Ten, kdo plánuje opravy silnic v Praze, by zasloužil přes prsty

Autor: Anina Russová - 28. 10. 2016


Po pondělní nehodě kamionu v jednom z tunelů na pražském okruhu v Praze takřka zkolabovala doprava. Dostat se z jednoho konce na druhý, bylo ještě pár dalších dní otázkou klidně i několika hodin. Nicméně toto je snad jediný důvod kolon, který je ještě nějak pochopitelný. Požár totiž poničil bezpečnostní systémy tunelu i vozovku a to je samozřejmě potřeba dá do pořádku. Musíme se tak připravit ještě na několik dalších dní náročnějšího cestování hlavním městem.

Nám ale vadí jiná věc, a tou je nesmyslnost plánování a následná realizace oprav silnic nebo jejich příslušenství (nejen) v Praze. Moc bychom se chtěli seznámit s těmi, kteří mají toto plánování na svědomí. Příklad jejich neschopnosti a nebo (nekompetentnosti?) budiž cesta z Holešovic ve směru do centra Prahy a opačně na dálnici D8. Ve středu ráno tu totiž přibyla nová uzavírka a to z důvodu opravy svodidel. Fajn, to je jistě bohulibá činnost, svodidla jsou důležitá a jejich stav musí být bezproblémový. Má to ale háček!

Kousek vedle je kvůli propadlé vozovce uzavřena Vysočanská estakáda. Ale ta už je uzavřena dlouhé měsíce a nikdo prý není schopen říci, kdy bude znovu průjezdná. Dá se prý počítat s tím, že by to mělo být zhruba za rok. To jako opravdu? Opravdu nechá město zavřenou jednu z hlavních tepen v součtu takřka dva roky jen proto, že podle dostupných informací si nejsou jisti tím, jak ji opravit?

A teď k tomu připočtěte tu opravu svodidel. Výsledek té rovnice nemůže být nic jiného, než dlouhé a takřka nikdy nekončící kolony, naštvaní řidiči a totální kolaps. Ačkoliv chápeme, že svodidla jsou důležitá (mění se tento rok na všech dálnicích), je nutné je opravovat právě teď? Mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková tvrdí, že „jak je to jednou naplánované, nelze s tím nic dělat“. Navíc prý takovou údržbu nelze odkládat. To snad ta svodidla byla v tak špatném stavu? Rozpadala se? Vybočovala do vozovky? Nebo bylo spíše potřeba utopit trochu těch dotací, přičemž na řidiče nikdo nebral ohledy. Přikláníme se k té druhé variantě. TSK i Magistrát si mohou svorně podat ruce a jít třeba… Však vy víte kam. My se bohužel musíme obrnit trpělivostí a doufat, že dělníci opravdu budou něco dělat, že se při průjezdu uzavírkou nebudeme setkávat s termínem „Technologická přestávka“ a že na těch důležitých židlích konečně někdo začne používat mozek.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru