Výkon přes 500 koní na přední nápravě zní jako špatný nápad, navíc v autě bez samosvorného diferenciálu. I tak ale mlže jít o výkon, který se dá na silnici docela bez problémů přenést. To dokazuje upravená Škoda Octavia RS třetí generace.
Pohled na tvar výkonových křivek na grafu z motorové brzdy dává tušit, že tohle auto nabídne spoustu zábavy za volantem jak v běžném provozu, tak i v rámci Trackdays. Pro třetí generaci vozů Škoda Octavia RS s motory 2.0 TSI všech tří výkonových variant 162 kW/220 koní, 169 kW/230 koní anebo 180 kW/245 koní si švédský úpravce BSR připravil tuningovou úpravu BSR Stage 5, která výkon zvýší na více než dvakrát takovou hodnotu. Motor bude mít finálně přes 500 koní a točivý moment více než 600 Nm.
Pro dosažení bezpečného a dlouhodobě funkčního navýšení výkonu bylo třeba vyměnit některé součásti pohonného ústrojí. Motor jako takový včetně vnitřních součástí zůstává u této úpravy bez zásahu úpravce. Pro snížení teploty nasávaného vzduchu je třeba instalovat výkonný intercooler/chladič stlačeného vzduchu. Aby motor získal potřebné množství nasávaného vzduchu ve správném, tedy co nejkratším čase, nahradil úpravce původní sání novým karbonovým sáním s vyšší průchodností a sportovním vzduchovým filtrem. O zvýšení plnícího tlaku na hodnotu až 2 barů se nově stará zakázkové turbo s kuličkovými ložisky a o odvod většího objemu výfukových plynů nová nerezová výfuková soustava se sportovním katalyzátorem.
Vše je nakonec zakončeno úpravou naladění řídící jednotky tak, aby vše fungovalo, jak má. Výsledkem je samozřejmě i ono značné zvýšení výkonu motoru. O přeprogramování řídící jednotky motoru přes diagnostickou zástrčku OBD se v tomto případě postará unikátní PPC3 Tuning System.
Vozy s DSG převodovkou dostanou vylepšený software převodovky, u aut s manuální převodovkou bude vyměněna spojková sada za sadu performance.
Při pohledu na výkonový graf je zřejmé, že do 2500 ot./min dosahuje upravený vůz nižšího výkonu, než v nastavení originálním. Tento charakter umožňuje každodenní příjemné používání vozu v běžném provozu. Masivní nárůst výkonu a točivého momentu přichází po dosažení 3000 ot./min (přesně v tu chvíli, kdy jsou rotující hmoty hnacího traktu rozpohybované).