Pražský Rallysprint letos nabídne podívanou, která se v Česku jen tak neopakuje. Martin Semerád se závodním týmem postaví na start jubilejního 30. ročníku hned dva vozy Citroën C3 WRC v barvách TAYLLORCOX Racing. Jde o špičkové speciály nejvyšší světové specifikace, které se na domácích tratích objevují jen ve výjimečných případech.
Citroën C3 WRC vyvíjel tovární tým Citroën Racing pro starty v mistrovství světa v letech 2017 až 2019. Podle databáze ewrc-results.com vzniklo pouze devatenáct kusů a v provozu jich zůstává už jen sedm. Pro české fanoušky to znamená jedinečnou příležitost vidět tuto techniku z mistrovství světa v akci přímo v pražských ulicích. Pražský Rallysprint se uskuteční v sobotu 6. prosince na Strahově a v jeho okolí.
Přečtěte si také:
Semerádův „domácí sprint“ na rozloučenou a návrat Jana Skály do C3 WRC
Pro Martina Semeráda má Pražský Rallysprint výrazně osobní rozměr. Vyrostl na Břevnově, na strahovské tratě se díval už jako dítě z okna a první rally sledoval právě tam. Startovat na domácí půdě s vozem kategorie WRC pro něj znamená splněný sen, ale zároveň i tečku za jednou životní kapitolou.
Semerád otevřeně přiznává, že do jubilejního ročníku jde s jasným cílem. Před lety si řekl, že v Praze bude startovat tak dlouho, dokud nevyhraje. Nyní má k dispozici špičkový vůz, silné zázemí i podporu partnerů. Ambice jsou proto jednoznačné. Chce bojovat o vítězství a zároveň se symbolicky rozloučit s Prahou, diváky i rallysportem, který ho formoval od dětství.
V druhém voze Citroën C3 WRC usedne Jan Skála. Pro něj nepůjde o první setkání s tímto specifickým autem. V roce 2023 startoval se stejným typem vozu na jubilejním 50. ročníku Rally Bohemia. Tehdy to bral jako neopakovatelný zážitek, který se už zřejmě nikdy nebude opakovat. Nakonec je všechno jinak a Skála usedne do C3 WRC znovu, navíc na domácím Pražském Rallysprintu.
Sám přiznává, že s letošní sezonou v podstatě nepočítal. Neměl ani obnovenou licenci, a možnost startu se otevřela až díky velké vytrvalosti Martina Semeráda a podpoře partnerů. Skála mluví o tom, že mohl přispět malým dílem k tomu, aby celá myšlenka dvou vozů WRC na startu v Praze do sebe zapadla. Výsledkem je podle něj unikátní zážitek pro české fanoušky v podobě dvou technických skvostů na domácích tratích.
Tři posádky, silný partner a boj o vteřiny v ulicích Prahy
Výraznou roli v celém projektu hraje společnost TAYLLORCOX, která se dlouhodobě věnuje auditům a certifikacím mezinárodně uznávaných standardů. Právě její podpora umožnila, aby se do Prahy podařilo přivést tak exkluzivní techniku.
Jeden z partnerů společnosti, Radek Nedvěd, absolvoval Pražský Rallysprint po boku Martina Semeráda už v loňském roce. Atmosféra závodu ho tehdy natolik oslovila, že už během víkendu přemýšlel, jak spolupráci zopakovat. Letos se to podařilo v mnohem větším rozsahu. Nedvěd oceňuje především nápad Martina Semeráda a Jana Skály, díky kterému se zrodil projekt TAYLLORCOX Racing v současné podobě.
Přečtěte si také:
Pod touto hlavičkou se na start postaví celkem tři posádky. Do dvou vozů Citroën C3 WRC usednou dvojice Martin Semerád s Radkem Nedvědem a Jan Skála s Alešem Pilným. Třetí posádku tvoří Petr Semerád a Tereza Nedvědová, kteří nastoupí s vozem Škoda Fabia RS Rally2. Závod odstartuje v sobotu ráno a diváky čekají divácky atraktivní rychlostní zkoušky přímo na Strahově a v jeho okolí.
Fanoušci se mohou těšit na kombinaci špičkové techniky, silných osobních příběhů i bojů o vteřiny v kulisách hlavního města. Možnost vidět dva aktivní vozy Citroën C3 WRC na českých tratích v jeden den se pravděpodobně dlouho nebude opakovat. Kdo chce být u toho, měl by si datum 6. prosince v kalendáři dobře poznamenat.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek







