Lamborghini hlásí prodejní rekordy a velké úspěchy, na čemž má největší zásluhu SUV Urus. Dobře se prodávají ale i další modely, například Huracán, který teď dorazil v nejnovější verzi Tecnica. My jsme ho včera detailně prozkoumali přímo v Praze.
Nejmenší model italského výrobce je na trhu od roku 2014, tedy už docela dlouhých 8 let, ale automobilka jej neustále vylepšuje. Teď přidává další edici a pojmenovala ji jako Lamborghini Huracán Tecnica. Auto, které si bere ze všech modelů Huracán to nejlepší, a podle zástupců automobilky dokáže skvěle splnit choutky na sportovní, klidně i okruhovou jízdu, stejně jako každodenní použitelnost. Od standardního Huracánu Evo si bere onu kultivovanost, naopak od divokého Huracánu STO tu sportovnost, jakkoliv designově zůstává naopak docela střídmé – až na pevné křídlo na zádi.
Lamborghini Huracán Tecnica dostal přepracovaný přední nárazník s nádechy ve tvaru „Y“ a s výraznějším spoilerem. Kapota je vyrobena z karbonu, leč lakovaná do barvy auta, z karbonu jsou ale samozřejmě i další části auta (některé části jsou pak i z titanu). Pro tuto edici byla specificky tvarována také 20″ kola, ale i šestiúhelníkové koncovky výfuku na zádi. Nový je také kryt motoru, zadní nárazník s difuzorem nebo nádechy na bocích před zadními koly a za předními dveřmi v prostoru bočních oken. Karoserie je oproti Huracánu Evo RWD prodloužena o 6,1 cm, navíc bylo 20 % vylepšen odpor vzduchu při současném zlepšení přítlaku o 35 %.
Kabina dostala speciální čalounění sedadel, které je gravírováno laserem, a stejný motiv se odráží i na stropnici a na přepážce za sedadly. Ve velkém byla použita Alcantara, nachází se i na palubní desce. Samozřejmostí jsou všechny moderní prvky infotainmentu včetně dotekového displeje s orientací na výšku, přičemž nechybí ani nejdůležitější fyzické ovladače.
Pohonná jednotka je jediná, stejně jako je tu jen pohon zadních kol. Pod kapotou je atmosférický desetiválec s objemem 5,2 litru, jehož výkon je 640 koní a točivý moment 565 Nm. Motor je spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení páčkami na volantu. A dynamika? Z místa na stovku auto zrychlí za 3,2 sekundy a maximální rychlost je 325 km/h. A velmi schopné bude tohle auto i v zatáčkách, vždyť neváží ani 1,4 tuny (technické údaje udávají jen 1379 kilogramů), a má aktivní natáčení kol zadní nápravy či systém vektorování točivého momentu.
Velmi výkonné jsou brzdy, které jsou při jízdě chlazeny vzduchem. Průduchy, ale i vedení brzdové kapaliny jsou navrženy tak, aby je neustále ochlazoval čerstvý vzduch. To dokáže snížit teplotu brzdové kapaliny průměrně o 9 %, o 7 % sníží teplotu brzdových kotoučů a 13 % sníží spotřebu brzdových destiček. Samotné brzdy jsou karbon-keramické a Lamborghini slibuje, že auto dokáže zastavit ze 100km/h rychlosti na vzdálenosti pouhých 31,5 metru.
Italský výrobce stanovil základní cenu na 239 tisíc eur, což je v přepočtu bezmála 6 milionů korun. S příplatky, kterých může být povícero, se samozřejmě může vyšplhat ještě výrazně výše. O auto je podle českého dovozce velký zájem, aktuální čekací lhůty jsou asi jeden rok.