V přiloženém videu si můžeme poslechnout výfuky (a motory) tří superaut. Dvě z nich pohání vidlicové osmiválce, jedno z nich má „jen“ motor V6. Uhádnete v prvním videu, které z nich to je?
Downsizing vládne světu, a tak je šestiválec pod kapotou nového Fordu GT. V tomto autě se o pohon stará 2x přeplňovaný motor V6 EcoBoost s objemem 3,5 litru. V americké specifikaci dosahuje nejvyššího výkonu 482 kW a točivého momentu 748 Nm. S nejvyšší rychlostí 348 km/h se jedná o nejrychlejší sériově vyráběný Ford.
Další dvě auta, kterými jsou Ferrari 488 GTB a McLaren 720S, mají stále vidlicové osmiválce.
V případě italského supersportu je to motor s objemem 3,9 litru s dvěma turbodmychadly. Pochlubit se může 493 kW a 760 Nm. Zrychlit dokáže z 0 na 100 km/h za pouhé rovné tři sekundy a maximální rychlost je více než 330 km/h .
McLaren 720S má v útrobách také dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor V8, ale s objemem rovných čtyř litrů. Výkon je působivých 529 kW a točivý moment 770 Nm. To je nejvíce z celé trojice, čemuž odpovídá také dynamika. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 2,9 sekundy a maximální rychlost je až 341 km/h.
Mimochodem, uhádli jste, které auto v pořadí byl šestiválec, tedy Ford GT? Nebylo to vůbec jednoduché, že? Pořadí bylo následující:
- Ford GT (2018)
- McLaren 720S
- Ferrari 488 GTB
Bylo to tedy úplně to první auto. Poznali jste? Pokud ne, nesmutněte? Ve druhém videu se o to pokusili čtyři lidé a úspěšnost měli 50%. Dva uhádli, dva nikoliv. Fordu se zvuk povedl naladit vážně parádně!