ŠKODA AUTO sází na svém domácím trhu na další růst. V rámci podpory svých plánů automobilka v květnu uvede do prodeje novou generaci vozu ŠKODA Octavia Combi. Celkově pak ŠKODA AUTO v letošním roce představí osm nových nebo přepracovaných modelů. Do roku 2018 chce značka zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.
„V příštích letech budeme pokračovat v posilování naší pozice jedničky na domácím trhu,“ říká Petr Pečenka, ředitel ŠKODA AUTO Česká republika. „Nová Octavia Combi nám v tom pomůže. Jako klíčový představitel největší modelové ofenzívy v historii automobilky se bude Octavia zásadním způsobem podílet na našem růstu doma i ve světě. Jsme optimisty a věříme, že v příštích letech přinejmenším obhájíme náš tržní podíl,“ dodává Pečenka.
V roce 2012 dodala automobilka zákazníkům v České republice 59 700 vozů. V porovnání s rokem 2011 to představuje nárůst o 2,5 %. ŠKODA AUTO přitom rostla silněji než trh. Tržní podíl značky vzrostl na 34,1 %.
Rok 2013 ve znamení modelové ofenzívy
V prvních dvou měsících roku 2013 prodala ŠKODA na českém trhu zhruba 8 000 vozů (předchozí rok: 8 900). Podíl na trhu vzrostl na 35,1 %. Důvodem pro absolutní pokles prodejů je hlavně generační výměna modelu Octavia a celkový pokles trhu v České republice. Pokud jde o celý rok 2013, vládne v automobilce optimismus v předpokladu, že pozitivní vývoj posledních let bude pokračovat. „Očekáváme, že jakmile bude pro Českou republiku k dispozici plný modelový sortiment a objem výroby nové generace modelu Octavia, na českém trhu si dále polepšíme,“ vypočítává Pečenka.
Rok 2013 je pro společnost ŠKODA ve znamení modelové ofenzívy. Jen v letošním roce uvede automobilka na trh osm nových nebo přepracovaných vozů. Do roku 2015 pak chce česká automobilka obměnit celou svou modelovou paletu a rozšířit ji i do dalších segmentů. Modelová ofenzíva je součástí Růstové strategie 2018. Do roku 2018 chce ŠKODA své celosvětové prodeje zvýšit na 1,5 milionu vozů ročně.
Pro dosažení růstu, plánovaného do roku 2018, navíc automobilka významně investuje do svých výrobních závodů. Nejdůležitějším pilířem je přitom domácí trh: „Srdce automobilky bije v České republice: tady se nachází výrobní závody, vývojová centra, ale především několik desítek tisíc „Škodováků“. Odsud šíříme dobré jméno značky do celého světa,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva ŠKODA AUTO, zodpovědný za oblast řízení lidských zdrojů.
V roce 2012 vzrostly hmotné investice společnosti o zhruba 46 % na rekordních 832 milionů Euro, většina z této částky směřovala do investic v České republice. Před několika měsíci položila automobilka základní kámen pro rozšíření stávajícího technologického a vývojového centra v mladoboleslavské Česaně. Velké investice směřovaly také do oblasti výroby. Pro náběh nových modelů Rapid a Octavia byly modernizovány a rozšířeny důležité výrobní provozy v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. V závodě Vrchlabí vyrábí ŠKODA AUTO od poloviny října 2012 dvouspojkovou převodovku pro celý koncern Volkswagen. Během jednoho roku byla stávající továrna přebudována na špičkově vybavený závod. V uplynulých více než 20 letech investovala ŠKODA AUTO celkem téměř 250 miliard Kč – především do nových modelů, do výzkumu a vývoje a do výstavby nových kapacit v České republice. Na konci roku 2012 automobilka získala cenu Investor dvacetiletí v České republice, udělenou Ministerstvem průmyslu a obchodu ve spolupráci s agenturou Czech Invest a Sdružením pro zahraniční investice.
Automobilka investuje také v zahraničí, zejména na růstových trzích Číny, Ruska a Indie. V Číně letos startuje čínská verze modelu ŠKODA Rapid a ŠKODA Yeti jakožto čtvrtá a pátá modelová řada. V Rusku od začátku roku 2013 sjíždí z linek závodu společnosti GAZ v Nižním Novgorodu kompaktní SUV ŠKODA Yeti. V budoucnu se bude v Nižním Novgorodu vyrábět také nová ŠKODA Octavia pro ruský trh. Od jara 2014 se navíc plánuje také výroba modelu ŠKODA Rapid pro ruský trh. V Indii se v závodě Púně mimo jiné od konce roku 2011 vyrábí kompaktní sedan Rapid pro místní trh.
Tisková zpráva/-PS-