Vozy taxi patří mezi nejnamáhanější vůbec. O to zajímavější je, když si taxikář vybere elektromobil. Jeden řidič Uberu jménem Dobson to udělal a přiznal, že Tesla Model 3 bylo to nejdražší auto, které si kdy koupil. Ale moc dobrý konec tato koupě neměla, ačkoliv nutno říct, že si za to Dobson tak trochu může sám.
Dobsona na svém kanálu představila youtuberka Kim Java, která se elektromobilům už nějaký ten pátek věnuje. A příběh, který odvyprávěli, může sloužit jako ukázka toho, jak elektromobil nikdy nenabíjet. Vše začalo tím, když se Dobson rozhodl vyměnit svou ojetou Toyotu Camry za mírně jetou Teslu Model 3. Dal za ni 53 000 dolarů, tedy asi 1,23 milionu korun. Ačkoliv to bylo podle něj nejdražší auto, jaké si kdy koupil, věděl, že bude šetřit na pohonných hmotách a opravách. Faktem se, že kdyby býval počkal a auto koupil o pár měsíců později, měl by jej výrazně dražší. Trefil se ještě do doby, kdy Tesla držela ceny svých elektromobilů poměrně vysoko, dnes jsou i o několik set tisíc níž. Úspora v první fázi přišla, ale pak se to zvrtlo.
V červenci 2022 měl Dobson s Teslou najeto 120 000 mil, tedy asi 190 000 kilometrů. Je to po roce používání hodně, ale pro řidiče Uberu je to standard. Dobson dodal, že jezdí šest dnů v týdnu a zvládne i 300 mil (480 kilometrů) denně. První problém zaregistroval Dobson už v době, kdy měl najeto asi 90 000 mil. V tu dobu ze dne na den spadla kapacita baterie o asi 11 %. S tím se ale pořád tak nějak dalo pracovat. Jakmile ale překročil 110 000 mil, spadl dojezd auta asi na třetinu toho původního. Dostal se až do fáze, kdy auto s plně nabitou baterií ukazovalo dojezd jen asi 56 kilometrů.
Dobson tedy jel do servisu Tesly a chtěl vědět, proč musí takové problémy s baterií vůbec řešit. K jeho velkému překvapení mu ale bylo vysvětleno, že chyba je hlavně na jeho straně. Ukázalo se totiž, že své auto nabíjel i dvakrát denně na Superchargerech, tedy rychlodobíjecích stanicích. A k tomu všemu běžně dobíjel i na 95 % kapacity baterie. A to vše dohromady akumulátoru výrazně škodí a je to důvod té rychlé degradace. V Tesle tedy řidiči Uberu nabídli, že mu akumulátor za asi 9000 dolarů (205 000 Kč) vymění, s čím souhlasil a tvrdí, že s novou baterií bude nabíjet správně. To znamená, že by neměl dobíjet nad 80 % kapacity baterie a ideálně ne na rychlodobíjecích stanicích. Nebo alespoň ne tak často.