Škoda naznačila, jak by mohl vypadat její nejdostupnější budoucí elektromobil. Studie s názvem Epiq ukazuje kompaktní městský crossover, který má spojit praktičnost s cenovou dostupností. Elektromobily byly totiž o hodně dražší, než by se některým zájemcům o jejich koupi líbilo. To by se s tímto novým modelem mohlo změnit.
Škodas Epiq se poprvé ukázala dnes na mediálním workshopu koncernu Volkswagen před zahájením autosalonu IAA v Mnichově, společně s dalšími modely rodiny elektrických městských vozů (EUCF) skupiny Brand Group Core (BGC) koncernu Volkswagen.
Přečtěte si také:
„Show car Epiq nabízí konkrétní pohled na další přírůstek do úspěšné rodiny plně elektrických vozů Škoda. Ztělesňuje podstatu značky Škoda: Designový jazyk Modern Solid, prostorný interiér v kompaktním provedení, uživatelsky přívětivé intuitivní digitální rozhraní a Simply Clever detaily, které zajišťují bezproblémový zážitek, a především atraktivní cenu. S modelem Epiq děláme další krok k tomu, aby se elektromobily staly praktickou a atraktivní volbou pro každodenní řidiče,“ řekl o autě Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.
Na první pohled působí Škoda Epiq sebevědomě, přičemž je na něm jasně poznat, že jeho vzhled vychází z aktuálního designového jazyka značky s názvem Modern Solid. Ten podle automobilky staví na jednoduchosti a robustnosti. Matný béžový lak Cashmere matt u studie doplňuje kontrastní prosvětlená černá maska chladiče u Tech-Deck Face s nově tvarovanými LED světlomety, přičemž hlavní světlomety jsou opět umístěny níže. Zajímavý tvar má i přední nárazník s vertikálním mřížkováním a se spojlerem v barvě Cosmo grey.
Přestože Epiq měří jen 4,1 metru na délku, což je přibližně stejně jako má současná Škoda Fabia, podle automobilky má nabídnout prostor pro pět cestujících a zavazadlový prostor je působivých 475 litrů (Fabia má 380 litrů).
Velkou pozornost věnovala Škoda i interiéru. Ten působí střídmě, ale nechybí praktické přihrádky, úchyty na tašky nebo chytré schránky pod podlahou. Ovládání kombinuje klasická tlačítka a kolečka s digitálním prostředím a haptickou odezvou, aby bylo intuitivní i pro ty, kteří si na dotykové displeje teprve zvykají. Oproti větším modelům Elroq a Enyaq to tak bude změna.
Přečtěte si také:
Novinka bude čistě elektrická, přičemž automobilka slibuje dojezd až 425 kilometrů. Další podrobnosti o pohonu ovšem zatím nezveřejnila. I tak to ovšem naznačuje, že Epiq nebude jen auto do města, ale zvládne i víkendovou cestu za jeho hranice.
Studie Epiq není jen designovou zkouškou, ale přibližuje sériový model. Ten přijde už v roce 2026 a vyrábět se bude společně s dalšími elektrickými modely koncernu Volkswagen ve španělské Pamploně v závodě Volkswagen Navarra. Cílem je nabídnout auto, jehož cena by se měla pohybovat podobně jako u současné Škody Kamiq se spalovacím motorem. Cenu by chtěla Škoda udržet do 25 tisíc euro, což je aktuálně v přepočtu asi 610 tisíc korun.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned