Tesla Model 3 Performance je auto, o kterém Elon Musk na twitteru tvrdil, že bude lepší než BMW M3, že dokáže porazit jakékoliv auta na trati. Ale je tomu opravdu tak? To se pokusil zjistit Chris Harris a na pomoc si k tomu vzal právě BMW M3 a k tomu ještě Mercedes-AMG C 63 S a Alfu Romeo Giulia QV.
Je pravda, že podle technických údajů by se tvrzení dalo věřit, vždyť Tesla Model 3 Performance zrychlí z 0 na 96 km/h za 3,5 sekundy. Maximální rychlost je pak 248 km/h. A špatný nakonec není ani dojezd – ovšem nikoliv v režimu noha na zemi – protože Tesla udává až 310 mil, respektive 498 kilometrů.
Všichni jeho soupeři jsou pomalejší a to i přesto, že jde vždy o to nej, co daná modelová řada nabízí. Jenže to, co ztratí na absolutní akceleraci z místa, to zpravidla doženou na maximální rychlosti. I proto se Chris Harris rozhodl udělat závod ve sprintu, ale ne na obvyklých 400 metrů, nýbrž na dvojnásobnou vzdálenost.
Už od startu jasně vede Tesla, která z místa – i díky pohonu všech kol, který soupeři nemají, ale i díky maximu točivého momentu prakticky od nulových otáček elektromotorů – opravdu vystřelí. Soupeřům odskočí opravdu velmi znatelně, ale přesto svůj náskok až do cíle neudrží, na cílové čáře ji předjede Mercedes-AMG C 63 S. Třetí dojede Alfa Romeo a čtvrté BMW, které má nejnižší výkon.
Další disciplínou je závod na improvizované trati mezi kužely. Na tu si Chris Harris vezme svoji oblíbenou Alfu Romeo. Ta zajede hodně slušný čas, při němž si chování auta Harris chválí. Čas? 1,04:84. Potom přesedne do Tesly, u níž naopak jízdní vlastnosti drobně kritizuje. Jenže i tady se projeví výhody elektromotorů. Ale i tak je rychlejší, ačkoliv jen o pár desetin. Výsledný čas je 1,04:28.