koncept-ferrari_512_s_modulo

Ferrari 512 S Modulo patří dodnes mezi vozy s nejfuturističtěji vzezřením, které kdy byly veřejnosti představeny. Do sériové výroby se ovšem nepřekvapivě nedostal.

Ještě před Modulem však vznikla koncepce Ferrari 512 S Speciale. Ta disponovala celou řadou charakteristických prvků, co se nakonec použily i v rámci budoucího projektu. Modulo začali konstruktéři ze slavné karosárny Pininfarina vyvíjet zhruba po čtyřech měsících od představení Speciale.

Mělo se jednat o vrchol pětiletého snažení, které trvalo od roku 1965 až do roku 1970. V tomto období dostávali konstruktéři z designového studia Pininfarina k dispozici mnoho různých podvozků patřících celé řadě závodních a sportovních aut.

Přečtěte si také:  25 let a čtyři generace. Tak šel čas s novodobou Škodou Octavia

I přesto, že výše zmíněná karosárna byla známá spíše konzervativními designy, tentokrát neváhali popustit uzdu své fantazii maximální měrou. Díky tomu se tak Ferrari 512 S Modulo mohlo zařadit svým designem mezi takové skvosty, jako byly Alfa Romeo Carbon, Lamborghini Countach, Lancia Zero či Maserati Boomerang. I tyto vozy se mohly pyšnit takřka neskutečným futuristickým vizuálem.

Podvozek od Ferrari

Charakteristický byl pro Modulo hlavně klínovitý profil, kterým se zapsal tento vůz do historie. Určitě se jedná o nejznámější koncept pocházející od Pininfariny. Zásadní roli hrál samozřejmě také podvozek, s nímž byl však jeden malý problém. Měl pocházet buďto z Ferrari 312, nebo Ferrari 512. Nicméně oba modely již byly beznadějně vyprodány. Naštěstí se alespoň pro výstavní koncept ještě jeden našel.

Poprvé se mohla veřejnost těšit z pohledu na nové Ferrari 512 S Modulo v roce 1970 na autosalónu ve švýcarské Ženevě. Vůz používal podvozek 0864, který se dříve osvědčil jak u Ferrari 612 Can-Am, tak i následně u Ferrari 512 S.

Přečtěte si také:  Škoda Sport se v roce 1950 zúčastnila 24 h Le Mans. Dodnes je posledním českým vozem s českou posádkou, který zde startoval

Aby byl podvozek tužší než obvykle, stvořili ho konstruktéři z monokoku ocelových trubek v kombinaci s nýtovanými hliníkovými panely. Součástí podvozku byly rovněž teleskopické tlumiče, respektive stabilizátory. Modulo je mělo na obou nápravách. Pomyslnou třešničku na dortu pak tvořily špičkové ventilované kotoučové brzdy značky Girling.

Motor

I přesto, že Modulo disponovalo motorem z Ferrari 612 Can-Am, který měl 6,2 litrů, v propagačních materiálech byl uváděn pouze pětilitrový motor, co byl standardně používán u modelů 512 S. Motory z obou typů vozidel si však byly velice podobné. Jednalo se o vidlicové dvanáctiválce mající stejný blok, klikovou skříň i olejovou vanu.

Oficiálně prezentovaný motor byl poháněn 550 koňskými silami při osmitisících otáčkách za minutu. Údajně prý vůz mohl zrychlit z nuly na stovku během pouhých tří vteřin. Uváděna byla maximální rychlost 354 km/h. Ta však byla samozřejmě pouze teoretická, jelikož nikdo nezkoušel rozjet auto na maximum možného.

Přečtěte si také:  Novitec F8 N-Largo je upravené Ferrari F8 Tributo. Je širší, rychlejší a skvěle zní!

Design

I když byly motor i podvozek vysoce kvalitní, pocházely v podstatě z již na silnicích se dávno prohánějících vozidel, a tudíž nešlo o nic dechberoucího. Alespoň ne pro odbornou veřejnost.

Daleko větší ohlas vyvolala karosérie. Ta s praktičností neměla mnoho společného, nicméně po stylistické stránce dokázala rozhodně uchvátit. Díky karosérii bylo modulo extrémně nízké, za to však náležitě široké. I přesto, že velká část karosérie byla tvořena sklem, výhled byl docela žalostný.

Přečtěte si také:  Škoda 110 Super Sport byl krvežíznivý sporťák, který si ve filmu zahrál z donucení

Ani vstup do Modulu nebyl zrovna konvenční. Místo klasických dveří zde byl posuvný vrchní kryt. Vše tu bylo podřízeno designu, dokonce i takové detaily jako chladící otvory. Asi tedy není žádným velkým překvapením, že i interiér vyčníval z řady. Kupříkladu místo standardních sedaček bylo Modulo vybaveno šesti polštáři.

Prototyp známý z ženevského salónu měl černo-bílé provedení, nicméně budoucí kousky měly zbarvení provedeno naopak.

Přidat komentář