Světová premiéra Lexusu RC F na autosalonu v Detroitu 2014 – foto + video

Autor: Pavel Srp - 9. 1. 2014


V listopadu 2013 bylo na autosalonu v Tokiu odhaleno nové kupé RC, ze kterého vychází zcela nový Lexus RC F. Nové kupé Lexus RC F dravého vzhledu pohání nový agregát 5,0 l o výkonu, jenž s rezervou překračuje 450 koní. Model byl koncipován s ohledem na optimální stabilitu za vysokých rychlostí, což je klíčové u nejvýkonnějšího sportovního vozu s motorem V8, jenž kdy Lexus vyrobil. Charakterizují jej širší kola a pneumatiky, aktivní zadní spoiler, zvětšené nádechy chladícího vzduchu a komponenty z uhlíkových vláken, které dohromady utvářejí to, co Lexus popisuje termínem ‘funkční krása’.

„Podoba každé komponenty byla pečlivě navržena tak, aby přispěla k výkonovým vlastnostem,“ uvedl Yukihiko Yaguchi, hlavní konstruktér vozu Lexus RC F. „Jedinečné vzduchové kanály v kapotě a v zadní části předních blatníků přispívají k optimálnímu chlazení motoru i jízdní stabilitě. Podílejí se na dravém vzhledu, jenž okamžitě vzbuzuje očekávání požitku z dynamické jízdy.“

DESIGN VNĚJŠKU VOZU

Předním partiím modelu RC F dominuje pro Lexus charakteristická maska chladiče ve tvaru vřetene s jemným „F“ motivem aplikovaným do mřížky pod symbolem Lexus. I samotná kapota je vyšší než v případě modelu RC, a napomáhá tak utvářet dynamický rozšířený profil, jenž verzi F přísluší. Model F lze dále rozpoznat díky jeho postoji, ke kterému přispívají průduchy pod předním nárazníkem a blatníky, stejně tak jako strategicky rozmístěná aerodynamická stabilizační žebra.

Vzduchové kanály v zadní části předních blatníků navazují na rozšířené prahy karoserie, a tvoří tak písmeno „L“. K celkově agresivnímu vyznění přispívají celkem čtyři lichoběžníkové koncovky výfuků, umístěné vždy ve dvojicích nad sebou.

Model RC F se svým designem inspiroval u supersportovního vozu Lexus LFA. Ze zádě RC F se při rychlostech nad 80 km/h vysouvá aktivní zadní spoiler, který zajíždí zpět, když rychlost poklesne pod 40 km/h, aby byly zdůrazněny linie kupé u stojícího vozu.

V závislosti na stupni výbavy jsou k dispozici tři verze desetipaprskových kol o rozměru 19″, vyrobených z kované hliníkové slitiny. Dvě verze jsou strojově leštěné, zatímco u nejvyššího stupně výbavy jsou kola ručně leštěná specialisty.

DESIGN INTERIÉRU

Dravý exteriér modelu Lexus RC F jde ruku v ruce s pozoruhodným interiérem, jenž připomíná kokpit. Jako jedinečné lze označit ukazatele, volant, sedadla, dekory i pedály. Přístrojovému panelu dominuje přepínatelný kruhový ukazatel, jenž se mění v závislosti na některém ze čtyř volitelných jízdních režimů. Mění se zobrazované údaje, barva displeje i velikost písma.

Velmi důležité je i pohodlí cestujících. V modelu RC F je poprvé použit volant se silným věncem eliptického průřezu (novinka u značky Lexus) a optimálním umístěním pádel ručního řazení. Zcela nová sedadla s dlouhými opěradly a vystupujícím označením „F“ na opěrkách hlavy byla navržena tak, aby připomínala těsně obepnuté sportovní oblečení a nabídla i podobnou úroveň opory. U sedadel lze volit z pěti různých typů kůže, vždy s kontrastním stehováním.

U brzdového a plynového pedálu jsou nově použity unikátní gumové drážky ve tvaru písmene „L“, které spojují formu s funkčností a zajišťují lepší kontakt při ovládání.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru