Test BMW 320i Touring (AT)

Autor: Pavel Srp - 7. 8. 2016


BMW řady 3 prošlo koncem minulého roku modernizací, která přidala nové motory a decentně poupravila vzhled. Nabídku motorizací začínají tříválce, pokračují čtyřválce, ale naštěstí jsou v nabídce stále ještě i šestiválce. My jsme si tentokrát posvítili na nejslabší zážehový čtyřválec s označením 320i.

Modernizace se z pohledu vnějšího designu zaměřila prakticky pouze na přední a zadní světla a jejich grafiku. Podobné je to i uvnitř, kde zůstalo vlastně prakticky vše při starém. Testovaný vůz je ve výbavě Luxury line, který má navodit luxusní atmosféru zvenku i uvnitř. Pomoci tomu mají chromové doplňky, které lze najít například na mřížce chladiče s chromovanými lamelami či na okenních lištách. Přední blatníky jsou doplněny označením „Luxury Line“ a koncovka výfuku je leskle chromovaná.

test-bmw-320i-touring-at-p1

Přístrojová deska už sice působí decentně zastarale (nová generace BMW řady 7 i BMW řady 6 už přinesly nový design, takže se třeba také ještě dočkáme), ale přehlednost i kvalitu jí upřít rozhodně nelze. Posez za volantem je perfektní, příplatkový sportovní volant má příjemně tlustý věnec a skvěle se drží. Interiér není z největších, přesto v něm není žádný problém odvézt čtveřici cestujících. Pokud byste chtěli vzít i pátého, je třeba myslet na to, že prostřední místo vzadu je užší, poměrně tvrdé a má nízko nastavitelnou hlavovou opěrku.

Svým objemem neohromí ani základní objem zavazadelníku. Ten je 495 litrů, což je s největším konkurentem v našich končinách, modelem Škoda Superb Combi, málo. Alespoň, že nabízí praktická řešení jako jsou výklopné háčky na tašky, gumové popruhy či zadní sedačky jsou u kombi Touring v základu dělené na tři díly – prostřední část opěradla tak může sloužit například pro převoz lyží nebo jiných dlouhých předmětů. Pro přístup do kufru je také možné použít klasické páté dveře (v našem případě elektricky ovládané) a nebo pouze výklopné sklo. Šikovná věc v případě, že chcete do kufru umístit pouze něco malého a lehkého.

test-bmw-320i-touring-at-p2

V nabídce motorů, která začíná tříválcem 318i, je verze 320i druhou nejslabší. Její výkon ale už jen „papírově“ nevypadá úplně špatně. Dvoukomorovým turbodmychadlem přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu dvou litrů nabízí 135 kW/184 koní a točivý moment 290 Nm. Motor je spojen s automatickou převodovkou a přenáší výkon na kola zadní nápravy. Hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h slibuje automobilka za 7,5 sekundy a maximální rychlost 228 km/h. Při jízdě však auto působí letargičtějším dojmem.

Automatická osmistupňová převodovka pochází z dílny ZF a jako již tradičně jí nelze prakticky nic vytknout. Rychlosti mění rychle a hladce a přitom řadí intuitivně. Pokud byste přece jen chtěli do řazení zasáhnout sami, není problém. Můžete použít samotný volič automatické převodovky a nebo si můžete připlatit za ovládání páčkami pod volantem (testované auto je nemělo).

Samozřejmostí jsou také jízdní režimy, které změní nastavení auta, v základu jde o tři režimy: ECO, Comfort a Sport, za příplatek je možné mít také Sport+, který vůz ještě přiostří a navíc omezí funkci stabilizačního systému. Stabilizace se dá navíc stále zcela deaktivovat, k čemuž slouží dlouhé stisknutí tlačítka, krátko deaktivuje pouze protiprokluz. Auto přesto při běžné jízdě působí neutrálním dojmem.

test-bmw-320i-touring-at-p3

Samotná jízda je příjemná, podvozek je tužší, přesto je poměrně komfortní. 18″ kola jsou takovým poměrně slušným kompromisem mezi vzhledem a jízdními vlastnostmi. Přesto se od pneumatik typu RunFlat s velmi tvrdými a nepoddajnými bočnicemi ozvou na větších příčných nerovnostech tlumené rázy. Posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti jízdy označovaný jako Servotronic je po modernizaci v základní výbavě, přesto neumí zprostředkovat téměř žádnou odezvu od předních kol. To není úplně příjemné při svižnější jízdě, která jinak tomuto BMW nečiní prakticky žádné problémy. A to je škoda…

Základní cena není z nejnižších, tříválcový kombík stojí minimálně 873 600 Kč, za čtyřválec je potřeba připlatit docela znatelných 120 tisíc Kč. Pokud byste chtěli čtyřkolku, připravte si dalších 60 tisíc a pokud nechcete řadit, v ceníku jde o dalších přibližně 60 tisíc. Základní cena testované verze startuje na 1 107 600 Kč (cena bez automatické převodovky).

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,BMW
Typ:,320i Touring
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 998 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzín
Pohon:,zadních kol
Výkon:,135 kW/184 koní při 5 000 – 6 500 ot./min
Točivý moment:,290 Nm při 1 350 – 4 250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.5 s
Maximální rychlost:,228 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.4 / 5.1 / ?
Emise CO2:,147 g/km
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4 633 mm
Šířka:,1 811 mm
Výška:,1 429 mm
Rozvor:,2 810 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 595 kg
Objem zavazadlového prostoru:,495 / 1 500 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru