Škoda Auto pokračuje v rozšiřování svého působení mimo Evropu a nově vstupuje na saúdskoarabský trh. Nejde jen o další „vlaječku na mapě“, ale o promyšlený krok na největší automobilový trh Blízkého východu, který má před sebou velmi dynamický růst.
V Saúdské Arábii se podle aktuálních odhadů počítá s tím, že do roku 2030 se zde ročně prodá zhruba jeden milion nových automobilů. Zároveň jde o zemi, kde je motorizovanost stále relativně nízká, vždyť na 1000 obyvatel tu připadá jen přibližně 156 osobních vozů. Právě to otevírá prostor pro nové značky, které dokážou nabídnout dostupná rodinná auta i moderní vozy pro mladé zákazníky ve městech.
Přečtěte si také:
Na tyto skupiny se bude Škoda v Saúdské Arábii zaměřovat především. V rámci koncernu vznikla pobočka Škoda Middle East, která funguje jako součást prodejní společnosti Volkswagen Group Middle East. Jejím úkolem je rozvíjet aktivity značky v regionu, využívat synergie s ostatními značkami koncernu a postupně budovat stabilní zázemí na trzích, kde poptávka po vozech roste nejrychleji.
Jaké modely dorazí a kde se budou prodávat
Vstup do Saúdské Arábie probíhá ve spolupráci se společností SAMACO Motors, která v království dlouhodobě zastupuje i další značky koncernu Volkswagen. První fáze nabídky Škody je postavená na modelech, které jsou ověřené v Evropě i na dalších trzích.

Zákazníci v Saúdské Arábii se mohou těšit na model Octavia a trojici SUV Kushaq, Karoq a Kodiaq. Krátce poté přibudou také Superb a Superb Combi. V roce 2026 pak portfolio doplní kompaktní sedan Slavia, který reaguje na zdejší vysokou poptávku po vozech této kategorie.
Prodej nebude probíhat pouze v tradičním pojetí autosalonu s řadou stojících vozů. Showroomy Škody mají nabídnout digitální prostředí, kde zákazníci získají informace i vizuální představu o vozech prostřednictvím velkoformátových obrazovek, interaktivních stolů s dotykovými obrazovkami a digitálních informačních panelů. Jak zdůrazňuje člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn, právě kombinace rychle rostoucího trhu a široké modelové nabídky vytváří prostor pro nové příležitosti.
Přečtěte si také:
První dva moderní prodejní prostory o rozloze přes 1200 metrů čtverečních se otevřou v Džiddě a Al Chubaru do konce roku 2025. V roce 2026 je doplní vlajkový showroom v hlavním městě Rijádu, který má být výkladní skříní značky v království.
Silný místní partner se zkušenostmi s prémiovými značkami
Důležitou roli hraje místní partner. Škoda vstupuje do Saúdské Arábie společně se společností SAMACO Motors, která je součástí skupiny Al Nahla. Ta byla založena už v roce 1930 a patří k nejstarším obchodním skupinám v zemi.

SAMACO samotná vznikla v roce 1978 a dlouhodobě se specializuje na dovoz a prodej především luxusních automobilů. Více než 15 let působí jako výhradní zástupce značek Audi, Volkswagen a Porsche. V posledních letech do jejího portfolia přibyly i značky Bentley a Lamborghini. Pro Škodu tak nejde o vstup do neznámého prostředí, ale o navázání spolupráce s partnerem, který zná dobře lokální trh, zákazníky i specifika prodeje v oblasti.
Blízký východ jako logický další krok
Saúdská Arábie není osamoceným projektem, ale součástí širší strategie, v jejímž rámci Škoda posiluje svoji přítomnost na Blízkém východě. V první polovině roku 2025 Škoda vstoupila na trh v Ománu, obnovila obchodní aktivity v Kataru a ve Spojených arabských emirátech otevřela dva nové moderní showroomy.
Díky tomu postupně vzniká prodejní síť, která propojuje několik rychle rostoucích trhů v regionu. Škoda zde nabízí kompletní modelovou řadu pro různé typy zákazníků. Patří do ní mimo jiné Octavia a Superb, SUV Karoq a Kodiaq, kompaktní SUV Kushaq a sedan Slavia. V jednotlivých zemích se nabídka liší podle lokální poptávky, ale celkový cíl je stejný – pokrýt široké spektrum řidičů od mladých městských zákazníků po rodiny hledající prostorné auto na delší cesty.
Přečtěte si také:
Globální ambice: Evropa jako základ, růst mimo ni
Škoda se v roce 2025 stala třetí nejprodávanější značkou v Evropě a tento status si chce udržet i v dalších letech. Zároveň ale stále více spoléhá na trhy mimo Evropu, kde vidí prostor pro růst nejen pro sebe, ale i pro celý koncern Volkswagen.
Klíčovou roli v plánech internacionalizace hrají především Indie a Vietnam. Tyto země umožňují Škodě využívat příležitosti v rámci širšího regionu ASEAN, a zároveň propojit aktivity v Asii s expanzí na Blízkém východě, v Austrálii a na Novém Zélandu. Vstup do Saúdské Arábie tak zapadá do širšího obrazu – nejde o jednorázový krok, ale o další dílek mozaiky, jejímž cílem je, aby se z tradiční evropské značky stala skutečně globální automobilka.
💸 Ceny pojištění rostou!
Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.
📊 Porovnat a ušetřitZabere to jen 2 minuty • Výsledek hned










