že jde o auto, které je určeno pro nenáročného uživatele. Kvalita i vzhled plastů v interiéru není bůhvíjaká, stejně tak jízdní vlastnosti při svižnější jízdě. Tipo kombi je určeno spíše pro klidnější řidiče, kterým se odmění nevelkou spotřebou paliva i vcelku slušnou prostorností a praktičností.

Přečtěte si také:  Test Škoda Superb Sportline 2.0 TDI Evo 110 kW DSG (2020)

A kolik za něj zaplatíte? Základní akční cena s benzinovým motorem 1.4 95 koní začíná na 329 900 Kč, nejlevnější naftový motor 1.3 MultiJet s 95 koňmi stojí minimálně 393 900 Kč. Testovaná verze s přeplňovaným motorem 1.4 T-Jet 120 k a v nejvyšší výbavě Lounge začíná na 421 900 Kč.

+
Vnější design Kvalita a vzhled plastů v interiéru
Ceny nejnižších verzí Nemá rád rychlou jízdu
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Fiat
Typ: Tipo kombi
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1 368 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 88 kW/120 koní při 5 000 ot./min
Točivý moment: 215 Nm při 2 500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.8 s
Maximální rychlost: 200 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.7 / 5.0 / 6.0
Emise CO2: 139 g/km
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4 571 mm
Šířka: 1 792 mm
Výška: 1 512 mm
Rozvor: 2 638 mm
Pohotovostní hmotnost: 1 305 kg
Objem zavazadlového prostoru: 550 litrů
Ceník: ke stažení zde