Nová generace Škoda Octavia je už za dveřmi a tak po rozběhu výroby v Evropě se teď nová generace Škody Octavia začíná vyrábět i na Ukrajině a v Kazachstánu.
Dováží se pouze hotová karoserie
Vozy Škoda Octavia Combi i sedany se v ukrajinských a kazachstánských závodech vyrábí v režimu SKD, což znamená „Semi-Knocked-Down“. V tomto režimu se do zemí dodává hotová karoserie, ale některé části vozu musí být vyrobeny a zároveň poté i celý vůz smontován na území určitého státu. Výrobce díky tomuto postupu získává úlevy na daních či clu.
V obou zemích je Škoda Octavia nejprodávanějším modelem značky. Na Ukrajině zaznamenala automobilka v roce 2012 meziroční nárůst 32 % (celkem se prodalo 14 400 kusů) a v Kazachstánu dokonce 158 % (1 900 kusů). Zvyšoval se i celkový tržní podíl výrobce. Kromě Octavie se v Kazachstánu vyrábí i Fabia, Yeti a Superb, všechny v režimu SKD.
Novinka je luxusnější
Nová Škoda Octavia byla představena na konci minulého roku. Po uvedení Rapidu se jí automobilka snaží posunout o úroveň výše z nižší střední třídy do té střední a v interiéru je to znát. Celý působí mnohem luxusněji než druhá generace a také je prostornější.
Auto dostalo do výbavy taktéž nejmodernější elektronické systémy, jako je třeba adaptivní tempomat (udržení konstantní vzdálenosti od vozu před sebou) či automatické rozpoznání dopravních značek. Motory nové Octavie budou klasicky v rozmezí 1,2-1,8 TSI a 1,6 nebo 2,0 TDI. Spotřeba se pohybuje kolem 4 litrů na 100 km u naftových motorů a mezi 5-6 litry na 100 km u motorů TSI.
Ačkoliv je nová generace určitě povedená, rozhodnutí, jestli pořídit starší nebo novější s ohledem na cenu, bude komplikovanější. Vždy s příchodem nové generace se ceny té starší snižují a víc se začne objevovat v autobazarech. Proto je nutné zvážit, nakolik vyžadujete novinku a na kolik spíše půjdete cestou rozumu a ušetříte na starším modelu.
PR