Je-li pro vás sériový Rolls-Royce Phantom moc obyčejné a pomalé auto, nemusíte smutnit. Stačí, když ho odvezete do Německa k tunerovi jménem Spofec a ten vám chmury rád zažene. Co s vaším autem udělá? Vlastně asi cokoliv, na co bude stačit vaše odvaha, fantazie a hlavně výše bankovního konta.

Teď představuje Rolls-Royce Phantom, který prošel decentní úpravou designu, ale i docela zajímavou úpravu techniky. Na první pohled vás asi zaujmou nová kola. Jde o disky Spofec SP2 s rozměry 10×24 palců, které jsou vyráběny ve spolupráci se světoznámým americkým výrobcem kol Vossen. Karoserie ale dostala také několik karbonových doplňků – například nástavce předního i zadního nárazníku, ale i kryty prahů nebo decentní spoiler na víku kufru, ale i další.

První jízda s novou generací Rolls-Royce Phantom, je to král luxusu

Úpravě neušel ale ani podvozek. Je tu sice stále ten původní vzduchový, ale prošel dostal nové softwarové naladění. To je nastaveno tak, aby bylo auto standardně o 40 mm níže a kola s pneumatikami 295/30 R24 perfektně lícovala s hranami blatníků. Mimochodem ve Spofecu naladili podvozek tak, že se při 140km/h rychlosti ještě více sníží, aby auto bylo stabilnější a jistější.

A to je potřeba, protože motor prošel posílením. Pod kapotou je dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s tradičním objemem 6,75 litru. Ten ale nemá sériový výkon, může se pochlubit 685 koňmi a 1 010 Nm. Spofec totiž oproti sério přidal 114 koní a 110 Nm. Výsledkem tak je, že tento upravený Rolls-Royce Phantom zrychlí z 0 na 100 km/h za rovných pět sekund (s prodlouženým rozvorem 5,1 sekundy) a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.