prvni_jizda-2025-skoda_octavia_rs-okruh_grobnik-jizda-6

Škoda míří do Saúdské Arábie. Mladý trh s málem aut může změnit její budoucnost

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Škoda - Foto: Škoda - 19. 11. 2025


Škoda Auto pokračuje v rozšiřování svého působení mimo Evropu a nově vstupuje na saúdskoarabský trh. Nejde jen o další „vlaječku na mapě“, ale o promyšlený krok na největší automobilový trh Blízkého východu, který má před sebou velmi dynamický růst.

V Saúdské Arábii se podle aktuálních odhadů počítá s tím, že do roku 2030 se zde ročně prodá zhruba jeden milion nových automobilů. Zároveň jde o zemi, kde je motorizovanost stále relativně nízká, vždyť na 1000 obyvatel tu připadá jen přibližně 156 osobních vozů. Právě to otevírá prostor pro nové značky, které dokážou nabídnout dostupná rodinná auta i moderní vozy pro mladé zákazníky ve městech.

Na tyto skupiny se bude Škoda v Saúdské Arábii zaměřovat především. V rámci koncernu vznikla pobočka Škoda Middle East, která funguje jako součást prodejní společnosti Volkswagen Group Middle East. Jejím úkolem je rozvíjet aktivity značky v regionu, využívat synergie s ostatními značkami koncernu a postupně budovat stabilní zázemí na trzích, kde poptávka po vozech roste nejrychleji.

Jaké modely dorazí a kde se budou prodávat

Vstup do Saúdské Arábie probíhá ve spolupráci se společností SAMACO Motors, která v království dlouhodobě zastupuje i další značky koncernu Volkswagen. První fáze nabídky Škody je postavená na modelech, které jsou ověřené v Evropě i na dalších trzích.

Škoda Auto vstupuje do Saúdské Arábie
Škoda Auto vstupuje do Saúdské Arábie | Zdroj: Škoda

Zákazníci v Saúdské Arábii se mohou těšit na model Octavia a trojici SUV Kushaq, Karoq a Kodiaq. Krátce poté přibudou také Superb a Superb Combi. V roce 2026 pak portfolio doplní kompaktní sedan Slavia, který reaguje na zdejší vysokou poptávku po vozech této kategorie.

Prodej nebude probíhat pouze v tradičním pojetí autosalonu s řadou stojících vozů. Showroomy Škody mají nabídnout digitální prostředí, kde zákazníci získají informace i vizuální představu o vozech prostřednictvím velkoformátových obrazovek, interaktivních stolů s dotykovými obrazovkami a digitálních informačních panelů. Jak zdůrazňuje člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn, právě kombinace rychle rostoucího trhu a široké modelové nabídky vytváří prostor pro nové příležitosti.

První dva moderní prodejní prostory o rozloze přes 1200 metrů čtverečních se otevřou v Džiddě a Al Chubaru do konce roku 2025. V roce 2026 je doplní vlajkový showroom v hlavním městě Rijádu, který má být výkladní skříní značky v království.

Silný místní partner se zkušenostmi s prémiovými značkami

Důležitou roli hraje místní partner. Škoda vstupuje do Saúdské Arábie společně se společností SAMACO Motors, která je součástí skupiny Al Nahla. Ta byla založena už v roce 1930 a patří k nejstarším obchodním skupinám v zemi.

Škoda Auto vstupuje do Saúdské Arábie a dále posiluje svoji přítomnost na Blízkém východě
Škoda Auto oficiálně vstupuje na saúdskoarabský trh ve spolupráci se společností SAMACO Motors. Na snímku zleva: Mohammed Mousa, ředitel společnosti SAMACO Motors pro značku Škoda; Lukáš Honzák, generální ředitel společnosti Škoda Middle East; Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto pro Prodej a marketing; Mohammed Samy Raffa, generální ředitel společnosti SAMACO Motors; a Jan Procházka, vedoucí mezinárodního prodeje Škoda Auto | Foto: Škoda

SAMACO samotná vznikla v roce 1978 a dlouhodobě se specializuje na dovoz a prodej především luxusních automobilů. Více než 15 let působí jako výhradní zástupce značek Audi, Volkswagen a Porsche. V posledních letech do jejího portfolia přibyly i značky Bentley a Lamborghini. Pro Škodu tak nejde o vstup do neznámého prostředí, ale o navázání spolupráce s partnerem, který zná dobře lokální trh, zákazníky i specifika prodeje v oblasti.

Blízký východ jako logický další krok

Saúdská Arábie není osamoceným projektem, ale součástí širší strategie, v jejímž rámci Škoda posiluje svoji přítomnost na Blízkém východě. V první polovině roku 2025 Škoda vstoupila na trh v Ománu, obnovila obchodní aktivity v Kataru a ve Spojených arabských emirátech otevřela dva nové moderní showroomy.

Díky tomu postupně vzniká prodejní síť, která propojuje několik rychle rostoucích trhů v regionu. Škoda zde nabízí kompletní modelovou řadu pro různé typy zákazníků. Patří do ní mimo jiné Octavia a Superb, SUV Karoq a Kodiaq, kompaktní SUV Kushaq a sedan Slavia. V jednotlivých zemích se nabídka liší podle lokální poptávky, ale celkový cíl je stejný – pokrýt široké spektrum řidičů od mladých městských zákazníků po rodiny hledající prostorné auto na delší cesty.

Globální ambice: Evropa jako základ, růst mimo ni

Škoda se v roce 2025 stala třetí nejprodávanější značkou v Evropě a tento status si chce udržet i v dalších letech. Zároveň ale stále více spoléhá na trhy mimo Evropu, kde vidí prostor pro růst nejen pro sebe, ale i pro celý koncern Volkswagen.

Klíčovou roli v plánech internacionalizace hrají především Indie a Vietnam. Tyto země umožňují Škodě využívat příležitosti v rámci širšího regionu ASEAN, a zároveň propojit aktivity v Asii s expanzí na Blízkém východě, v Austrálii a na Novém Zélandu. Vstup do Saúdské Arábie tak zapadá do širšího obrazu – nejde o jednorázový krok, ale o další dílek mozaiky, jejímž cílem je, aby se z tradiční evropské značky stala skutečně globální automobilka.

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru