Test BMW M440d xDrive Cabrio | 2024

Test BMW M440d xDrive Cabrio | 2024

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 26. 10. 2024


BMW před časem modernizovalo modely řady 4, dotklo se to jak verzí s karoserií coupé, tak i kabrioletu. A právě ten jsme v nejsilnější naftové motorizaci otestovali. Jak se nám s BMW M440d xDrive Cabrio jezdilo?

Novinky jsou decentní

Jak je dnes zvykem, facelift byl jen decentní a omezil se na drobnosti, přičemž ty nejzásadnější změny exteriéru znamenají úpravu předních i zadních světlometů – změnila se grafika i technika. A přední příplatkové LED Matrix světlomety svítí ve tmě opravdu skvěle. Dostaly novou grafiku denního svícení s dvěma bíle svítícími šipkami v každém světlometu, které se po aktivaci blinkrů mění na oranžové a blikají.

Další změny pak najdeme v kabině, kde je nová palubní deska. To přišla o klasickou kapličku přístrojů před řidičem a o původní displej infotainmentu. Místo toho je tu jeden dlouhý displej (fakticky jsou ale dva), který propojuje klasické „budíky“ i displej infotainmentu. Mají to tak všechny nové bavoráky. Infotainment také dostal nový operační systém, který přišel se všemi ikonkami v jednom hlavním Menu. Po vzoru mobilního telefonu se ale dají uspořádat i srovnat do skupin. Displej se dá ovládat dotekem nebo přes otočný ovladač na středovém tunelu.

Test BMW M440d xDrive Cabrio | 2024

A nový je třeba i volič automatické převodovky. Je tu jen maličkatá páčka, který nahrazuje původní joystick. Interiér je teď čistější a navíc si můžete připlatit za to, aby byla tato páčka, ale i ovladač systému iDrive nebo hlasitosti multimédií (je tu klasické „kolečko“ na středovém panelu) z křišťálu. To právě testované auto mělo a vypadá to parádně.

Nafta? A proč ne?!

Pod kapotou se nic zásadního neudálo. Čtyřkové BMW mohou stále pohánět benzinové i naftové čtyřválcové (dva benzinové, jeden naftový) a šestiválcové (dva naftové a jeden benzinový) motory s pohonem zadních nebo všech čtyř kol. Všechny motory jsou nyní mild-hybridní a spojeny pouze s automatickou osmistupňovou převodovkou. A nechybí ani vrcholné BMW M4, které také lze mít s karoserií kupé i kabriolet.

Testovaný kabriolet měl ten nejvýkonnější naftový motor, který je verze M440d xDrive, která je standardně spojena s pohonem všech čtyř kol. A protože jde o bavorák, čtyřkolka upřednostňuje zadní kola.

Test BMW M440d xDrive Cabrio | 2024

Jde o dvěma turbodmychadly přeplňovaný řadový šestiválec s objemem tří litrů, jehož výkon je naladěn na 250 kW/340 koní a maximum točivého momentu je 700 Nm. K tomu je tu dalších 8 kW/11 koní a 25 Nm ze 48V startér-generátoru. To jsou samozřejmě hodnoty, které při jízdě prakticky nepoznáte (nové generace už mají znatelně vyšší hodnoty), ale i tak jde o systém, který má pomoci s nižší spotřebou paliva.

Díky němu totiž auto dokáže plachtit s vypnutým motorem i při jízdě, pokud sundáte nohu z plynového pedálu a nebudete šlapat na žádný pedál. Typicky se tak při jízdě stane, že zrychlíte na nějakou rychlost, sundáte nohu z plynu a motor se deaktivuje. Ručička otáčkoměru spadne na nulu, ale veškerá výbava v autě funguje beze změny. Pokud se pak plynového pedálu dotknete, motor se opět bleskově nastartuje a můžete opět akcelerovat. Potěší, že se to děje zcela samo a vlastně prakticky neznatelně – ať už co do komfortu anebo reakcí motoru. Motor se sám nastartuje i v případě, že šlápnete na pedál brzdy.

Jestli se to na spotřebě paliva opravdu projeví, případně jak moc, nedokážeme říct. Co ale říct dokážeme, je to, že spotřeba paliva je parádní. S tímhle kabrioletem, který dokáže z nuly na stovku zrychlit za pět sekund a maximálku má elektronicky omezenou na 250 km/h dokáže jezdit i za 6 l/100 km. A to i v podzimním počasí se staženou střechou. S tou lze navíc operovat až do rychlosti 50 km/h a její kompletní natažení/stažení zabere asi 18 sekund.

Test BMW M440d xDrive Cabrio | 2024

Už slyšíme ty komentáře, že naftový motor do kabrioletu nepatří. A vlastně bychom s vámi v některých případech souhlasili – třeba naftový čtyřválec by se nám pod kapotou určitě nelíbil – ale naftové šestiválec od BMW jsou skvělé motory a až jednou z nabídky zmizí, budeme opravdu smutní. Už po nastartování jsou totiž naftové šestiválce až medově lahodné, mají kultivovaný běh a jsou zcela prosté jakýchkoliv vibrací. Povedený je nakonec i jejich zvuk – ano, platí to i při jízdě bez střechy. I když ano, z pohledu akustiky by byl benzinový šestiválec jistě lepší volbou…

Pokud ale ovšem podíváme na to, jak naftový šestiválec (navíc naladěný v oddělení M Performance) servíruje svoje hodnoty, je to z uživatelského pohledu povedený motor. Vysoký točivý moment je k dispozici už od velmi nízkých otáček (maximum je pak od 1750 do 2250 ot./min), takže převodovka nemusí při každém přidání podřazovat a přesto se dostaví parádní zátah. A to i přestože tohle auto váží 2055 kg (pohotovostní hmotnost).

A navíc si můžete připlatit i za tažné zařízení, jehož svislé zatížení je až 75 kilogramů, takže na něm můžete vozit i elektrokola. A pokud nechcete vozit kola, ale vozíte třeba svoji loď k moři, pak uveze až 1800 kilogramů.

Test BMW M440d xDrive Cabrio | 2024

Se střechou nebo bez střechy?

Test tohoto kabrioletu vyšel až na podzim, kdy už venku nejsou úplně vysoké teploty. I tak se zrovna v BMW řady 4 Cabrio není třeba bát toho, že by vám byla zima. Proč? Protože tu je samozřejmě výkonné topení, ale i vyhřívaná sedadla a vyhřívaný volant. Je tu ale také funkce foukání teplého vzduchu z hlavových opěrek na krk zezadu, která se dá nastavit ve třech úrovních intenzity.

Pokud si navíc stáhnete střechu a za přední sedadla nainstalujete větrolam, věřte, že pokud pojedete s vytaženými okny, do kabiny se (při v České republice povolených rychlostech) prakticky nedostane vítr. Užívat si tak budete moci nebe nad hlavou a propojení s venkovním podzimním barevným světem, přesto vám v autě nebude až taková zima. My jsme jezdili s autem v přibližně 12 – 16 °C a stačila na to docela obyčejná mikina a čepice na hlavu. Pokud ale větrolam sundáte, od přibližně devadesátky už se bude v prostoru interiéru vytvářet větrný vír a v autě bude chladno. A to i při vytažených oknech.

Kdyby naopak bylo horko, nabízí BMW samozřejmě dvouzónovou automatickou klimatizaci, ale také odvětrávaná přední sedadla. To ovšem tentokrát nebyl náš případ.

Test BMW M440d xDrive Cabrio | 2024

Když pak střechu natáhnete, možná vás překvapí, jak moc dobře odizolovaná je. Překvapením je hlavně zvuková izolace. Jasně, nedá se to srovnat s karoserií kupé, ale i tak je v autě při jízdě až překvapivé ticho. A nezmění se to ani při dálničních rychlostech, kdy střecha perfektně sedí a do auta nefouká. V současné generaci už je střecha výhradně z plátna, pevný hard-top jako v předchozí generaci BMW nenabízí.

Závěr a cena

Čtyřkové BMW s karoserií kabriolet je jedním z posledních kabrioletů na trhu. Mainstreamové značky jej už prakticky nenabízejí, kabriolety zmizely i z nabídky Audi, takže konkurencí je aktuálně jen Mercedes-Benz anebo pak výrazně dražší luxusní nebo sportovní značky aut. U BMW jich je v nabídce dokonce víc. BMW M440d xDrive Cabrio je navíc auto, které parádně jezdí, nabízí skvělou dynamiku a zároveň nízkou spotřebu paliva. Na krátké trasy navíc dokáže odvézt čtyři pasažéry, ovšem v obou řadách sedadel bude potřeba se výrazně uskromnit.

Ceník prozradí, že nejlevnější BMW řady 4 Cabrio startuje na 1 536 600 Kč s DPH za verzi 420i. Testované M440i xDrive je naopak nejdražší z „běžných“ verzí, protože jeho cena startuje na 2 111 200 Kč s DPH, nad ním je už jen M4 za 2 848 300 Kč s DPH.

Technické údaje:

Auto:

 BMW M440d xDrive Cabrio

Motor:

šestiválec + 48V startér/generátor (mild-hybrid)

Objem válců:

2993 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

250 kW/340 koní při 4400 ot./min (spalovací motor)
+ 8 kW/11 koní (48V startér/generátor)

Točivý moment:

700 Nm při 1750 – 2250 ot./min (spalovací motor)

Zrychlení 0-100 km/h:

5,0 s

Maximální rychlost:

250 km/h

Převodovka:

8° automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

6,9 – 6,4 l/100 km

Emise CO2:

182 – 167 g/km

Objem nádrže:

59 litrů

Délka:

4770 mm

Šířka:

1852 mm (bez zrcátek)
2081 mm (se zrcátky)

Výška:

1394 mm

Rozvor:

2851 mm

Pohotovostní hmotnost:

2055 kg

Objem zavazadlového prostoru:

385 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru