Mnohokrát jsme kolem sebe slyšeli fámu, která říká, že těhotné by neměly řídit. A když už, tak by se v žádném případě neměly poutat bezpečnostním pásem. V obou případech jde ale o naprostou hloupost.
Pozor na vzdálenost od volantu i pásy
Jakmile ženám naroste těhotenské bříško, nemusí se s ním za volantem cítit komfortně. Pak je naprosto v pořádku říct, že už nebude řídit. Pokud se ale cítí dobře, není jediný důvod, aby se řízení vzdávala. V prvé řadě ale musí dát dobrý pozor na to, jak za volantem sedí. Klíčová je přitom vzdálenost od volantu. Řada žen má tendence sedět až příliš blízko volantu, některé to vysvětlují tím, že jen tak vidí až na hranu kapoty.
Ovšem v těhotenství je nutné sedět tak, aby ruce na volantu byly jen mírně pokrčené a bříško nebylo doslova nalepené na volantu. Případná exploze airbagu by nebyla žádoucí. „Vzdálenost od volantu musí být alespoň 25 cm. Airbag totiž potřebuje prostor a čas pro své rozbalení a pokud by byl hrudník nebo bříško blíže, došlo by ke kontaktu s airbagem ještě před jeho rozbalením, kdy je extrémně tvrdý a rychlý a může tak způsobit velká poranění,“ vysvětluje Besip. Odborníci se pak shodují na tom, že v devátém měsíci už by ženy měly řízení opravdu zvážit. Především pak ve vysokých teplotách.
Německý autoklub varuje před bezpečnostními pásy pro těhotné. Většina nadělá víc škody než užitku
Zásadní ale je, aby se i těhotné v autě, je přitom jedno, kde sedí, poutaly. Zároveň ale musí myslet na to, aby měly pás správně umístěný. Spodní část pásu vždy musí vést pod bříškem, nikdy ne přes něj. Pokud už je moc velké, pak je dobré si pořídit takzvaný těhotenský pás. Ten pomáhá udržet pás pod dělohou, a tedy i miminkem. „Jedná se o podložku, která se připoutá k opěradlu sedačky, na podložku si nastávající maminka sedne a spodní bezpečnostní pás zapne do spony, která drží pás dole. Vyrábí se klasická varianta s připoutáním kolem opěradla, nebo Isofix,“ vysvětlil Besip.