Mercedes-Benz-CLK-GTR-replika-1

Znáte ten pocit, když strašně moc chcete nějaké auto, ale nemůžete si ho dovolit? Někteří lidé se zakousnou a tak dlouho pracují, až si na něj vydělají. Někdy to ale prostě nejde a pak se s tím buď smíříte, anebo si to auto postavíte. Třeba jako majitel tohoto „Mercedes-Benzu CLK GTR“.

Už první pohled na autě jasně prozrazuje, že to není úplně precizní přestavba, ale druhý pohled ukazuje, že tvůrce se přesto hodně snažil, protože celkové tvary i některé detaily se výchozímu modelu s přimhouřením obou očí vlastně i trochu podobají.

Přečtěte si také:  Mercedes-Benz CLK GTR, Porsche 911 GT1 a další podobné legendy na startu závodů ve sprintu

Podle tvaru karoserie a délky se zdá, že výchozím modelem pro stavbu této repliky byla „masařka“, tedy sedan Mercedes-Benz s kódovým označením W210. Snížena byla čelní maska, která má nyní příkřejší nástup. Zavařeny také byla zadní dveře a překryté je v nich také sklo. To má indikovat nádechy k motoru, který je Mercedes-Benzu CLK GTR umístěn mezi nápravami. Také zadní část napodobuje exkluzivní homologační speciál, protože víko zavazadelníku dostalo masivní přítlačné křídlo. 

Když se na auto tak na těch fotkách díváme, vlastně nám to vlastně Mercedes-Benz CLK GTR připomíná, ale spíše jako auto z prvního dílu Need for speed, která měla opravdu jednoduchou grafiku.

Mercedes-Benz-CLK-GTR-replika-2

Pokud bychom připomněli originální Mercedes-Benz CLK GTR, pak vězte, že šlo o homologační speciál, který automobilka vyrobila v 90. letech 20. století kvůli vytrvalostním závodům na Le Mans. Pravidla FIA tehdy požadovala pro homologaci výrobu alespoň 25 silničních verzí závodního modelu, což německá automobilka splnila. Vyrobila 20 kusů kupé a 5 roadsterů. Silniční auta s registrační značkou se od těch závodních příliš nelišila, jiný byl ale samozřejmě motor, navíc měla klimatizaci, ABS a pár úložných prostor v interiéru.

Homologační speciál Mercedes-Benz CLK GTR měří 4854 mm na délku, široký je 1951 mm a na výšku naměříte pouhých 1102 mm. O pohon se staral motor V12 s objemem 6,9 litru a atmosférickým plněním. Jeho výkon vrcholí 450 kW/612 koňmi a maximum točivého momentu je 775 Nm. I přes pohon výhradně zadních kol dokázalo kupé zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7 sekundy a z 0 na 160 km/h to bylo za 6,5 sekundy. Maximální rychlost činila 344 km/h. A přitom auto bylo docela lehké, vážilo jen 1440 kg.

Přečtěte si také:  Italský tuner Ares Design upravil klasické Porsche 911 Turbo. Je modernější, ale vypadá decentně

A na to, jak vypadá a jezdí, se můžete podívat ve videu od známého youtubera Shmee150.