SRT Viper o výkonu 1 120 koní předjede levou zadní i Bugatti Veyron!

Autor: Tomáš Junek - 2. 10. 2012


Nový SRT Viper ze svého motoru V10 o objemu 8,4 litru vyprodukuje výkon 640 koní a točivý moment 815 Nm. Díky těmto hodnotám aspiruje tento motor mezi nejvýkonnější motory sériově používané v osobních vozech. Avšak, objevili se lidé, kterým je i toto málo. Takový „blázni“ se vyskytují v Texasu a jmenují se Hennessey Performance. A jako nadšení úpravci velkoobjemových motorů (a vůbec amerických muscle cars) navrhli pár úprav i pro nový SRT Viper.

Přestože sériová verze ještě nespatřila světlo světa, v Hennessey Performance už plánuje, jak toto superauto napumpují výkonem až po střechu. Úpravce plánuje dvě verze: „slabší“ Venom 700R a silnější Venom 1000.

První výkonnová varianta 700R bude mít výkon 725 koní a točivý moment 942 Nm. Tohoto výkonu se dosáhne bez použití přeplňování! U Hennessey museli vyměnit pár věcí, aby takových hodnot dosáhli. Jiné jsou hlavy válců, systém sání vzduchu, výfukový systém a v neposlední řadě se musela upravit řídící jednotka. Zákazníci si budou také moci přikoupit nový systém odpružení, chladič diferenciálu a mnoho karbonových vylepšení exteriéru. Závodní jezdci si pak budou moci připlatit třeba za palubní hasící systém, ochranný rám či sadu pětibodových pásů. Tyto pásy určitě přijdou vhod protože Venom 700R zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za pohých 3,1 sekundy a zdolat sprint na 400 metrů dokáže za 10,7 sekundy s dosaženou maximální rychlostí 346 km/h!

Je to pro vás málo? Chcete ještě víc? Objednejte si Venom 1000. Tato úprava zahrnuje navíc kované hřídele a písty, dvě turbodmychadla, vzduchem chlazený intercooler a řadu vylepšení částí sání vzduchu a výfuku. Finální výkon by se měl pohybovat někde okolo 1 120 koní a 1 500 Nm točivého momentu, což by mělo stačit k pokoření času 2,7 sekundy ve zrychlení z 0 na 100 km/h a 400 metrové trati za 9,7 sekundy.  Maximální rychlost úpravce raději ani nezveřejňuje, Venom 1000 by měl totiž být až nesmyslně rychlý. Zvenku Venom 1000 od 700R poznáte jen stěží, takže radši doporučujeme k výkonnější variantě dokoupit i masivní karbonové křídlo, aby se vůz náhodou v rychlostech nad 350 km/h nevznesl. Úpravce také plánuje později ladit vůz až na 1 500 koní! Jak tohle dopadne?

Ceny za úpravy ještě nejsou známy, ale očekáváme, že to nebude nic levného. Určitě to bude několik set tisíc až milion Kč. Přijde vám to levné? Připočtěte si ještě cenu samotného vozu cca 2 000 000 Kč a budete aspoň trochu v obraze.

-TJ-

Štítky: ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru