BMW řady 3 prošlo koncem minulého roku modernizací, která přidala nové motory a decentně poupravila vzhled. Nabídku motorizací začínají tříválce, pokračují čtyřválce, ale naštěstí jsou v nabídce stále ještě i šestiválce. My jsme si tentokrát posvítili na nejslabší zážehový čtyřválec s označením 320i.
Modernizace se z pohledu vnějšího designu zaměřila prakticky pouze na přední a zadní světla a jejich grafiku. Podobné je to i uvnitř, kde zůstalo vlastně prakticky vše při starém. Testovaný vůz je ve výbavě Luxury line, který má navodit luxusní atmosféru zvenku i uvnitř. Pomoci tomu mají chromové doplňky, které lze najít například na mřížce chladiče s chromovanými lamelami či na okenních lištách. Přední blatníky jsou doplněny označením „Luxury Line“ a koncovka výfuku je leskle chromovaná.
Přístrojová deska už sice působí decentně zastarale (nová generace BMW řady 7 i BMW řady 6 už přinesly nový design, takže se třeba také ještě dočkáme), ale přehlednost i kvalitu jí upřít rozhodně nelze. Posez za volantem je perfektní, příplatkový sportovní volant má příjemně tlustý věnec a skvěle se drží. Interiér není z největších, přesto v něm není žádný problém odvézt čtveřici cestujících. Pokud byste chtěli vzít i pátého, je třeba myslet na to, že prostřední místo vzadu je užší, poměrně tvrdé a má nízko nastavitelnou hlavovou opěrku.
Svým objemem neohromí ani základní objem zavazadelníku. Ten je 495 litrů, což je s největším konkurentem v našich končinách, modelem Škoda Superb Combi, málo. Alespoň, že nabízí praktická řešení jako jsou výklopné háčky na tašky, gumové popruhy či zadní sedačky jsou u kombi Touring v základu dělené na tři díly – prostřední část opěradla tak může sloužit například pro převoz lyží nebo jiných dlouhých předmětů. Pro přístup do kufru je také možné použít klasické páté dveře (v našem případě elektricky ovládané) a nebo pouze výklopné sklo. Šikovná věc v případě, že chcete do kufru umístit pouze něco malého a lehkého.
V nabídce motorů, která začíná tříválcem 318i, je verze 320i druhou nejslabší. Její výkon ale už jen „papírově“ nevypadá úplně špatně. Dvoukomorovým turbodmychadlem přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu dvou litrů nabízí 135 kW/184 koní a točivý moment 290 Nm. Motor je spojen s automatickou převodovkou a přenáší výkon na kola zadní nápravy. Hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h slibuje automobilka za 7,5 sekundy a maximální rychlost 228 km/h. Při jízdě však auto působí letargičtějším dojmem.
Automatická osmistupňová převodovka pochází z dílny ZF a jako již tradičně jí nelze prakticky nic vytknout. Rychlosti mění rychle a hladce a přitom řadí intuitivně. Pokud byste přece jen chtěli do řazení zasáhnout sami, není problém. Můžete použít samotný volič automatické převodovky a nebo si můžete připlatit za ovládání páčkami pod volantem (testované auto je nemělo).
Samozřejmostí jsou také jízdní režimy, které změní nastavení auta, v základu jde o tři režimy: ECO, Comfort a Sport, za příplatek je možné mít také Sport+, který vůz ještě přiostří a navíc omezí funkci stabilizačního systému. Stabilizace se dá navíc stále zcela deaktivovat, k čemuž slouží dlouhé stisknutí tlačítka, krátko deaktivuje pouze protiprokluz. Auto přesto při běžné jízdě působí neutrálním dojmem.
Samotná jízda je příjemná, podvozek je tužší, přesto je poměrně komfortní. 18″ kola jsou takovým poměrně slušným kompromisem mezi vzhledem a jízdními vlastnostmi. Přesto se od pneumatik typu RunFlat s velmi tvrdými a nepoddajnými bočnicemi ozvou na větších příčných nerovnostech tlumené rázy. Posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy označovaný jako Servotronic je po modernizaci v základní výbavě, přesto neumí zprostředkovat téměř žádnou odezvu od předních kol. To není úplně příjemné při svižnější jízdě, která jinak tomuto BMW nečiní prakticky žádné problémy. A to je škoda…
Základní cena není z nejnižších, tříválcový kombík stojí minimálně 873 600 Kč, za čtyřválec je potřeba připlatit docela znatelných 120 tisíc Kč. Pokud byste chtěli čtyřkolku, připravte si dalších 60 tisíc a pokud nechcete řadit, v ceníku jde o dalších přibližně 60 tisíc. Základní cena testované verze startuje na 1 107 600 Kč (cena bez automatické převodovky).
[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,320i Touring
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 998 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,zadních kol
Výkon:,135 kW/184 koní při 5 000 – 6 500 ot./min
Točivý moment:,290 Nm při 1 350 – 4 250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.5 s
Maximální rychlost:,228 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.4 / 5.1 / ?
Emise CO2:,147 g/km
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4 633 mm
Šířka:,1 811 mm
Výška:,1 429 mm
Rozvor:,2 810 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 595 kg
Objem zavazadlového prostoru:,495 / 1 500 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]