Letošní autosalon v Ženevě je takovým svěžím vánkem pro lidi, kterým automobily říkají něco víc, než jen „dovezu Tě z bodu A, do bodu B“. Přestože sériová produkce, řekněme takových běžnějších, aut byla velmi bohatá, mám pocit, že švýcarský autosalon představil především ohromné množství zábavných a nebo seriózně rychlých a obdivuhodných vozů.

Spyker C8 Preliator 1

Dalším důkazem, že tomu tak vážně je, bylo představení evoluce a takového malého vzkříšení značky Spyker a jejího modelu C8. Přímým nástupcem kultovního C8 Aileron se stává evoluční model C8 Preliator. To je samozřejmě dobrá zpráva, zejména když si vzpomenete na konec roku 2014, kdy nizozemský výrobce supersportů vyhlásil bankrot. Ale již začátkem února roku 2015 se objevila zpráva o odvolání proti konkurzu a zahájení restrukturalizace. Následovalo čekání, které ukončilo prohlášení automobilky o uzavření moratoria a to k 29. červenci roku 2015. Podle aktuální zpráv má tak být Spyker s novým investorem (severoamerickou firmou, která vyrábí například elektrické letadlo Volta Volaré GT4) firmou bez dluhů!

A my tak na jaře roku 2016 můžeme přivítat první plody spolupráce. C8 Preliator je lépe řečeno takovou evolucí modelu předchozího. To můžete ale dobře vidět sami, již na první pohled. K nejvýraznějším změnám oproti předchůdci patří otvory před předními i zadními koly, které mají spolu s dalšími detaily odkazovat na inspiraci proudovými letadly a kompletního přepracování se dočkala i záď, která nese svítilny z LED.

Evoluce se dočkala také technika. Základ tvoří hliníkový prostorový rám, v němž je před zadní nápravou uložen kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru. Jak správně tušíte, jeho původ lze hledat v produkci Audi. Ve C8 Preliator byl však tento motor naladěn na výkon 525 koní (386 kW) a točivý moment se vyšponoval na hodnotu 600 Nm. Co se týče převodovky, máte možnost volby. A to buď šestistupňovou manuální převodovku Getrag nebo na přání šestistupňové automatické převodovky ZF. Obě skříně pak roztáčejí zadní kola. Díky těmto parametrů Spyker C8 Preliator zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 s (předchůdce 4,4 s) a rozjede se maximálně na 320 km/h.

Stačí se podívat na fotografie a je vám jasné, že Spyker neslevil ani z vysoko nasazené laťky v oblasti interiéru. Naopak ještě zvýšili míru individualizace. Nezaspali ani co se technologií týče, takže ve standardní výbavě nechybí head-up displej ani multimediální systém s rozhraním Bluetooth. Co je však důležité, že automobilka si nastavila poměrně reálné cíle prodeje. Počítají s tím, že vyprodukují kolem padesátky vozů s tím, že základní cena pro verzi s manuální převodovkou je 324 900 € (cca 8 800 000 Kč) a od 330 990 € (asi 8 970 000 Kč) za vozy s automatickou převodovkou.

Přečtěte si také:  Nová Toyota Aygo X: nová generace dostupného stylu a zábavy