Škoda Octavia PRO: design jako RS a prodloužený rozvor

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Škoda - 16. 3. 2021


Škoda Octavia čtvrté generace vstupuje na čínský trh šitá na míru tamním zákazníkům. Seznamte se s vozem Octavia PRO.

Škoda Octavia je nejprodávanějším modelem české značky. Z více než 6,8 milionu prodaných kusů modelu Octavia v novodobé historii si jich jen čínští zákazníci doposud pořídili 1,4 milionu. I proto teď budou mít Číňané možnost koupit si nový model Octavia PRO, který je jim uzpůsobený na míru. Původní generace modelu Octavia přitom i nadále zůstává v nabídce.

Pro čínský trh určená Octavia PRO je o 64 mm delší než klasická Octavia čtvrté generace. O 44 mm je delší rozvor, jehož hodnota je 2 730 milimetrů. Zajímavé je i porovnání s předchozí generací, oproti té je Octavia PRO delší o 78 milimetrů.

Octavia PRO dostala dynamicky tvarované nárazníky ve stylu sportovního modelu Octavia RS. Jejich úkolem je podtrhnout celkově dynamický vzhled vozu. Dynamiku podporují detaily jako černá střecha, černá vnější zpětná zrcátka nebo ráfky kol s průměrem až 18 palců.

Škoda Octavia PRO je přeborníkem v nabídce prostoru na zadních sedadlech. Všech 44 milimetrů z prodlouženého rozvoru je totiž využito ve prospěch cestujících právě vzadu.

Palubní desce modelu Octavia PRO dominuje 12palcový dotykový displej s nejnovějším, neustále online připojeným infotainmentem. Čínští zákazníci si tedy mohou užít různé moderní online funkce, z nichž některé jsou opět šité na míru tamnímu trhu.

Zatímco v Evropě nabízí Octavia v základním provedení i nový dvouramenný volant, čínští zákazníci dostanou jeho sportovnější trojramenné provedení. Nechybí tradiční ovládací prvky, které jsou ve čtvrté generaci modelu provedeny v krystalickém designu.

O pohon novinky se stará oblíbený čtyřválec 1,4 TSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 Nm, který je tu spřažen se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Její ovládání je, stejně jako u evropské verze, řešeno elektronicky, tedy systémem shift-by-wire. Octavia PRO má také standardně víceprvkové zavěšení zadní nápravy.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru