Modernizace silnice II/323 mezi Břehy a Rohovládovou Bělou se posouvá do další fáze. Pardubický kraj totiž zahájil zadávací řízení na veřejnou zakázku, která má proměnit víc než pětikilometrový úsek nejen z hlediska povrchu, ale i bezpečnosti a fungování dopravy v celé oblasti. Pokud půjde vše podle plánu, stavba by měla začít na konci dubna 2026.
Navázat má přímo na už hotovou rekonstrukci mezi Břehy a Sopřečí, která byla dokončena v červenci letošního roku. Podle kraje jde o logické pokračování, které má přinést plynulejší a jistější cestování a zároveň posílit propojení směrem k dálnici D11.
Co všechno se na úseku změní
Nejde jen o „klasickou opravu“ silnice. Modernizace počítá s úpravami v celkové délce 5354 metrů a zahrnuje i zásahy do míst, která řidiči a místní dobře znají jako problematická.
Přečtěte si také:
V plánu jsou vybrané úpravy křižovatek, nové odvodňovací příkopy a obnova propustků. Součástí projektu bude také nové dopravní značení. Pozornost se zaměří i na autobusovou dopravu, upravit se mají zastávkové zálivy i nástupiště. K tomu přibude nová autobusová zastávka, která má zlepšit obslužnost obce Vlčí Habřina, včetně přístupového chodníku a veřejného osvětlení.
Jedna stavba, dvě investice
Důležitou částí celé akce je koordinace s obcí Rohovládova Bělá. Přímo v obci se totiž chystají další práce, které s krajskou silnicí úzce souvisejí. Obec připravuje úpravy chodníků a výstavbu splaškové kanalizace s přečerpávací stanicí a právě kvůli časové i technické návaznosti požádala kraj o společný postup.
Tři roky práce, miliardy a skluz 265 dní. Pardubicím už konečně uleví obchvat
Výsledkem je návrh sloučit obě akce do jedné zakázky a uzavřít smlouvu o společném zadávání. Dává to smysl i prakticky, chodníky na krajskou komunikaci plynule navazují a velká část kanalizace má být vedena přímo v tělese silnice. Koordinace tak může snížit riziko, že se bude nově opravený úsek krátce po dokončení znovu rozkopávat.
Předpokládaná hodnota celé zakázky je necelých 167 milionů korun včetně DPH. Z toho zhruba 153 milionů představuje krajská část, zbytek připadá na obec Rohovládova Bělá.
Přečtěte si také:
Pardubický kraj zároveň upozorňuje, že upřesňování ceny souvisí s rozpracováním projektové dokumentace a s takzvanými vyvolanými náklady. Patří mezi ně například úpravy objízdných tras pro autobusy, podklady pro Digitální technickou mapu kraje nebo rozsáhlejší úpravy podloží, které odhalily dodatečné diagnostické průzkumy.
Kdy se začne a z čeho se to zaplatí
Start stavby je plánovaný na konec dubna 2026. Peníze má kraj zahrnuté v rozpočtu na roky 2025 a 2026. Projekt má zároveň rezervovanou alokaci v evropském dotačním programu, která činí 85 % způsobilých nákladů.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek







