Segway Powersports Villain SX10
Segway Powersports Villain SX10

Segway vstupuje prostřednictvím svého oficiálního zástupce, společnosti Segway Powersports s.r.o., na český a slovenský trh s novými modely výkonných čtyřkolek, UTV a SSV nejnovější generace.

Díky dlouholetým zkušenostem s vývojem a aplikací nových průlomových technologií a díky inovativnímu přístupu při vývoji efektivnějších vysokovýkonných pohonných jednotek, inteligentního odpružení atd. se firmě Segway podařilo vytvořit produkty s vlastnostmi, které udávají další směr rozvoje tohoto odvětví.

Přečtěte si také:  Polaris přidává do modelové řady 2021 nové barevné varianty

Pro vývoj, prodej a výrobu offroadových produktů byla v roce 2018 vytvořena nová samostatná divize Segway Powersports. Vývoj a management je z USA, kde je i hlavní vývojové a testovací centrum, výroba probíhá ve zcela nově postavené moderní továrně, určené pouze pro produkty divize Powersports. Powersports produkty Segway cílí zejména na severoamerické a evropské trhy. Jsou vyvinuté a testované zkušenými profesionály, aby offroadovým nadšencům i každodenním uživatelům přinášely radost z jízdy, pocit kvality a vysokou přidanou hodnotu. Terénní stroje Segway sledují, nebo přímo vytvářejí, nové trendy a mění svět offroadu převratnými technologiemi, jako je hybridní pohon, nebo významnými inovativními řešeními, jako jsou například mobilní IOV aplikace a další.

Tři nové modelové řady Segway Offroad

Divize Powersports pracuje na vývoji mnoha nových, designově, technologicky a uživatelsky mimořádně atraktivních produktů. Jako první představuje modelovou řadu čtyřkolek, UTV a SSV poháněných výkonnými spalovacími motory a jejich hybridní verze, poháněné v oblasti offroadu zcela revoluční kombinací spalovacího motoru a elektromotoru, které přinášejí dosud nevídané a vzrušující dynamické vlastnosti.

ATV Snarler

Snarler je řada robustně konstruovaných pracovních a užitkových čtyřkolek s množstvím inovativních technologií pro náročné úkoly v těžkém terénu a volný čas. Modelová řada zahrnuje krátké i dlouhé modely v objemových třídách 600 a 1000 cm³.

Přečtěte si také:  Rallye Dakar 2021: Macháček v první etapě stříbrný, Casale se Šoltysem v TOP 10

Snarler 600 s hybridním pohonem je revoluční hi-tech čtyřkolka, poháněná v tomto oboru zcela unikátní kombinací spalovacího motoru a elektromotoru. Tento systém dává šestistovce neuvěřitelný výkon 86 koní a točivý moment 96 Nm. Těmito parametry se Snarler 600 Hybrid řadí na úroveň nejsilnějších čtyřkolek na trhu.

Snarler 1000, poháněný moderním dvouválcovým řadovým motorem DOHC, je pak vůbec nejsilnější a nejvýkonnější sériová čtyřkolka současnosti.

UTV Fugleman

Série Fugleman je určena primárně pro pracovní nasazení – pro majitele farem, horských hotelů, komunální služby, zemědělství, lesnictví, lov, stavebnictví a další činnosti. Současně však modely Fugleman s výkony 86, 107 a 181 koní dokážou třímístné posádce nabídnout i velmi dynamickou jízdu.

SSV Villain

Ostrá sportovní side-by-side Villain je vyvinutá pro nadšence offroadového sportu. S největším výkonem a nejvyšším točivým momentem ve své třídě a vynikajícím podvozkem se zaměřuje na rychlost, dobrodružství, závodění, adrenalin a jedinečné zážitky, po kterých jezdci touží.

Hybridní pohonné platformy

Segway vyvinul dvě zcela revoluční hybridní pohonné platformy:

  • Platforma PHP (Paralleled Hybrid Powertrain) je tvořená čtyřtaktním, kapalinou chlazeným jednoválcovým motorem DOHC o objemu 570 cm3 a synchronním motorem s permanentními magnety. Můžete si vybrat od naprosto tichého čistě elektrického provozu přes přímý pohon pouze spalovacím motorem až po brutální sílu v hybridním režimu s kombinovaným výkonem 86 koní a 96 Nm točivého momentu.
  • Platforma ERHP (Extended-Range Hybrid Powertrain) kombinuje kapalinou chlazený řadový 8ventilový dvouválec DOHC o objemu 1000 cm3 se synchronním elektromotorem s permanentními magnety. Můžete si vybrat od zcela tichého plně elektrického provozu až po brutální sílu v hybridním režimu s výkonem 195 koní a 250 Nm točivého momentu – víc, než má leckteré auto. Pohon obstarává pouze elektromotor. Spalovací motor není určen k pohonu kol, není s nimi vůbec mechanicky spojený. Výhodou tohoto jedinečného řešení je úplná absence variátoru a hnacího řemene s jeho častými defekty a neustálými výměnami. Přenos síly však stále zůstává zcela plynulý. Ale největším přínosem systému je, že zcela eliminuje mechanické ztráty, které jinak v řádu desítek procent mizí ve variátoru. Na rozdíl od veškeré konkurence tak u Segway čtyřkolek máte na kolech neustále prakticky celý výkon motoru.
Přečtěte si také:  Polaris RZR Trail S 1000 Premium přijíždí s novinkami pro modelový rok 2021

Platforma PHP může podávat maximální výkon 86 k a okamžitý točivý moment 96 Nm; hybridní pohon na základě platformy ERHP umožnil vytvořit jedinečnou pohonnou jednotku se zcela mimořádnými parametry – maximální výkon je 181 k a točivý moment 250 Nm. Obě platformy umožňují jak jízdu na čistě elektrický pohon, tak jízdu v hybridním režimu s vysokou rezervou výkonu, který je navíc k dispozici okamžitě. Baterie není nutné dobíjet z externího zdroje, výhodou je i vysoký dojezd, který je stejný nebo vyšší než u čtyřkolek se spalovacími motory.