test-citroen-c3-aircross-1-2-turbo-plus-2025

Test Citroën C3 Aircross 1.2 Turbo Plus | 2025

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 1. 12. 2025


Do redakce nám přifrčelo kompaktní SUV: Citroën C3 Aircross. V atraktivní neelektrizované přeplňované dvanáctistovce, která spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou. Navíc za velice solidní peníz!

Dějiny Citroënu C3 Aircross se začaly psát v roce 2010. Konkrétně v Latinské Americe, kde se pod tímto názvem vylíhl model vycházející z C3 Picasso a vzhledem připomínajícím SUV. Vyráběn byl až do roku 2020.

V našich evropských luzích a hájích sahá jeho geneze do roku 2017, kdy byl „cé tři“ Aircross uveden coby menší metropolitní SUV. Úspěch si vysloužil zejména díky kombinaci prostornosti a šik designu. Což ostatně přetrvává dodnes.

V lezavém počasí přebíráme klíček od nové buclatější generace aircrossu. Zájemci mohou volit z trojice stupňů výbavy, dvou pohonných jednotek a půltuctu barev karoserie. Zapůjčenému Princi Krasoňovi sekne nadčasové příplatkové lesnické lakování Montana s metalickým efektem.

test-citroen-c3-aircross-1-2-turbo-plus-2025-6

Exteriér přisypává hrst robustnosti a elegance, vše v hranatějším módu s vyvýšenou střechou. Na první dobrou působí širokým a velkorysým dojmem. Vepředu se prsí masivní maska chladiče s ikonickým emblémem.

Boční kolmé oblasti vládnou mírně vyklenuté lemy kol a ochranné lišty, které jako by křičely „žádné strachy, jsem i odolný“. Vzadu si hoví LED světlomety ve 3D provedení. Nám připomínají predátorská dračí ústa. Ano, tady musíme velebit.

Rod rozlehlosti

Račte nastoupit. Líbí se nám jeskyňovité řešení přístrojového štítu, které leckomu připadá jako průhledový displej. Na centrální pozici visí desetipalcový displej infotainmentu. CarPlay zrcadlí okamžitě, manipuluje se s ním snadno, rozlišení a grafika neuráží.

Sedadla se zesílenou pěnou hodnotíme coby komfortní, po chuti je nám též boční vedení a vynikající výhled. Obecně působí interiér útulně jako pokoje butikových hotelů v Chile a Peru. Nadto si užíváme dostatečný prostor pro nohy i temeno hlavy. Ani ve druhé řadě si synovec s neteří nestěžují.

test-citroen-c3-aircross-1-2-turbo-plus-2025-14

Dodejme, že „ér kros“ lze pořídit rovněž v sedmimístném derivátu ve výbavách Plus a Max. Naší analýze ovšem podléhá pětimístná konfigurace. Ta skýtá dvoupodlahový zavazadelník s chvalitebným objemem 460 litrů. Po sklopení sedadel jej lze našponovat až na 1600 l.

Před jízdou se na chvilku zastavme u rozměrů. V komparaci se svým předkem pozřel růstový hormon a natáhl se o 235 mm. Nyní tak měří 4395 milimetrů. Široký je 1850 milimetrů, o 94 mm víc než předchůdce. A vysoký 1660 mm – o 23 milimetrů v plusu v porovnání se starším aircrossem.

Trápí jen drobnosti

Teď už vzhůru do provozu. Pod kapotou nám dělá společníka tříválec s maximálním výkonem 74 kilowatt, respektive 101 koní s nejvyšším točivým momentem 205 Nm. Ten kooperuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Zde se sluší zdůraznit, že převodovka „šlape“ velice příjemně a přesně. Dva palce nahoru!

Z nuly na sto se „ér kros“ rozuteče za 11,2 vteřiny, tisíc metrů s pevným startem umí za 33 sekund. Kapku jsme se obávali, že bude na dálniční síti zaostávat. Chyba lávky. Mezi Mekkou chmele Žatcem a Prahou musíme před přifouknutou „cé trojku“ veřejně smeknout.

test-citroen-c3-aircross-1-2-turbo-plus-2025-18

Jistě, tříválec během šplhání na Boží Dar o sobě dává vědět. Že by ale šlo o skandální řehtání – to v žádném případě. Ani během transferů atakujících 130 kilometrů za hodinu, se nepotýkáme s vulgárním lomozem. Odhlučnění je sice průměrnější, naprosto však v souladu s cenovkou vozu.

Kritice se ovšem nevyhneme. Točí se zejména kolem středového tunelu, který nás tlačí do holeně. Další minus představuje tristní načítání značek, které funguje jako úřady v africkém Džibutsku: nahodile. Několikrát se nám taktéž stalo, že CarPlay kopíroval venkovní počasí a zamrzl. Stejně tak rozlišení parkovací kamery (nota bene večer) spadá do ranku šeď.

Relativně slušně vyhrává audiosystém složený z půltuctu reproduktorů. Za pozitivní zprávu platí naladění podvozku: během korzování po lounských dlažebních kostkách v srdci města aircross nepropadl. V krušnohorských serpentinách se sice potýkáme s vyššími náklony karoserie, nicméně dá se to přežít.

Prizmatem žíznivosti pětidenní test završujeme s kombinovanou spotřebou 6,9 litru na sto kilometrů. Dlužno konstatovat, že jsme plynový pedál nijak nešetřili a majoritu našich cest tvořila tuzemská dálniční síť.

test-citroen-c3-aircross-1-2-turbo-plus-2025-9

Závěr a cena

Citroën C3 Aircross je „na pohodu“ auto. Zákazníky si získá na svou stranu rafinovanou prostorností, interesantně řešeným interiérem, schopným podvozkem, plynulými převody a v globálu i jízdními vlastnostmi.

Z otazníků auta vypíchněme špatnou identifikaci značek a strohý multimediální systém. Nadto nám CarPlay občasně vypadával. A některé materiály by mohly být krapet kvalitnější…

Když se ale ponoříme do ceníkového jezera, zjistíme, že model Aicross je vlastně poklad. Nejvýhodněji lze pořídit za akční cenu (včetně bonusu za starý vůz) za 415 000 korun v elementární výbavě You.

My jsme si užívali nadupanější variantu Plus. S parkovací kamerou, automatickou klimatizací, dotykovým 10,25palcovým displejem, ECOLED předními světlomety, volantem z umělé kůže, zatmavenými zadními skly, střešními nosiči v černém odstínu, okrasnými kryty kol a disky z lehkých slitin či elektricky vyhřívanými zpětnými zrcátky. Ta podle listopadového ceníku vychází nejlevněji na 455 000 korun (opět včetně bonusu za starý vůz). Řeč je přímo o námi recenzované přeplňované tříválcové dvanáctistovce s výkonem 74 kilowatt a s šestistupňovou manuální skříní. Když sečteme, co všechno za tuhle částku obdržíme, jde o více než horké zboží…

Technické údaje

Auto Citroën Aircross 1.2 Turbo Plus
Motor zážehový tříválec
Objem válců 1199 ccm
Plnění motoru turbodmychadlo
Palivo benzin
Pohon předních kol
Maximální výkon 74 kW / 101 koní při 5500 ot/min
Maximální točivý moment 205 Nm
Zrychlení 0–100 km/h 11,2 s
Maximální rychlost 179 km/h
Převodovka 6° manuální
Spotřeba paliva (kombinovaná) 6,0 l/100 km
Emise CO₂ 135 g/km
Objem nádrže 44 litrů
Délka 4395 mm
Šířka 1795 mm
Výška 1633 mm (bez střešních nosičů)
Rozvor 2670 mm
Provozní hmotnost 1303 kg
Objem zavazadlového prostoru 460 / 1600 litrů

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru