Technologie TSI společnosti Volkswagen získala opět ocenění „International Engine of the Year Award“ (Mezinárodní motor roku). Motor 1.4 TSI Twincharger, který podeváté v řadě zvítězil v kategorii 1,0 až 1,4 litru, je tak nejúspěšnějším agregátem v historii mezinárodní ankety o nejlepší motor.
Značka TSI je již mnoho let symbolem inteligentního downsizingu v podání značky Volkswagen. Motory TSI poskytují navzdory svému relativně malému zdvihovému objemu výkonové parametry, které donedávna dokázaly nabídnout pouze výrazně větší agregáty. Jednotky TSI jsou v současnosti nabízeny v různých objemových třídách a výkonových stupních od 66 kW/90 k do 221 kW/300 k. Prvním motorem TSI byl v roce 2006 nyní znovu oceněný Twincharger, který je mimořádně silný a úsporný díky kombinovanému přeplňování výfukovým turbodmychadlem a mechanicky poháněným kompresorem. TSI Twincharger s dvojitým přeplňováním se i nadále dodává v různých výkonových stupních od 103 kW/140 koní do 125 kW/170 koní pro celou řadu modelů – Beetle, Jetta, Eos, Golf Cabriolet, Touran, Tiguan, Passat a Sharan.
Možnosti downsizingu nejsou ovšem zdaleka vyčerpány. Nejnovější člen rodiny motorů TSI má zdvihový objem 1,0 litru, výkon 66 kW/90 koní a pohání nový model Polo TSI BlueMotion. Jednolitrový tříválec s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem bude uveden na trh ve druhé polovině letošního roku a spotřebuje v průměru jen 4,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 94 g/km. Předchůdce s identickým výkonem 90 koní spotřeboval 4,9 l/100 km (emise CO2 113 g/km).
Volkswagen kromě toho od loňského roku nabízí systém aktivního vypínání válců ACT, který umožňuje další snížení spotřeby paliva přechodnou deaktivací druhého a třetího válce.
Ocenění pro motor 1.4 TSI převzal ve Stuttgartu Carsten Helbing, vedoucí oddělení pro aplikace EA888 a alternativní paliva ve vývoji zážehových motorů Volkswagen. „Naše úspěšné motory TSI již mnoho let pozoruhodným způsobem dokazují, že kombinace menšího zdvihového objemu, přímého vstřikování a inteligentního přeplňování nabízí nejlepší jízdní dynamiku a zároveň nízké hodnoty spotřeby paliva a emisí,“ uvedl Helbing při převzetí ocenění.
Anketa „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku) je vyhlašována každoročně od roku 1999 a více než 80 motoristických novinářů z celého světa v ní volí nejlepší motory v různých kategoriích. Ve speciálním systému bodování jsou zohledňovány osobní zkušenosti z jízdy, hospodárnost, hlučnost a výkonová charakteristika.