skoda_octavia_combi-veteran (1960)

Sněmovna pošle historická auta povinně na STK. Jistou výjimku budou mít jen ta nejstarší vozidla

Autor: Anina Russová - Zdroj: MDČR, ČTK - Foto: Škoda - 18. 10. 2022


Majitelé historických vozidel to na jednu stranu mají jednodušší než ti, kteří jezdí jen novými auty. Pokud samozřejmě odhlédneme od neustálé péče o stav automobilového dědečka, mají majitelé vozidel na veteránských registračních značkách levnější povinné ručení a také nemusí řešit STK. Jejich původní stav totiž posuzuje komisař ustanovený Mezinárodní federací historických vozidel. Technický stav fakticky nikdo neřeší. Právě to se ale má změnit.

Už před několika měsíci se začalo hodně řešit, že by i historická vozidla měla alespoň čas od času absolvovat prohlídku na STK. Jsou součástí provozu na pozemních komunikacích a jako taková by měla tedy být kontrolována. I když v mírnějším režimu než novější vozidla. Sněmovna totiž schválila novelu zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v rámci které bylo ustanoveno, že majitelé historických vozidel se budou muset jednou za pět let dostavit na STK.

Tato novinka ale může znamenat řadu problémů. V prvé řadě bude nutné, aby se technici STK, často poměrně mladí lidé, naučili s těmito vozidly pracovat. STK mají data k jednotlivým vozidlům až od roku 1972, do té doby STK neexistovaly. A platí, že vozidlo musí splňovat parametry pro technickou kontrolu z roku své výroby. Jenomže řada veteránů má svá specifika platné své době. Posuzovat se tak u těchto starých aut bude hlavně očividná koroze, nefunkčnost brzd či správné fungování světlometů.

Ovšem jiné to bude u těch opravdu starých aut, kterým může být i 100 let. V takovém případě budou vozidla kontrolována takzvaným mobilním způsobem. To znamená, že na místě určené úřadem bude vozidlo prohlédnuto, ale pokud půjde o auto třeba s loukotěmi, tak se nikdy nestane, že by bylo posláno na válcovou brzdu. Novelu zákona ještě musí projednat Senát a podepsat prezident. Platit by pak měla nejpozději od roku 2024.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

124 názorů na “Sněmovna pošle historická auta povinně na STK. Jistou výjimku budou mít jen ta nejstarší vozidla”

  1. Pokud půjdu na STK se svým veteránem, tím pádem se testace co dva roky ruší? Chápu to správně?

  2. Mám veterána starého 81 let na bílých číslech. Je ve velmi dobrém stavu a s technickou jsem neměl nikdy problém, jiné je to s emisemi, které nedokážou u auta s dynamem, které nemá alternátor, načíst. Vždy je z toho velký problém.

  3. Proč se toto vlastně řeší, asi pro to , že veteránské papíry má již moc aut a někteří to mají jen aby měli levnější ručení a nebo dotáhli z venku něco coby nedostalo normální papíry. Jezdí s těmito vozy v podstatě normálně i do práce. Prostě určité zvýhodnění zneužívají. Ti ostatní pro které je to opravdu koníček to akorát odnesou.

    1. Já bych v tom takovou tragedii neviděl. Jednak tady se jedná o historická vozidla se zvláštní registrační značkou, což nemusí být jedno a totéž, protože Ti co u otypovaného vozidla mají normální SPZ jen kvůli pov.ručení chodili na STK jako ostatní. Spíš si říkám jak budou měřit emise. Jednak nebudou mít pro hodně stará vozidla tabulky jak to má čmoudit,ale hlavně si určitě nebudou chtít ničit sondy zejména u dvoutaktů. Těžko říct jak pak budou soudit vůle v řízení a jak budou řešit brzdy na válcích třeba u takových brzd co jsou ovládané lankami a ne hydraulikou. Na druhou stranu to spousty veteránistů donutí kupit si konečně normální pneumatiky a nebudou jezdit na starých šlupkách co pamatují Masaryka a tím ohrožovat sebe i ostatní. Protože ruku na srdce, tenhle návrh je tu proto, že dlouhodobě komisaři s pravidelným posuzováním technického stavu historických vozidel.. no jak to říct.. podváděli? Spíše mě osobně překvapuje že to došlo, nebo spíš komisaři nechali zajít takto daleko, že má někdo potřebu to řešit formou zákona, takže to muselo být asi hodně špatný…

      1. Chci vidět komisaře, jak bude kontrolovat auto, který ani nezná a ani tu značku neslyšel i Síma, nebo rozlišné karoserie, uř se těším a klidně z nich budu dělat blbce

    2. Ono dřív jde o výběr peněz technická a emise nejsou zadarmo druhá věc je ta že spousta lidí sehnalo nějakej techničák slepilo vetrána kterej nesplňuje ani jízdu po dvorku a kazí pověst všem těm co to dělají poctive.Já mám všechny vetrány na dokladech pokud chci jezdit musím mít technickou a nikoho nic netrápí a poviné ručení na ty 4 měsíce co se jezdí neřeším.

  4. Ten, kdo tohle vypustil do světa, neví nic o veteránech a jejich provozu. Jsou to lži a nesmysly, neboť STK pro veterány dávno existuje. Bez protokolu z STK vám komisař nepotvrdí testaci a nedá razítko do technického průkazu a tudíž by jste neměl vyjet na silnici. Bylo to každý rok, pak se to změnilo na dva roky podle běžné STK . A zadarmo to nikdo nedělá. Opět se mi potvrdilo, že pravá neví, co dělá levá.

    1. nejen to, potvrdilo se, že sněmovna, v době, kdy čelíme hospodářským malérům a válečnému nebezpečí, nemá nic jiného na práci, než posílat Tudory či Aerovky na STK. To si ti lidé neuvědomují, že je lidé považují za vykleštěné samce tura domácího /abych něco neporušil/ …. za tři roky tam budou noví a o nic lepší. jako by se tam cpali jen ti neschopní?

      1. Hlavně by mě zajímalo jestli nadlidi z Ukrajiny budou muset mít taky STK a jestli za ně budeme furt platit povinné ručení na jejich Bentley, Porsche, Maybach atd…

        1. Ano, jsou to americké verze vozů, vcera treba cerveně blikajici nový Ford Fusion (Mondeo). To budou na STK žasnout a tak se aspoň odreagují buzerací u automobilovych dedecků, kteří pokud vím snad nezpusobili nikomu žádnou škodu pri nehodě natož úmrtí.
          Cekal jsem ziguliky a oni prijeli v Teslách a Landcruiserech, dal bych jim tak aspoň ještě poukazky na benzin a myčku.

        2. Nebudou,napsal jste si odpověď sám.Pro nás obyčejné jsou to ,,nadlidi“ já používám výstižnější pojmenování a pro tu bandu nahoře to jsou přece ,,váleční uprchlíci“.Jinak je to přesné místo řešení závažných věcí potřebných pro každodenní život řeší jednu 3,14čovinu za druhou.

        3. SOUHLAS. U nás na maloměstě jich je rovnou několik. Mají Porsche, BMW, AUDI atd., a vydávají se za uprchlíky….

        4. Presne, vsechno pro ucka a na cechy se zvysoka kasle. A z Ukrajiny zdrhli jen bohaci,chudaci co jsou opravdu v piheli a pomoc opravdu potrebuji,ti tam vsichni zustali.

      2. Zase další úplně zbytečná buzerace. Poslanci, v ruce se sklenkou koňaku za 5,-Kc/1ks z poslaneckého bufetu, vymýšlí úplné kraviny… STK úplně zrušit, jsou zbytečné !!

      1. To nezní zrovna moc logicky, Romane.
        Auto si udržuju ve svém zájmu, peníze za STK bych dal radši do servisu vozu. Nebo je radši hodil do kanálu dle svého uvážení.

      2. Miroslav Piterka

        Nepomlouvejte ty , kteří vlastní veterány, ti mají auto či motocykl v nejlepším pořádku. Většinou jako nové.

    1. Plně souhlasím auto které jezdí brzdí svítí neprojde STK jen proto že je trochu orezlé je buzerace, každý nemá na nové auto a přitom dnes je auto životní nutnost, na venkově bych si bez auta nenakoupil, nedostal k doktorovi a ani do zaměstnání když se všude dělá jinak a hromadná doprava není

        1. Až vám bude osmdesát, budete špatně pohyblivý ale jinak schopný řízení auta a do obchodu 8 km daleko tak se tam těžko dostanete pěšky. Tak si ty moudra nechte a zkuste se do této situace vžít, jinak přeji hezký den a hlavně zdraví.

          1. Nic ve zlém Pepiku, ale na venkově právě ty osmdesátiletý za volantem potkávám a řeknu Vám, že je to povětšinou peklo pro ostatní. Vážím si pak lidí, kteří nesobecky vrátí řidičák se slovy „já už na to nemám“, namísto aby vyrazil do provozu a všichni ostatní řešili jeho zmatenost a odvraceli jím způsobované katastrofy. Ono to občas nevyjde, jako předevčírem u Liberce čelňák v protisměru na rychlostní komunikaci a tomu bylo 72… Chápu že je to bez auta na venkově těžký a že stáří není žádnej super opěvovanej „podzim života“ ale spíš že stáří je jen pro odvážný, ale prostě chce to jistou dávku sebereflexe a pokusu hledat řešení, než se pohodlně vymlouvat na to nejjednodušší sobecké řešení a s (přirozenou) stařeckou zmateností vyrazit mezi provoz co dneska panuje.

  5. Když má někdo 90 let staré auto na „bilých“ RZ, tak musí na STK každé dva roky, přestože má veteránskou testaci a najede mezitím 300 – 500 km. Pravidla by se měla sjednotit bez ohledu na jakých značkách vozidlo jezdí. Jaký je rozdíl u vozidla stejného stáří a značky, když je na jiných „číslech“? Jistě jde především o peníze, protože žádný veteránista nejezdí tak, aby svůj klenot někde rozbil. Proč se na Slovensku emise dvoutaktů neplatí a u nás ano, když se fyzicky nic neměří. Jsme všichni v EU a všude je to jinak….

    1. Mezi bílými a zelenými je podstatný rozdíl že ty zelené nelze používat k podnikání.Tzn nelze s nimi vozit zakazníky po historickém centru,svatebčany a nebo použít historický autojeřáb nebo autobus a pod a říct si za to peníze,u bílých to lze

    2. Pošlete na STK hlavně auta těch Ukrajinců co se tady zabydlili. A taky zaeviduje jejich spz, prohánějí se vám v Praze v tunelech přes 100 km/h a blikaj na ostatní aby jim uhnuli.

  6. Řekl bych že tu nejde ani tak o ta auta ale o peníze které z toho budou, vždyť po našich silnicích jezdí mnoho aut s cizími spz a nikdy nebyly na stk a ani tam nemusi

    1. Nastudujte si princip a pak hodnoťte. 30let staré auto na bílích značkách má v případě totální škody pro pojišťovnu nulovou hodnotu. Pokud je postavíte na veteránské značky, plnění od pojiš´tovny je za historickou hodnotu vozu, což ve vašem případě, kdy 30 let staré auto může být například Favorit, může činit třeba 100.000 Kč. Když to nebude orezlina.

      1. Pane Pavle, píšete blbosti. Hodnota vozu v případě nějakého pojistného plnění vychází z reálného stavu auta a případně z toho, zda je otestované na historickou původnost, nikoliv z toho, jestli má nebo nemá veteránské značky. A nastojte, ani testace na historickou původnost není zárukou, že se v případě pojistné události finančně zahojíte. Vím, o čem píšu. Můžete tomu říkat třeba bohaté zkušenosti.

        Mimochodem zavádějící je i samotný článek. Není pravda, že „Technický stav fakticky nikdo neřeší.“ Neříká se tomu náhodou dnes dezinformace?
        Od posuzování technického stavu jsou u aut na veteránských značkách tzv. krajští testační komisaři. Požadují protokol o prohlídce v odborné dílně, dnes už také zpravidla auto osobně prohlížejí (ještě donedávna byla situace méně ostrá). A bez jejich razítka vozidlo na silnicích nemá co dělat.

      2. To pisete pekne kraviny i auto na bilych cislech s testaci na puvodnost a zapisem v tp je veteran uplne stejne jako na zelenych cislech. Ba naopak ma i vyssi hodnotu mezi lidmi kteri vedi

    2. Já souhlasím, že to je jen tahání peněz z peněženky. Normální člověk má auto v pořádku kor Veterána, který má nějakou hodnotu. Základ je osvětlení a BRZDY. Jezdím po republice a neviděl jsem ještě nehodu Veterána.

  7. Nemáme (veřejnost) v rukách statistiku, kolik nehod taková auta způsobí a kolik z těch nehod je vinou technického stavu a kolik vinou řidičovy chyby. Pokud jsou takové nehody dvě ročně, automaticky je nesmysl kvůli tomu platit byrokratický proces legislativních změn. Pokud jsou dvě za týden, tak se o bavme o tom, jestli to má smysl. Majitelé vědí, co mají a kolik to stojí. Jezdí s tím občas, když už ne rychle a pokud už se něco porouchá, zpravidla jdou shánět originální díl. Nevím no, myslím si, že bolavá místa jsou jinde. Zase jen taháte peníze ze slušných lidí a skutečné problémy necháváte ladem.
    Až budete umět ze silnic účinně sundat lidi se zákazem řízení, pak si hrajte na pořádek mezi veteránisty.

    1. Myslím, že jste uhodil hřebíček na hlavičku, problém nehod HV na silnicích je naprosto marginální, jako vždy a všude jde primárně o peníze, vytáhnout z veteránistů co nejlíp a přesně po českém způsobu, z navrhované novely, která mj. slibovala převoditelnost VRZ a zastavení nesmyslu s kompletní novou testací, když auto změní majitele (je to jen pakovačka FKHV a test. komisařů) prošlo jen to nejhorší, a to je povinná STK 1x za 5 let. Ale např. u nás v Ol. kraji nás už teď nutí při každé retestaci otestovat auto na brzdách a na STK kontrolují celkový stav, i když pro to není opora v zákoně. Prostě co kraj, to jiná pravidla, prostě klasický český bordel.

    2. To je pravda, ty ožraly a fetáky nikdo neřeší. Taky se podívejte co jezdí nových aut bez osvětlení SPZ. Proč asi???? Že by náhoda??? Telefonování za volantem!!! Jenom kecy policie.!!!

  8. Je to nesmysl ,kdo bude dělat STK na vojenskou techniku která má veteranske značky,kdo tohle vymyslel,zase někdo v kanceláři že?

    1. Nejlepší budou pásová vozidla ,to budou koukat na STK co někdo vymyslel,pak se to zruší,jedinej efekt bude že to zase bude stát hromadu peněz k nicemu

      1. Podle mě by pásová vozidla vůbec neměla mít registraci a povolení ničit veřejné komunikace. Vojáci taková vozidla také převážejí na návěsech a podvalech, takže asi tak..

      1. Řekl bych,že budeme ještě překvapeni,co dokáže ta banda soudruhů na ministerstvu dopravy vymyslet !

  9. Vždyť ti lemplové na STK nebudou ani vědět, jak ta stará auta nastartovat. Nechci nikoho urazit, ale já jsem potkal na STK tak jednoho technika z pěti, který byl alespoň trochu v obraze. A to se bavím o mercedesu ze 70. let, který mám na bílých značkách. Nechci vidět, co budou dělat, až jim tam přijedou třeba jen „hloupá“ francouzská auta z 50. let, která se ještě startovala s klikou.
    Pokud chtějí hnát stará auta na STK, dobře, ale hnal bych je k odpovědnosti. Třeba za klasická upadlá kola starých škodovek. Pokud mi někdo dá razítko, za které zaplatím, musí pak nést odpovědnost za fatální vady. Jaký je v tomto rozdíl mezi kulatým razítkem architekta a štemplem z STK?

  10. zdravim,
    takže ano at veterani chodí na stk ale dejme možnost at je stk na každém rohu a né abych se musel objednávat měsíc dopředu,emise se u veteranu neměří má to logiku,pouze se kontroluje zdali je tam roura-vyfuk,a kontrola bryzd,u veteránu bych ji dělal pocitově,mimo jiné stk nemají ani válce na 4×4 a při zkoušce na jednovalcích se riskuje mezinápravový diferencial,ale zasadní je aby byl odstraněna diskriminace a to že vozidla s večkama-RZ jsou osvobozena od dálniční známky vozidlo s bílýma RZ i přes veteranskou testaci nikoliv,jaký je rozdíl mezi veteránem na V-čkach a s bilýma RZ přeci žádný jsou to všechno historická vozidla,dále vážení zasadní problem je u nákladních vozidel a to nakladak na V-čkach je osvobozen od silniční daně ale nakladak veteran s bilou či žlutou RZ NIKOLIV takže pozdrav panbuh až finančák vyměří temto vateranum i přez zapis na rodné číslo v TP silniční dan a to 3 roky zpětně

    souhlasim s názorem že by tut problematiku měli řešit profesionalové z oboru,včetně problematiky STK,kde elektomobil kontroluje automechanik který kabely a řadiče nikdy neviděl,mimo jiné elektromobily jaksi v poslední době často hoří že by nedostatečnou kontrolou STK pro absenci elekrikaře či elektromechanika a příslušného softwaru na zjištění vady tak jak u ostatních OSB zasuvka?

    DANY

      1. Zdraví, tak pokud máte veterána na bilých RZ tak s ním můžete jezdit kdykoliv a kdekoliv, platíte klasické povinné ručení a i dálniční známku pokud ji využíváte, vozidlo můžete použít pro podnikání, když pokud máte RZ V nesmíte vozidlo běžně využívat, to znamená že třeba na nákup nebo do práce s ním jezdit nesmíte, neboť se vozidlo nesmí využívat k zajištění výdělečně činnosti a běžným potřebám, ale na výlet s ním jet samozřejmě můžete. Proto je osvobozen od dálničních poplatků, nepředpokládá se že by tím někdo denně jezdil

        1. Proč bych sakra nemoh jet s veteránem do práce nebo na nákup? Kdo mi dokáže, že nejedu na výlet, když mě zastaví? Neřeknu ani slovo, kdybych ho chtěl použít k podnikání…ale do krámu? To jako vážně? Příklad: budu mít daily káru v servisu a zbyde mi doma jen veterán…autobus ke mně do vsi jezdí v úterý a v srpnu, fakt bych si nemoh dojet nakoupit? Nebo když mám bejt v práci ve 3:30 a nebudu mít jinou možnost se tam dopravit než veteránem, tak bych jako měl jít pěšky?

          1. Samozřejmě je to jen na vás, prostě pokud se bude někdo ptát, řeknete, že mu do toho nic není a pokud bude vyhrožovat sankcema a zákonem, tak řeknete, že jede na výlet. Já mám v plánu svého skoro veterána v příslušném věku dát na veteránské značky a rozhodně budu jezdit stejně jako dosud, je to moje auto. Holt se z každé cesty stane výlet pro zábavu, pokud bude mít někdo tu drzost a bude to chtít zjišťovat.

        1. Nám by se hlavně vymstilo UA nepodporovat. A až by byli ruSSáci v Praze a mířili na Berlín a Paříž, to už by bylo pozdě.

          Nicméně pravidla by měli dodržovat stejná jako všichni, o tom žádná. Můžou být rádi, že nebojují jako jiní.

          1. Nechce se jim zhebnout za Ukrajinu, protože si chtějí užít majetek který nasyslili a asi ho nemají málo. Tak nechají bojovat ty opravdové vlastence kteří jsou odhodláni položit i život a o majetek jim nejde. Před těmi smekám. Ti co se tu.zašili jsou jen vyčůránci.

    1. Mělo to být na půl roku od příchodu do země ale realita bude jiná, nehody a vše za ně zaplatíme.

  11. Už se těším ,jak bude třeba Velorex najíždět na kanál ,to se bude přenášet? A lituju techniky co budou ručit za brzdy 5 let,svým kulatým razítkem na protokolu.

    1. Ono to nebude tak hrozné. Existuje plno veteránů na normálních značkách, které jsou vedeny jako normální provozní vozidla a musí na STK pravidelně co dva roky.

      1. Přesně tak.. Chceš s tím jezdit po silnici? Tak to prostě musí mít STK.. A když už se tu píše o tom, jak stav veterána posuzuje odborník z nějaké mezinárodní asociace, tak v takovém případě, když uzná, že vozidlo je veterán, nemůže mít takové vozidlo problém s STK.. Tak proč tu všichni tak vyvádí? Už vím.. Protože získat od toho odborníka z nějaké té asicoace potvrzení, že mám veterána je problém, pokud mě tam neprotlačí někdo, kdo už veterána má, nebo pokud tenhle odborník není náhodou můj kamarád.. Proto je problém s STK u veteránů.. On ten jejich posuzovaný stav totiž není až tak důležitý a ne vždy je za veterána uznáno vozidlo, které si to zaslouží..

    2. Já mám Velorexe na bílích značkách a žádný problém na STK , žádné přenášení přes montážní jámu se nekoná. Zda má veterán vše v pořádku není čeho se bát

  12. Už se těším, až pojedu s Embéčkem na STK, se s tím ten technik ani nerozjede . A to není tak staré auto, až tam přijede někdo s Pragou, Zetkou, Tatrou, to bude teprve sranda. Pro tyto účely by měly být vyhrazeny jen určité STK s proškolenými techniky.

    1. Jezdím s feldou ze 60 roku na Stk pravidelně 1 × za dva roky. Technici nejsou zas takový hlupáci, aby se s autem neuměli rozjet. Jenom se ptají, čím se vozidlo nastartuje, neboť mám model s mechanickým startérem. Tom

      1. řešení : kdo je ve vldě,dělá to pro rodinu aby mněli prachy nic víc sejdeme se na Staromáku už je čas

  13. Jeden člověk který lobuje za stk,jeden náměstek na ministerstvu dopravy který mu jde na ruku a občan kterého stát není schopen ochránit před vychcánkama kteří si takto přihrávají kšeft.To je vážení Česká demokracie.

    1. Je to nesmysl ,kdo bude dělat STK na vojenskou techniku která má veteranske značky,kdo tohle vymyslel,zase někdo v kanceláři že?

      1. Nic naplat. Veterán neveteran je to auto nebo vozidlo a pohybuje se ačkoliv nétak často po komunikaci a funkčnost brzd je zásadní . Tak jednou za pět let zkontrolovat funkčnost brzd je rozumné že auto drží pohromadě také jestli svítí také na to člověk odborník nemusí být. A tím bych celou tecnickou uzavřel. Ale stejně mi zavání zase že někomu nejde o princip ale o to zase malá domů. Kolik je veteránů které by museli na stk a i kdyby zaplatili polovinu tak kolik to přinese peněz STK do kapsy a když někoho otočí že to blbě brzdí což se u veterána nedá vyloučit tak to bude raketa.

  14. Stačí se podívat do statistiky kolik bylo nehod způsobených špatným technickým stavem historického vozidla za posledních X let. Uvidíte VELKOU NULU… Bohužel za tohle vše může samotné nejvyšší vedení federace klubu historických vozidel, které jen pro to, aby bylo za dobře s lidmi z Ministerstva Dopravy samo požádalo o tuto legislativní změnu a to navzdory výsledkům zhruba 2 roky na zpět staré petice kde se několik tisíc veteránistů vyjádřilo, že žádnou takovouto změnu nechtějí. Takže vedení federace jde vpodstatě proti přání svých členů a nebrá jejich názory. Myslím, že tahle parta by měla velmi rychle zmizet hodně daleko.

    1. Něco podobného mi vyprávěl soused jako majitel veterána ,že radši ze spolku vystoupil ….

  15. Nechci se tady zastávat našich zákonodárců ale reaguji tady na příspěvek že některé země nemají STK. Já vím jenom o Kalifornii v USA ale za cenu že musí mít každý rok emise a každý rok musí platit poplatek za provoz vozidla tak nevím co je tady ve větší výhodě. Díky za reakci.

  16. STK by se měla zrušit, tak jak je to v některých zemích. Slouží akorát na tahání peněz z majitelů vozidel. Místo toho jim naši zákonodárci přihazují ještě kšefty.

    1. Přesně.STK všichni řeší přes známé a je to jen o tahání peněz z kapes lidí.Vsichni ví jak to chodí v České republice.

      1. Já si řeším technickou na své 20 let staré Octavii sám a vždycky mi projde.. Ono stačí před STK zajet do servisu, tam řeknu, že potřebuji na STK, aby mi auto připravili tak, aby prošlo a je to.. Samozřejmě, že vždycky najdou nějakou tu nezávažnou závadu, ale to je jen jedna, dvě max tři, které ale nebrání tomu, aby auto prošlo.. Já v tom prostě nevidím žádný problém. Nikdy jsem kvůli STK a dokonce ani kvůli emisím nepotřeboval nějakého známého. Tak prosím važte slova. Všichni rozhodně ne a dovolím si tipnout, že jste zřejmě vycházel ze známého rčení: Podle sebe, soudím Tebe.

  17. A další budou lidští veteráni a jejich invalidní vozíky. Bude nutno kontrolovat berle a chodítka.

    1. A proč taky nekontrolovat ty aku vozitka pro důchodce, to se nepohybuje po veřejné komunikaci??? A co platit třeba nejaku základní pojistku za rok třeba symbolických 200 Kč????

  18. Miloš Vrabec

    Proč pořád vymýšlíte větší a větší problémy a trestáte občany ? Za co ? Jsou snad prokazatelně veteráni největšími viníky nehod,že nás chcete takhle buzerovat ? Ano,je to buzerace,nic jiného !!!

    1. Velice výborná odpověď. Člověk s veteránem jezdí opatrně a dává si velkej pozor. A hlavně nejezdime každý den

    2. Přesně tak. Já veterána nemám. V tomto státě je takových důležitých věci k řešení a ty truhlíci se zaobírají věcmi, které jsou vyřešeny sami z principu. Ještě jsem neviděl auto s veteránským číslem (většinou nadšenec co se mazlíkovi věnuje) v očividně špatném stavu. Na rozdíl od novějších aut, které evidentně prošli za nějaké to pětikilčo. Má prosba poslancům zní : řešte elektriku, plyn, drahé státní stavby, vyhozené dotace a ne#erte obyčejné lidi, co nic převratně špatného nedělají.

      1. Já veterána mám a nemám s STK problém. Je to jednou motorové vozidlo používané na komunikaci i když omezeně a právě proto je dobře že STK bude

  19. Kdo bude zodpovídat za škodu způsobenou technikem STK na historickém vozidle?
    Jak bude probíhat měření emisí a účinnosti brzd na válcové zkušebně ?
    Kdo určí jakou účinnost mají mít brzdy na historickém vozidle daného typu a roku výroby?
    Jaké jsou povolené emise pro daný typ vozidla a rok výroby?

      1. Vlastním veterány od roku 1970.Nemáte vůbec představu co bylo za obstrukce získat povolení k jízdě. Natož vyjetí třeba do NDR. Píšete naprostý nesmysl.

    1. Na STK se měří rozdíl účinku brzd jednotlivých kol, takže to by šlo snadno. Navíc historická auta nemusí na válce, místo toho se udělá krátká zkušební jízda. Emise vždy projdou, právě proto, že nejsou známé limitní hodnoty. Celkově s Vámi souhlasím, je to nesmysl.

    1. Je to velmi jednoduché. Majitelé STK / jsou soukromé , nikoliv státní /
      lobují u poslanců. No a někteří / z neznámého důvodu / jim jdou velmi na ruku. Jistě zcela nezištně, nikoho nepodezírám . Za všechny třeba p. Sadovský.

      1. Josef, kdyby jste byl alespoň z části chytrý, tak byste si zjistil, že to není můj návrh, ale ODS. Tak prosím važte slova, než napíšete nějaký nesmysl. A spočítejte si….20 tis. veteránů na všechna STK jednou za 5 let 😂😂 To by byl fakt lobing jako blázen.

      2. Kdyby jste uměl počítat, alespoň na úrovni matematiky základní školy, tak zjistíte, že příjem STK je absolutně marginální. A kdyby jste k tomu uměl číst, tak se dočtete, že Petr Sadovský s tímto pozměňovacím návrhem nemá nic společného, že je to pozměňovací návrh z dílny ODS…

        1. Je mi lito co nasi zakonodarci vypousti za zakony. Zase jen tahani penez z lidi. Mam veterany a v mem zajmu je aby byli v poradku a dobre brzdili. Proto nechapu proc musim nekomu zaplatit za blby car papiru kdyz s tim autem vyjedu maximalne jednou za rok . Za mne je to jenom dalsi klacek pod nohy, bohuzel😔 To uz muzeme na stk hnat elektrokola, apod samohyby, ty se take zucastnuji silnicniho provozu a zpusobuji nemalo nehod 🙉

      1. Máte tam lež! Technický stav JE POSUZOVÁN!!!
        Zákon je hnaný uraženými lidmi, který se zablokovaly možnosti podvodů. Pod státem to bude bordel!

  20. Veterán je jako veterán, a je jedno jakou má RZ.
    Sněmovna je plná somnambulků neznalých problematiku veteránů.

    1. Už i dnes a nekolik let zpet se posuzuje na zvláštní papír technických 10 bodú v odborné autodílne (a ne v každé). A pokud vím veter.auta od asi r. 1962 chodí na STK a musí dát protokol o brzdách. Jak je videt i buzerace na 3 místech je málo.

      1. I naše Tatra 57 z roku 1938 na bílých značkách chodí co dva roky na válce a to má lankové brzdy. Tak ať nemelou blbosti

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru