SEAT ve čtvrtek na autosalonu v Paříži představil světu své nové logo. Proměna, kterou španělská automobilka prochází, kulminuje na Pařížském autosalonu prezentací nové identity a korporátního designu značky a zároveň i světovou premiérou nového modelu SEAT Leon. Nová generace Leonu vyjede na evropské silnice v listopadu a završí v historii společnosti nevídanou produktovou ofenzivu, jejíž součástí bylo představení modelu Mii, modernizované Ibizy a návrat Toleda.
Ve čtvrtek dopoledne představil obě inovace prezident společnosti SEAT, James Muir. „Dalším krokem v evoluci značky SEAT je představení našeho nového firemního loga, které odráží již zmíněné hodnoty značky: čistý, ryzí design a precizní, kvalitní konstrukci,“ vysvětlil Muir. Prvním modelem s novým logem bude zcela nový SEAT Leon, hvězda expozice SEAT na autosalonu ve francouzském hlavním městě. „Je to ikona v naší nabídce, která reprezentuje to nejlepší od značky SEAT: nádherný design, jedinečnou kvalitu, účelnou techniku a potěšení z jízdy,“ dodal Muir.
Nové logo představuje další krok v nepřetržitém vývoji image značky SEAT a uvádí v soulad korporátní identitu a design s platformou značky, přičemž otevřeně symbolizuje šest hodnot společnosti: design, dynamiku, mladého ducha, hospodárnost, spolehlivost a dostupnost.
Nový vizuální prvek obsahuje neoddělitelnou dvojici, vášnivou červenou barvu – teplou a dynamickou – a nezaměnitelný chromovaný znak SEAT. Evoluce loga symbolizuje transformaci samotné společnosti, harmonii mezi její racionální složkou a nejemocionálnější částí španělské značky. Chromovaný symbol charakterizovaný symetrickými liniemi v trvalém napětí je precizně vytvarovaný a pevně zakořeněný v modernosti. A to vše je protkáno jemnou linií průmyslové inspirace. Jedinečný design symbolu „S“ zdůrazňuje neutuchající zaměření značky SEAT na precizní techniku, dokonalost v konstrukci a inovace, zatímco červená barva i nadále vyvolává představu španělské duše značky.
Původ elegance a preciznosti loga SEAT spočívá v diagonálním tahu, který připomíná barcelonskou Avenida Diagonal. Tato linie upevňuje kreativní vizi a je neodmyslitelnou součástí genetického kódu značky SEAT, který je oživován energickým stylem španělského designu – vášnivé vrcholy, hluboké stíny, dynamická perspektiva a radost spojují lidi do nového hybridního životního stylu (racionální a emocionální).
Design v podání značky SEAT
Z hlediska identity a korporátního designu je logo jedním z vizuálních prvků, které jsou součástí nové vize společnosti. Přestože je hlavní činností značky výroba automobilů, má design mezi hodnotami společnosti zvláštní význam a tvoří skutečnou součást jejího genetického kódu. Design je DNA značky SEAT. Slovy šéfdesignéra značky SEAT Alejandra Mesonera-Romanose, design nového loga značky SEAT dokonale odráží naši vášeň pro detail a kvalitu. Při zachování identity našeho tradičního „S“ jsme tentokrát zmenšili počet linií a dodali jim výraznější 3D charakter. Celkový tvar je nyní hranatější, geometričtější. To vše dodává našemu novému logu modernější, preciznější a lépe vymodelovaný vzhled.
Logo značky SEAT je výsledkem společného úsilí designérského střediska SEAT a oddělení pro marketing a komunikaci, jejichž spolupráce probíhala v oblasti designu, vývoje a realizace od počátečního výzkumu a skic až po vyhotovení 2D verze nového symbolu. Vnější design nového Leonu měl navíc vliv na kreativní vývoj nového loga, zejména na vytvoření konceptu plynulého, „kapalného“ povrchu, který vytváří představu kvality a preciznosti. Kreativní proces byl zahájen v průběhu roku 2010.
Nový slogan ENJOYNEERING
ENJOYNEERING je vize společnosti. Prezident společnosti SEAT James Muir prohlásil na letošním Ženevském autosalonu: „ENJOYNEERING je nový slogan španělské společnosti, který reprezentuje hodnoty a DNA značky – technickou preciznost a kvalitní konstrukci ve spojení s emocionálním středomořským designem.“
ENJOYNEERING je pro značku SEAT víc než jen změnou korporátní identity. Christian Stein, vedoucí marketingu společnosti SEAT, k tomu říká: „ENJOYNEERING je ve všem, co ve společnosti SEAT děláme. Od detailů přístrojové desky jakéhokoli z našich vozů až po zážitky zákazníků z našich internetových stránek. Techniku dělí od emocí pouhý krok a my u SEATu děláme tento krok každý den.“ Nový slogan je mocným nástrojem pro změnu celé společnosti. Každé její oddělení zavádí nové modely emocí a výzev – od automobilového modelu nebo prodejního místa až po jednoduchou vizitku – SEAT je připraven na evoluci – vy také?
60 let skutečných emocí a vývoje designu
První model španělské automobilky byl představen 13. listopadu 1953 – SEAT 1400 byl elegantním prostorným vozem, který se stal velmi populárním ve vyšším segmentu. Od té doby vytváří SEAT vozy, jejichž řízení vyvolává emoce u každé generace. SEAT 600 ztělesňoval svobodného ducha 60. let, v 80. letech vznikl SEAT Ibiza, jedna z ikon společnosti a první 100% SEAT. A v bouřlivých 90. letech vstoupily skvěle na scénu modely SEAT Toledo (1991) a SEAT Leon (1998).
[nggallery id=1446]
Tisková zpráva/-PS-