Subaru má dnes v Evropě hodně lidí jako takovou pohodovou značku než jako výrobce extrémních modelů. To je ovšem chyba. Jen vzpomeňme na fenomenální WRX STI! A i malé BRZ je hodně zábavné auto!
Ovšem japonská automobilka se rozhodla, že stvoří něco opravdu extrémního, a to rovnou v elektrickém provedení. Na autosalonu v Tokiu představila projekt s označením Subaru STI E-RA, se kterým má velké plány a zároveň na něm ukazuje budoucnost, k jaké značka míří. Ta bude, jak už asi tušíte, především elektrická. Nebo alespoň výrazněji elektrifikovaná. Tomu se vyhnout nedá, ale dá se to uchopit více než zajímavě.
A přesně takový prototyp Subaru STI E-RA je! Koncept ukazuje nejen to, jakým směrem se může pohybovat elektrická a bezemisní budoucnost japonské značky, ale také chuť se vrhnout do světa závodních klání. Ostatně, právě s tímto modelem má Subaru v plánu zajet rekordní čas na Nürburgringu. Ten mezi sériovými elektromobily drží Tesla Model S Plaid s časem 7 minut a 35.579 sekund, mezi elektromobily obecně je to závodní Volkswagen ID.R s časem 6:05,336.
https://www.instagram.com/p/CYsiMnKroPI/
Pomoci by k tomu měly čtyři elektromotory od Yamahy, kterými je projekt STI E-RA vybaven. Jejich výkon je 800 kW, tedy 1088 koní! Samozřejmostí je pohon všech kol, ostatně, u Subaru by to ani nemohlo být jinak. A v závodní sérii FIA E-GT také ne. Právě tam má Subaru s největší pravděpodobností namířeno. Ještě jeden detail vám dlužíme, baterie v prototypu mají kapacitu 60 kWh.
Subaru pak vyladilo systém vektorování točivého momentu tak, aby zajistila maximální přilnavost každého z kol a ideální vyvážení i při jízdě na absolutním limitu. Podle zástupců značky dosáhli maximální stability.