Nissan LEAF, nejpopulárnější elektromobil světa dosáhl za svůj krátký život významného milníku.
Po pouhých třech letech globálního prodeje tohoto modelu dodala společnost Nissan stotisící vůz Nissan LEAF s nulovými emisemi. Nissan LEAF vyrobený ve Velké Británii v nejluxusnější výbavě Tekna a v bílé barvě byl prodán zákazníkovi z britského Hampshiru.
„Dosáhnout tohoto prodejního milníku v takto krátkém časovém úseku je pro tak revoluční vůz významným úspěchem,“ podotkl Guillaume Cartier, senior viceprezident společnosti Nissan Europe a dále dodává: „Nezapomínejme, že v roce 2010, kdy se Nissan LEAF dostal na trh, se infrastruktura dobíjecích stanic teprve začínala rozvíjet. To však neodradilo průkopníky, kteří výhody ryzího elektromobilu okamžitě ocenili. O tři roky později mnozí z nich už mají druhý Nissan LEAF. V mnoha městech dnes rostou sítě rychlodobíjecích stanic, díky čemuž prodej veleúspěšného modelu LEAF dále roste.“
Na oslavu prodejního úspěchu vyrobila společnost Nissan jedinečnou verzi Nissanu LEAF. Vůz je totiž pokryt 50 000 britskými dvoupencemi a 50 000 € dvoucenty. Mince byly vybrány jako symboly nízkých provozních nákladů Nissanu LEAF, které činí pouhých 0,02 libry na míli a méně než 0,02 eura na kilometr. Výroba mincemi pokrytého Nissanu LEAF zabrala tříčlennému týmu odborníků celých sedm dní. Polovina vozu je pokryta pencemi, na druhé se pak nacházejí € centy a slovo „LEAF“ je zvýrazněno třemi vrstvami mincí. Mince se ale nejspíše nestanou běžnou součástí výbavy: dohromady totiž zvyšují váhu vozu o citelných 504 kg.
Mincemi pokrytý Nissan LEAF vystavila firma Martins, dealer značky Nissan ve Winchesteru, a prodala právě tento stotisící vůz zubaři Brettu Garnerovi. Ten je podle vlastních slov „technologickým nadšencem“.
K tomu, aby popřemýšlel o koupi tohoto vozu, podnítil Bretta známý, který již model LEAF vlastnil a velebil nejen jeho nulové emise a vyspělé technologie, ale i nízké provozní náklady.
„Říkal, že na něm ušetřil celé jmění. Moje manželka nebyla zpočátku moc nadšená. Když jsem s ní ale probral otázku financí – nízké náklady na údržbu, pojištění, palivo a tak dále, tak souhlasila. Definitivně však obrátila, když s vozem vyrazila na okružní výlet o délce 500 mil. Je pravda, že zastávky na intenzivní dobití v rychlodobíjecích stanicích výlet trochu prodloužily… Teď ale trvá na tom, že bude LEAF používat několik dní v týdnu,“ dodal.
Model LEAF je jako stvořený pro Brettovo dojíždění, které obnáší denní porci 50 mil. Doma mají navíc Garnerovi nainstalovanou dobíjecí stanici.
„Máme doma i jeden normální vůz, ten ale na litr benzínu ujede jen kolem 11 kilometrů, takže jej používáme jen zřídka. Jeho natankování totiž přijde na hodně peněz,“ uvedl.
Úspěch vozu potvrzuje pozici společnosti Nissan jako předního výrobce elektromobilů a podtrhuje její průkopnickou roli při přetváření našich představ o mobilitě budoucnosti.
Kromě elektrického pohonu s nulovými emisemi je Nissan LEAF rovněž napěchován inovativními technologiemi včetně možnosti propojení se smartphony.
„Nissan LEAF je průkopníkem ve všech směrech a během uplynulých tří let výrazně přispěl ke změně názoru veřejnosti na elektromobily. K nejlepším „prodejcům“ Nissanu LEAF totiž patří jeho nadmíru spokojení majitelé, kteří svůj vůz chválí, kdykoli mají příležitost. Věříme, že dalších 100 000 vozů zvládneme celosvětově prodat mnohem rychleji,“ podotkl Cartier.
Tisková zpráva/-PS-