SEAT zlepšil své celoroční výsledky. Potřetí v řadě.

Autor: Pavel Srp - 30. 3. 2013


SEAT má koncernový nůž na krku, takže se musí hodně snažit a pokračuje ve zlepšování svých hospodářských výsledků. Během roku 2012, nejhoršího období krize, investoval SEAT největší částku za uplynulých 20 let, aby si zajistil prosperující budoucnost. Na investice, výzkum a vývoj bylo vydáno 652 milionů Eur, o téměř 100 milionů eur více než v předchozím finančním roce. Španělský výrobce osobních vozů vylepšil svůj hospodářský výsledek po zdanění o 51% v porovnání s rokem 2011 na celkových -30 milionů eur navzdory uvedeným značným nákladům a mírnému zvýšení počtu zaměstnanců.

Tohoto důležitého milníku bylo dosaženo v hlavním oboru činnosti společnosti, jak je patrné z provozního výsledku, který SEAT vylepšil o téměř 100 milionů eur. V roce 2012 činil provozní výsledek -134 milionů Eur. V porovnání s -232 miliony Eur v předchozím roce 2011 to znamená zlepšení o 42%.

„Minulý rok byl náročnější, než jsme předpokládali, kvůli výraznému poklesu poptávky po automobilech v jižní Evropě. Ale podařilo se nám udržet trend z uplynulých tří let,“ zdůraznil prezident společnosti SEAT James Muir na výroční tiskové konferenci. Od roku 2009 snížil SEAT svou původní provozní ztrátu ve výši -391 milionů eur o dvě třetiny.

Holger Kintscher, viceprezident zodpovědný za finance a organizaci, vyzvedl, že: „SEAT v roce 2012 prokázal svou schopnost generovat vyšší příjmy, optimalizovat náklady a zvyšovat cash-flow. Je zcela zřejmé, že směřujeme k ziskovosti.“

Více produktů, větší zaměření na mezinárodní trhy

Mezi hlavní faktory růstu společnosti SEAT v roce 2012 patřila produktová ofenziva a větší důraz na mezinárodní působení společně s prvním kompletním rokem výroby Audi Q3. Díky tomu se příjmy zvýšily o více než 1 miliardu Eur na celkových 6,1 miliardy Eur (o 21% více než v předchozím finančním roce).

SEAT zvýšil podíl vyvážených vozidel ze 79% na 83% a v současnosti je zastoupen v 77 zemích. Tato zlepšení však nebyla dostatečná k tomu, aby plně kompenzovala výpadek prodeje automobilů v jižní Evropě (-16 %), takže v roce 2012 bylo celkově dodáno 321 000 vozů SEAT (pokles o 8,3 %). SEAT nicméně dosáhl vynikajících výsledků na důležitých trzích, jako je například Německo, které se poprvé stalo pro automobilku SEAT největším trhem a na tamějším trhu prodala o 22,5 % více vozů, přestože celkový počet registrací v zemi klesl o téměř 3%.

SEAT také podpořil svůj růst mimo Evropu. Jeho příchod do Číny ve spojení s opětovným vstupem značky do Ruska dále podpořil vynikající výsledky dosažené v Mexiku (+16,6%), severní Africe a na Středním východě. SEAT zvýšil počet dodaných vozů čtyřikrát v Alžírsku a o 43% v Izraeli. V roce 2012 bylo mimo Evropu prodáno o 46% více vozů SEAT a téměř 18% z celkového prodeje (zvýšení o 7 procentních bodů v porovnání s předchozím rokem) bylo realizováno za hranicemi Evropy.

SEAT splnil svůj příslib a úspěšně uvedl na trh jeden nový model v každém čtvrtletí. Vedle dobře přijaté rodiny třídveřových a pětidveřových modelů Mii byla představena nová verze modelu Ibiza, nejprodávanějšího a nejvíce vyváženého vozu v historii Španělska. Příchod nového modelu Toledo se projeví letos. A nedávno uvedený nový Leon ztělesňuje ryzím způsobem hodnoty, na nichž je postavena budoucnost značky SEAT – techniku, kvalitu a design.

Nový Leon je prvním vozem, který se chlubí novým logem SEAT, které bylo představeno loni v září na Pařížském autosalonu a které je završením transformace španělské značky.

Vedoucí síla v oblasti vzdělávání a zaměstnanosti

SEAT zvýšil výrobu ve svém hlavním výrobním závodě Martorell díky uvedení vlastních novinek a prvnímu kompletnímu roku výroby modelu Audi Q3. Z jeho montážních linek sjelo 377 000 vozů, o 7% více než v předchozím roce. Tento barcelonský závod, který nedávno oslavil své 20. výročí, je vzorem v rámci celého koncernu Volkswagen z hlediska flexibility a produktivity.

SEAT si udržel své postavení jednoho z největších španělských zaměstnavatelů, který poskytuje práci téměř 11 500 zaměstnancům (o 71 více než v roce 2011) a 14 000 lidem v rámci celé skupiny. SEAT kromě toho sehrál průkopnickou roli, když zavedl systém dvojí výuky ve své učňovské škole. Systém vycházející z německého modelu kombinuje teoretické školení s praktickou prací, zvyšuje počet hodin a zavádí pro všechny studenty odměňování. SEAT investuje do vzdělávání přibližně 13 milionů Eur ročně.

Výborné výsledky v segmentech s velkými objemy prodeje

Produktová řada SEAT se bude v roce 2013 dále rozrůstat v rámci rodiny Leon. U prodejců se za necelé dva měsíce objeví Leon SC. Kromě třídveřového modelu, představeného před dvěma týdny na autosalonu v Ženevě, bude koncem roku uvedena také verze kombi.

Obě verze budou klíčové v dalším zvyšování prodeje značky SEAT, protože rozšíří pokrytí trhu v segmentu A, který je největší v Evropě. V tomto segmentu je SEAT zastoupen rovněž modelem Toledo. Rodina vozů Ibiza, nabízená ve třech karosářských variantách, umožňuje značce SEAT konkurovat v segmentu A0, který je druhým nejdůležitějším v Evropě.

James Muir, prezident společnosti SEAT, shrnul vše následovně: „Splnili jsme své domácí úkoly. Naše produktová řada je solidní a trvale udržitelná, protože více než 40 % vozů, které prodáváme po celém světě, má úroveň emisí CO2 nižší než 120 g/km. Nyní musíme pracovat na tom, abychom veškerý uvedený potenciál proměnili v hmatatelný obchodní úspěch.“

SEAT již na začátku roku 2013 začal sklízet plody uvedení nových modelů Mii, Ibiza, Toledo a Leon na trh. V lednu a únoru vzrostl počet vozů dodaných na světové trhy o 14%.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru