Německý trh je pro každou automobilu, která chce uspět v Evropě, ten nejdůležitější. Jakmile má nějaké auto problémy tam, můžou se snadno nabalovat další a další. U Tesly to začalo tím, že ji v prodejích během října porazila Škoda s modelem Enyaq iV. A pokračuje to opravdu nelichotivým hodnocením Modelu 3, které mu dala německá společnost TÜV.
TÜV pravidelně tvoří žebříček spolehlivosti a poruchovosti aut, který je sestavován na základě informací z německých STK. A právě Tesla Model 3 se v hodnocení poruchovosti umístila na úplně posledním místě. Je ale potřeba dodat, že šlo o model před faceliftem. Ten byl uveden teprve před nedávnem a do žebříčku se tak dostane ve chvíli, kdy první dodané vozy začnou navštěvovat STK.
Je to vůbec poprvé, kdy se Tesla Model 3 na chvost tohoto žebříčku dostala. „Je to z toho důvodu, že jde jednak stále o poměrně mladý typ vozu a jednak se do hodnocení zařazují pouze v německém vozovém parku nejčetněji zastoupené modely. Je to proto, aby se minimalizovala případná statistická odchylka,“ vysvětlila ČTK.
Ve výsledku se tak Tesla Model 3 umístil v kategorii dvou až tříletých ojetých vozů na 111. pozici s průměrným procentem zjištěných vážných závad 14,7 %. Přitom průměr této kategorie je 5,7 %, přičemž vítězem se stal Volkswagen Golf Sportsvan s průměrem rovná dvě procenta. Lepší výsledek, než Model měla nakonec i Dacia Logan, a to dokonce o 3 %.
Faktem je, že elektromobilů je zatím v žebříčku TÜV málo. Ale všechny si vedly lépe než Tesla. „Volkswagen e-Golf, který ve stejné věkové kategorii skončil na dělené čtvrté pozici s průměrem zachycených vážných závad jen 2,6 procenta. A podobně dobře na tom byl také mezi ojetinami ve stáří 4-5 let. Tam si pohoršil jen mírně – na šesté místo,“ popsala ČTK. Do kapsy nakonec Teslu Model 3 strčil i malý Renault Zoe.
Prestižní studie z USA: LNG je pro Zemi emisně mnohem horší než spalování uhlí ,nafty a benzínu ?