Značka Subaru je samozřejmě neodmyslitelně spjata právě s rallye. Jako další potvrzení tohoto faktu je vznik australské verze s názvem NR4. Jedná se o speciál, který dostal rovnou ochranný rám, závodní sedadla či homologaci FIA, a je tak ideálním řešením zejména pro amatérské závody a nižší závodní série. Bohužel vás musím zklamat, jak už jsme u Subaru zvyklí, většina speciálních a limitovaných edicí není určena pro evropské zákazníky.

A to jsme přitom byli hodní… Subaru na evropském trhu jenom vzkvétá a konkrétně ultimátnímu modelu WRX STI se u nás daří opravdu výborně. I tak jsme ale malý a nezajímavý trh. No, dobře, u této verze by nám to až tak vadit nemuselo, klec a šestibodové pásy asi většina z nás nevyužije. WRX STI NR4 je navíc určena primárně na závodní tratě. Vůz je rovnou ověnčený certifikací FIA, má ochranný rám, sedačky OMP s šestibodovými pásy, závodní volant OMP, středový panel ze skelného vlákna a další závodní úpravy. Byly například zkráceny dráhy řazení a z interiéru bylo vyhozeno vše, co je tam (pro závodníka) navíc a zbytečně zvyšuje hmotnost.

Další rozdíl najdete pod kapotou. O pohon všech čtyř kol se totiž nestará známý 2,5-litrový přeplňovaný čtyřválec, ale jeho menší bráška o objemu 2,0 litru. Není to však žádné ořezávátko. Nabídne maximální výkon 304 koní a ten samý motor můžete najít například v japonské verzi WRX STI. Vůz je určen pro závody FIA WRC2, ERC2, regionální a nižší soutěže, vše podle regulí NR4, které nahrazují pravidla tříd N4 a R4. Hodně zajímavá je pak cena, která startuje na $38 000 (cca 900 000 Kč).