ŠKODA AUTO dnes ve svém závodě v Kvasinách vyrobila 250 000. vůz řady KODIAQ a zároveň oslavuje, že dodala zákazníkům na českém trhu v uplynulých 22 letech 500 000 vozů tří generací modelové řady OCTAVIA.
Čtvrt milionu modelů Kodiaq
První velké SUV značky ŠKODA, které bylo poprvé představeno na podzim 2016, pro dosažení čtvrtmilionové hranice potřebovalo pouhé dva roky. KODIAQ dnes patří mezi neprodávanější modely české automobilky a jeho úspěšný příběh pokračuje s vysokou dynamikou: Jen v prvních osmi měsících letošního roku bylo zákazníkům dodáno více než 100 000 těchto vozů.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, říká: „S ohledem na to, že jsme model ŠKODA KODIAQ uvedli teprve před dvěma lety, představuje 250 000 vyrobených vozů obrovský úspěch. KODIAQ změnil pohled na značku ŠKODA a tím podpořil i prodej dalších modelů.“
S objemem výroby 250 000 vozů během zhruba 23 měsíců je ŠKODA KODIAQ v celosvětovém měřítku jedním z hlavních faktorů růstu české značky. Před dvěma lety, v září 2016, se první velké SUV v berlínském centru „Kraftwerk“ poprvé objevilo před zraky veřejnosti. Svou výstavní premiéru měl KODIAQ v témže měsíci na autosalonu v Paříži, výroba tohoto SUV s výrazným designem začala v českém závodě v Kvasinách v říjnu 2016. V modelu KODIAQ debutovala také nabídka konektivity ŠKODA Connect, která je dnes v nabídce téměř všech modelových řad značky. Jubilejní 250 000. KODIAQ je automobil v provedení SPORTLINE v šedé barvě Steel. Jubilejní vůz bude dodán zákazníkovi ve Francii.
ŠKODA KODIAQ se v současné době vyrábí v šesti výrobních závodech po celém světě. Kromě východočeských Kvasin se velké SUV vyrábí také v čínském Čchang-ša, ruském Nižním Novgorodu, v indickém Aurangabádu, v ukrajinském Solomonovu a v Usť-Kamenogorsku v Kazachstánu.
První velké SUV značky zaujme svou praktičností v každodenním provozu, excelentním poměrem ceny a výkonu, mimořádnou nabídkou prostoru, inovativní nabídkou konektivity ŠKODA Connect a nejmodernějšími asistenčními systémy pro zlepšení bezpečnosti a komfortu.
ŠKODA poprvé přenesla svůj expresivní designový jazyk do segmentu SUV pomocí emocionálního designu karoserie modelu KODIAQ. Pro jeho vzhled jsou charakteristické jasné a pro vozy značky ŠKODA typické precizní linie, výrazná maska chladiče a masivním dojmem působící rozšířené blatníky. Jako první vůz značky ŠKODA je KODIAQ volitelně k dispozici i se třetí řadou sedadel, tudíž si excelentního jízdního komfortu ve velkém SUV může užívat až sedm cestujících.
Portfolio vozů značky ŠKODA v kategorii SUV v současné době zahrnuje vedle modelu KODIAQ i kompaktní SUV KAROQ a v Číně vyráběný a pro tamní trh určený model ŠKODA KAMIQ. Brzy bude ŠKODA KODIAQ opět hrát průkopnickou roli: Jako první SUV značky ponese logo RS, kterým ŠKODA označuje své sportovně laděné modely. Elegantní linie, sportovní kontury spolu s robustností umocňují emocionální design typický pro vozy kategorie SUV. Svou světovou premiéru bude mít ŠKODA KODIAQ RS s motorem o výkonu 176 kW/240 koní již v následujícím týdnu na pařížském autosalonu 2018.
Půl milionu Octavií pro české zákazníky
Českým zákazníkům již dodala půl milionu vozů modelové řady OCTAVIA. Jubilejní zákazník si svůj nový vůz ŠKODA OCTAVIA Ambition 1,6 TDI 85 kW převzal v Zákaznickém centru automobilky ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi, kde současně obdržel VIP zážitkový zákaznický balíček.
Jubilejním zákazníkem se stal mladý motorista pan Daniel Szmitek z Karlovarského kraje, který si jako svůj první automobil vybral právě vůz ŠKODA. Vůz převzal z rukou Luboše Vlčka, šéfa ŠKODA AUTO Česká republika. Jak potvrdil majitel nového vozu při převzetí, sázka na motor 1,6 TDI byla v jeho případě jasnou volbou, zejména z důvodu plánovaného vysokého ročního průběhu kilometrů.
Půlmiliontá prodaná ŠKODA OCTAVIA na českém trhu má šedou metalízu Quartz a hnědý interiér. Prostřední stupeň Ambition patří k nejžádanějším specifikacím, neboť zahrnuje například 16palcová litá kola, přední mlhovky, zadní parkovací senzory, tempomat, výškově nastavitelná přední sedadla s bederními opěrami, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, síťový program v zavazadlovém prostoru, deštník v odkládací schránce pod sedadlem spolujezdce a další užitečné prvky výbavy.
Ke svému novému automobilu obdržel jubilejní zákazník darem mj. VIP zážitkový zákaznický balíček od tuzemského zastoupení značky. Mohl tak strávit inspirativní den v Mladé Boleslavi i se svým otcem, který pomohl s financováním synova prvního automobilu. Zákaznické balíčky obsahují zajímavý program nejen pro majitele nových vozů ŠKODA, ale pro každého, kdo si tento produkt zakoupí.