Představovat vám nějak podrobně německé tunery TechArt je asi zbytečné, protože tihle experti přes úpravy vozů Porsche zatraceně dobře vědí, co dělají. Bylo to vidět například na jejich balíčku pro 911 Carrera 4S nebo pro Boxster. Poslední dobou však ze strany TechArtu bylo nějaké zvláštní ticho, takové to ticho před bouří. A bouře přišla před pár dny, kdy představili tuningový balíček pro nejnovější Porsche 911 Turbo – teda ještě ne úplně…
Zatím máme jen několik obrázků, která nám ukazují, jak si TechArt s Porsche vyhrál po stránce designu, ale už za pár dní se tohle Turbo představí na automobilovém veletrhu Essen Motor Show 2013, který se točí jen kolem úprav aut a tuningu. Porsche 911 od TechArt dostalo do vínku novou sadu spoilerů, nové brzdy, speciální materiály v interiéru, nová kola i podvozek. Nové, lehčí, aerodynamičtější a lepší je prostě vše. Ale hezky popořádku.
Vizuálně asi každého zaujmou nové boční prahy, upravená přední světla, sportovní koncovky výfuku i všechny ostatní detaily. Tohle vše z 991 dělá jedno z nejplacatějších a nejširších vozů, které kdy dílnu společnosti TechArt opustily. Vzhled v kombinaci s použitými materiály jakými jsou karbon a polyuretan slibují opravdu skvělé jízdní zážitky. TechArt myslel i na opravdu sportovně laděné řidiče a na palubní desku umístil tlačítko, které vysouvá přídavný spoiler z předního nárazníku. Do 120 km/h si řidič jeho používání může ovlivnit, nad 120 km/h se vysouvá automaticky, podobně jako na 911 Carrera spoiler zadní, pod 80 km/h se zase sám schová.
Výkon i zvuk vylepšuje zbrusu nový a na tohle auto speciálně vyvíjený kompletní výfukový systém. Nová jsou také 21 palcová kola s pěti dvojitými paprsky a názvem Formula IV. Zákazník má možnost vybrat si, zda je barevně sladí nebo odliší od vozu. Kola mohou být dokonce vícebarevná. U TechArtu samozřejmě nemohli vynechat podvozek. I když by se dalo očekávat, že ho inženýři v automobilce naladili perfektně, u TechArtu jsou jiného názoru. Základem nového podvozku jsou nové sportovní pružiny ještě snižující už tak pidi světlou výšku vozu.
Ani uvnitř nebudou zákaznící ochuzeni o novinky. Počínaje tříramenným multifunkčním volantem s hliníkovými pedály nebo dekorativním obšitím sportovních sedadel a konče tím, že je vše v prvotřídní kůži. Ani v interiéru nechybí karbon.
I když vás určitě, stejně jako nás, hodně zajímá, co TechArt udělal s výkonem motoru, máme pro vás špatnou zprávu. Víme, že se snižovala hmotnost, vylepšoval přítlak i aerodynamika, ale výkon a vylepšení na motoru jsou nám zatím bohužel utajeny. S tím se TechArt totiž pochlubí právě až na Essen Motor Show 2013.
-AR-