Škoda vyprodává nové nepoužité náhradní díly ze zrušených továren v Rusku za poloviční ceny

Autor: Pavel Srp - Zdroj: Škodovácký odborář - Foto: Škoda - 24. 12. 2022


Po tom, kdy Rusko vtrhlo na Ukrajinu a vyvolalo tam válečný konflikt, rozhodly se velké společnosti z ruského trhu stáhnout. To se týkalo také automobilek, včetně značky Škoda. Ta tamější továrny zrušila, ale zbyla jí spousta dílů, ze kterých tam auta stavěla. Aby je nemusela znehodnotit, vymyslela akci, v rámci níž je prodává s 50% slevou.

Škoda rozjela akci s neoficiálním názvem „Rusko“, v rámci které se rozhodla prodat výhradně svým zaměstnancům díly, které měly sloužit k montáži nových aut v ruských továrnách za poloviční ceny. Jak se ukázalo, zájem o takovou akci je obrovský, zejména o kompletní kola, ale také třeba autobaterie.

Výroba aut je velmi sofistikovaný proces, v rámci kterého je vše pečlivě a přesně naplánované. Továrny fungují v tzv. režimu „just in time“, tedy tak, že díly na auta nemají skladem ve velkých zásobách, ale používají je prakticky téměř po dovozu. Jakmile se tedy zastaví linka nějakého dodavatele, téměř bez většího zpoždění se to dotkne také automobilek. Skladování si totiž vyžaduje velké náklady, takže pokud by náhodou nějaké díly zbyly, automobilky je zpravidla sešrotují anebo jinak znehodnotí.

Škoda zcela zastavila výrobu aut v Rusku i jejich dovoz na tamější trh

Magazín Škodovácký odborář přišel v čísle 46, které vyšlo 22. 12. 2022, s informací, že automobilka připravila akci (neoficiálně) nazvanou jako „Rusko“ a v té nabídla svým zaměstnancům možnost odkupu dílů, které z ruských továren zbyly. V článku na straně 2 se píše: „O akci ‚Rusko‘ v prodejnách dílů pro zaměstnance, kterou vyjednaly Odbory KOVO s firmou Škoda, byl a je obrovský zájem. Cílem bylo, aby nepoužité díly pro zrušenou výrobu v Rusku, nebyly likvidovány, ale nabídnuty s výraznou 50procentní slevou zaměstnancům.“ Předseda Podnikové rady Jaroslav Povšík k tomu říká: „Tato akce má velmi pozitivní ohlas mezi zaměstnanci, neboť již nyní jsou vyprodána všechna kola a velká část baterií. Prodej dílů z uvedeného projektu přispěl i k tomu, že již nyní v zaměstnaneckých prodejnách letošní tržby překonaly ty z loňského roku.“

Štítky: , , ,

48 názorů na “Škoda vyprodává nové nepoužité náhradní díly ze zrušených továren v Rusku za poloviční ceny”

  1. Vážení , nikdo si neuvědomujete že to je boj o trh a tím pádem práce. Jenom vzpomeńte na rok 1989 . Vše ze západu ok i práce. My jako Československo jsme opuštěly východní trhy hlavně s SSSR a hned po nás nastoupily Němci Francouzi a Američané. To už tady bylo enbargo vuči Rusku . Já zrovna pracoval v Německu tak vím kolik firem popadalo ve Francií v Německu a Polsku. Tím pádem spoustu lidí bez práce. Závěrem chci říct že dějiny se opakují a ze západu nemůžem čekat nic dobrého když Američané chtějí Evropu aby měla IQ pod 100. Děkuji Luboš.

    1. Alexej Šimeček

      Když píšete komentář k vážnému tématu, měl byste si odpustit elementární grsmstické chyby. Takhle to vypadá na názor negramota.

      1. Nezkoušejte po vzoru pravdoláskařského ksindlu zpochybňovat význam Lubošova příspěvku zpochybňováním jeho gramotnosti, vy grsmatická chybo.

        1. Komunistický ksindl se ozval. Kup si Moskviče 😁 Určitě v něm jezdíš a píšeš na ruSSkém PC 😅

    2. Luboši, nevím, kolik vám je let, ale určitě dost na to, abyste se naučil český jazyk úrovně 5. třídy ZŠ, pokud o ČR chcete psát. A k obsahu snad nemá smysl se ani vyjadřovat. Z východu nepřišlo nikdy, nikdy, nic dobrého. A na tom je založena ruSSká existence. Už K. H. Borovský psal o ruSSku epigramy, najdete si je

    3. Mylí Lubošy, tak u tebe už Američané mají splněno, IQ nad 100 určitě nemáš.
      Zkus využít zbytky intelektu k něčemu jinému, než je psaní filozofických úvah, třeba k štípání dříví…
      Předem děkuji.

  2. Buďte tak laskaví a plkejte dál o autech, ale nepouštějte se do politických komentářů.
    Válečný konflikt na ukrajině vznikl už v roce 2014 násilným politickým převratem v Kyjevě, vedeným tajnými službami USA. Vždyť se k tomu už sami přiznali a hrdě se k tomu hlásí!

    1. Bohuslav Dvořák

      Už ten nick hovoří za vše, stejně jako slovo Ukrajina s malým „u“. A taky dehonestace politického převratu, při němž byla verbež vyhnána z parlamentu. Jestlipak pan „Uvědomělý“ hodnotí stejně „násilný politický převrat vedený tajnými službami USA“, kdy byla v Německé říši svržena v roce 1945 NSDAP?

    2. Uvědomělý 😅🤣😅😂😂😅😂😂😅😅🤣😂😂🤣😅😅😂 Nick doporučuji změnit na poblblý, samozřejmě sdílejte než to smažou 😅😁😆

  3. Ing. Petr Navrátil

    Dobrý večer,
    jaká je to trapná diskuse v době vánočních svátků a války na okupované Ukrajině, cožpak jako Češi nemáme více tolik potřebného nadhledu.
    Ing. Petr Navrátil, olomoucko

  4. Přesně tak už se vracejí dávno.neboť pochopili že je Rusko obrovský zákazník jen Češi zase budou čekat až jim to posvětí pro ukrajinský Fiala ale to už bude samozřejmě pozdě neboť Němci už se v tichosti vrátily ale lepší prodávat svoje W než české Š

    1. Do Ruska se nikdo určitě v dohledné době vracet nebude. Neblouzněte. Tento trh je na příštích 20 let ztracen kromě dobrodruhů, kteří můžou vydělat nebo prodělat. Nebo prodávat přes prostředníky, ale to není návrat na trh ale spíš návrat komunistické šmeliny.

        1. Ty to nejak prozivas, po ukonceni vyroby aut jsou i dlouhodobe uvahy o ukonceni ci vymreni cestiny … tj neme by jsi se tedy jiz rozcilovat dlouho

  5. Trapně se tu dohadujete kvůli rozprodávání nějakých zbylých dílů, ale nad těmi obrovskými ztrátami pro Škodovku, potažmo pro celé hospodářství – když museli zahodit veškeré investice a úsilí vynaložené v Rusku, se vůbec nezamyslíte.

    1. Prý obrovské :-D :-D :-D Na naprosto minoritním trhu… To je jak slyšet trávu růst, hlavně když my bolševicí máme co plkat…

    2. VW cca z tretiny vlastni Arabove, mame je tedy litovat, ze budou mit mensi dividendy ? Nebo mate pocit ze ty zisky hodlali utratit ve Skodovce zrovna za nejake benefity ci odmeny ?

  6. Už jsem se lekl, že by nám, běžným občanům, kteří si kupují Škodovky za milión prodali něco za poloviční cenu.

      1. kdo vám brání se tam zaměnstnat taky? zase někdo brečí, některé státní složky mají výsluhy, škodováci mají výhody, sakra kdo vám brání jít tam makat?

        1. to bych tak nebral,je pravda že by měli alespon mladí po školách získat zkušenosti.. staří už jsou zabydlení,to nelze…

    1. tak třeba baterie ted mají origo za slušné ceny na prodej každému přímo na eshopu škodovky, a žádné uloženky, ale já třeba dostal vyrobenou v září letošního roku, původní v novém autě mě vydržela skoro 11 let, tak uvidíme co ta nová

  7. Krásný Štedrý den,

    tak jsme se dozvěděli,že zaměsnanci Škodovky mohou nakoupit díly za polovic.Mají nadprůměrné platy,haldy bonusů a ještě možnost si fungl nové díly koupit za polovic.Ostatní ostrouhají.Proč to Škoda nenabídla formou aukce třeba na Aukru,víc by utržili.

    1. kdo vám brání se tam zaměnstnat taky? zase někdo brečí, některé státní složky mají výsluhy, škodováci mají výhody, sakra kdo vám brání jít tam makat?

      1. Proč musí být německá Škodivka papežštější než papež ? Velké zahraniční automobilky se v tichosti na ruský trh vracejí a protektorátní Škodovka rozprodává rozdává díly zaměstnancům, aby mohli kšeftovat…

    2. Pane Michal,
      proč nepracujete ve Škodovce,dostal by jste také.A co je vám do toho kolik ve Škodovce berou.Dělají pěkná auta,která se dobře prodávají a tak ať mají pěkné mzdy a plno výhod,které jim továrna je schopná poskytnout.Upozorňuji,že nejsem zaměstnanec Škodovky a ani nějaký můj příbuzný ve Škodovce nepracuje

    3. Protože si váží svých zaměstnanců? Protože je to majitel a může se rozhodnout dle sebe? A že mají mraky peněz a neví co s nimi? Haha. A tak proč tam nejdete pracovat? Budete mít super plat a k tomu spoustu bonusů.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru