Původní kamenný most v Konopišti už nebyl v nejlepší kondici, Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje proto na začátku letošních prázdnin přistoupila k jeho odstranění a postupné rekonstrukci. Historická klenba je rozebraná a stavbaři se připravují na založení nové nosné konstrukce. Nový most má zajistit bezpečnější a pohodlnější příjezd k jednomu z nejnavštěvovanějších zámků v zemi.
Pro návštěvníky to znamená jen drobné změny v dopravě. Pokud pojedete od Prahy, dojedete až na parkoviště u zámku bez omezení. Směr od Benešova je veden po objízdné trase, která podle krajské správy přidá obvykle jen pět až deset minut navíc. Zámek tak zůstává po celou dobu prací dobře dostupný.
Přečtěte si také:
Aktuálně probíhá armování a šalování nové nosné konstrukce. Jakmile bude hotová, naváže zhotovitel pracemi na zídkách. Poté přijdou na řadu izolace a zásypy, které mostu zajistí dlouhou životnost. Finální úpravy, včetně říms a dokončovacích detailů, se rozběhnou při vhodných klimatických podmínkách. Termíny se pečlivě plánují s ohledem na počasí, protože betonáže i povrchové vrstvy vyžadují stabilní teploty a sucho.
Stavba navíc probíhá v náročném prostředí na vodním toku. Nad mostem se začalo s kontrolovaným upouštěním rybníka, což stavbařům přidává další práci s dohledem nad hladinou. Na místě proto fungují hlídky, které průběžně sledují vodní stav a přizpůsobují mu postup prací. Vedoucí provozu mostů zhotovitele zdůrazňuje, že i přes tyto okolnosti stavební harmonogram pokračuje a tým je na podobné situace připraven.
Podle plánů má být rekonstrukce dokončena v květnu 2026. Pokud to počasí během jara dovolí, dočasné zprůjezdnění pro auta by mohlo přijít dříve, aby se ulevilo dopravě i návštěvníkům.
Investice dosahuje 25 milionů korun bez DPH a financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Výsledkem má být nový kamenný most, který nabídne vyšší bezpečnost, lepší komfort jízdy a také odolnost vůči vodnímu prostředí. Konopiště tak získá důstojný vstup, který odpovídá významu celé lokality.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned





No jo je vidět,že na Krajských silnicích sedí “ samý odborník na slovo vzatý „. To se ještě dočkáme. Posledních 14 dní na mostě vůbec nikdo nedělá. A abych byl přesný 1x jsem tam viděl dodávku s dělníka, ale jen tam seděli a ani nevystoupili. Hanba stavebnímu dozoru.
Hezký, ale tendenčně napsaný článek, jak je vše báječné a skvělé…ale realita je úplně jiná. Objížďka přes Chvojen, nebo Žabovřesky/Zbožnici není možná, zákaz vjezdu všem, mimo obyvatel Václavic. Ostatní musí jet přes Krusičany, nebo Přibyšice, zajížďka cca 10-15 km. Původní můstek prý za války stavěli Němci, když na Konopiště sídlilo velitelství SS, takže to nebyla asi žádná velká historická památka, max. kvalitní válečný beton. Se současnou technikou zbouraný za den, max. ať nežeru, tak do týdne. Zavřeli to 23/6, tak co se na stavbě dělo 4 měsíce, až do dneška, že už nestojí nějaký jiný most? Upozorňuji, že se nejedná o žádný velký most, ale můstek přes trochu větší potok, délka odhadem 10, možná 15 m. Proč to tak dlouho trvá, čí zájmy za tím stojí, kdo z toho má? Podle místní šuškandy z více stran(prosím, bez záruky!) se proslýchá, že za tím stojí firma, které už nestačí dojit státní rozpočet jen na dálnici, ale už se přisála i sem. Ale znovu zdůrazňuji, toto se povídá jen mezi lidmi, žádný relevantní zdroj tomu není. Podle dosavadního stavu na tom ale možná něco bude. Stavět dnes, v době prefabrikovaných dílů, obyčejný můstek přes potok půl roku, nebo jak se tady v článku píše, dokonce skoro celý rok, je docela tristní, ale…že by se to někomu hodilo? A nestálo by to také za prošetření příslušnými orgány? Ať si každý udělá obrázek sám.
Že nekomplikuje? Mně tedy jo, kecálisto.
Museli jsme to hodně dlouho objíždět než jsme se dostali tam kam jsme potřebovali
Ano návštěvníky zámku to moc neomezilo do okolních vesnic ovšem lidí jezdí po dlouhé objížďce.Plánovaný termín byl říjen 2025 tak ten harmonogram prací moc nejde podle plánu.
Most v Bechyni, známý jako Bechyňský most (nebo také Bechyňská duha), se stavěl necelé dva roky.
📘 Základní údaje:
• Zahájení stavby: 1926
• Dokončení a otevření: 1928
• Doba výstavby: přibližně 1 rok a 8 měsíců
Most byl slavnostně otevřen 28. října 1928, tedy ke 10. výročí vzniku Československa.
Je výjimečný tím, že po něm vede silnice i železnice zároveň – což bylo v době jeho vzniku technicky unikátní řešení.
Je potřeba k tomu něco dodat?
A co s tím má společného Bechyňský most?
Tak jsem slyšel, že firma která most v Konopišti staví od projektu odstoupila kvuli požadavku památkářů vyskládat celý most jen z kamene. Příští rok se po tomto mostě asi nesvezeme.
Na stránkách města Benešov je stále uváděn termín dokončení polovina prosince 2025 /psáno 29.10.2025/. Oficiální objízdná trasa má délku cca 17 km převážně po silnicích nižších tříd, to bych rád viděl těch 5 – 10 minut zdržení. Zkrátit si cestu přes obec Václavice nelze, část komunikace je ve vlastnictví uvedené obce, povolení k průjezdu se vydává jen pro občany s trvalým bydlištěm. Zkrátit si cestu přes Chvojen nelze, část komunikace je ve vlastnictví města Benešov a pro získání povolení průjezdu musíte mít fakt dobrý důvod. A to nemluvím o šířce komunikací, jsou úseky, kde se dvě osobní auta nevyhnou, minimálně jedno musí dost do krajnice a zastavit. Já osobně mám v k. ú. Václavice pozemek, kde mám umístěna hospodářská zvířata, která navštěvuji někdy i 2x za den. Ve Václavicích jsem slyšel, že ani nemusím o povolení žádat, že jej nedostanu. Naštěstí jsem pochodil v Benešově, ale i tak jsou to kilometry navíc a teď má být objížďka o půl roku prodloužena.
Řeči o tom, že návštěvníci Konopiště získají bezpečnější příjezd k zámku, považuji za bezduché tlachání, kdo jede od Prahy nebo od Tábora, potažmo od Benešova, tak nový most ani neuvidí, neb je až za přístupovou trasou od centrálního parkoviště.
Že se most musel opravit a že již nevyhovoval asi nikdo nebude rozporovat, ale málokdo chápe způsob provedení, prodloužení termínu …nikdo ani dopředu neví, jaká bude zima, kolik víceprací bude třeba, ani uvažovaná cena nemusí být konečná, no necháme se překvapit.
Jo jo, vše pro občany.