SEAT se po triumfech v letech 2014 a 2015 vrací na start New Energies Rallye Český Krumlov, jejíž pátý ročník se koná ve dnech 26. až 28. května 2016. Posádka Jan Sedlák/Jiří Máca v barvách značky SEAT bude opět soutěžit a chtít navázat na svá vítězství z předchozích dvou ročníků a v soutěži pravidelnosti jim bude konkurovat dalších devět posádek z řad prodejců, importéra Porsche Česká republika a novinářů s vozy SEAT Mii 1.0 CNG, Leon 1.4 TGI a Leon ST 1.4 TGI, poháněnými motorem na stlačený zemní plyn (CNG).

SEAT-New-Energies-Rallye-Cesky-Krumlov-01

„SEAT letos přijíždí do Českého Krumlova na New Energies Rallye jako favorit, který bude díky triumfům posádky Jan Sedlák/Jiří Máca obhajovat vítězství v předchozích dvou ročnících,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika. „Každá soutěž je však jedinečná a výsledky minulých let se do ní nezapočítávají. Letošní rallye bude o to napínavější, že se pojede podle nových pravidel. Všichni účastníci i diváci se tedy mají na co těšit!“

5. New Energies Rallye Český Krumlov 2016 bude poprvé součástí světového poháru FIA Alternative Energies Cup. Prestižní mezinárodní seriál soutěží pro vozy s alternativními pohony zahrnuje osm podniků. V letošním roce se kromě závodů do vrchu a na okruzích uskuteční také pět „eco-rallye“ v souladu s předpisy FIA, a to ve Španělsku, Itálii, San Marinu, Řecku a České republice.

S tím souvisí změna pravidel českokrumlovské soutěže. Setinovou rallye nahradí v letošním ročníku klasická soutěž pravidelnosti s několika testy regularity, v nichž nerozhoduje o vítězi rychlost, ale co nejpřesnější dodržování předem stanoveného rychlostního průměru. Soutěž se pojede na veřejných komunikacích v běžném provozu.

Stejně jako v uplynulých letech bude samotné soutěži předcházet čtvrteční hvězdicová jízda, tentokrát z Tábora, rakouského Freistadtu a Českého Krumlova. V pátek v 7:30 odstartují účastníci z náměstí Svornosti v historickém centru Českého Krumlova, kde se o den dřív uskuteční slavnostní zahájení soutěže za přítomnosti prezidenta FIA Jeana Todta. Pro elektromobily je připravena o několik kilometrů kratší trasa (280 km), než je trasa pro vozy s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG), resp. další alternativní paliva, nebo s hybridním pohonem, která měří 373 km.

Přečtěte si také:  Škoda Octavia WRC měla pohon všech kol, výkon 300 koní a točivý moment až 600 Nm

SEAT-New-Energies-Rallye-Cesky-Krumlov-02

Vozidla, která se účastní soutěže New Energies Rallye Český Krumlov, jsou rozdělena do tří kategorií podle druhu alternativního pohonu na solární a/nebo elektricky poháněná vozidla sériové výroby (kategorie III), vozidla s hybridním pohonem včetně verzí s možností vnějšího nabíjení (kategorie VII) a ostatní vozidla s alternativním pohonem (CNG, LPG, etanol).

SEAT je historicky úzce spjatý se světem motoristického sportu a zároveň vynakládá mimořádné úsilí v oblasti ochrany životního prostředí, což ilustruje například jedna z největších solárních elektráren v automobilovém průmyslu, která je instalována na střechách španělského výrobního závodu Martorell. V produktové paletě značky SEAT nalézají uplatnění velmi úsporné a zároveň výkonné motory TSI a TDI, jejichž alternativou jsou pohony na stlačený zemní plyn CNG v modelech SEAT Mii 1.0 CNG a Leon TGI.

SEAT Mii 1.0 CNG lze objednávat s třídveřovou nebo pětidveřovou karoserií v obou výbavových liniích Style a Sport za ceny již od 268 900 Kč. S průměrnou spotřebou 2,9 kg CNG na 100 kilometrů činí provozní náklady na palivo při aktuální průměrné ceně CNG v České republice 25,21 Kč/kg (zdroj: www.cngplus.cz, k 5. 5. 2016) pouhých 73 haléřů na kilometr. Výkonové parametry litrového tříválce (50 kW/68 koní, 90 Nm) přitom poskytují malému Mii dostatečnou jízdní dynamiku i mimo město, což dokládají hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 16,3 sekundy a nejvyšší rychlosti 164 km/h.

Model SEAT Leon 1.4 TGI mají zákazníci na výběr ve dvou karosářských variantách jako kompaktní pětidveřový hatchback nebo rodinné kombi Leon ST. Přeplňovaný čtyřválec lze kombinovat výhradně s šestistupňovou mechanickou převodovkou, která přenáší na přední kola nejvyšší výkon 81 kW/110 koní a maximální točivý moment 200 Nm. Výsledkem jsou temperamentní jízdní výkony, které ilustruje zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,9 s (Leon ST: 11,0 s) a nejvyšší rychlost 194 km/h. Leon na zemní plyn přitom vystačí s pouhými 3,5 kg CNG/100 km (Leon ST: 3,8 kg/100 km), což odpovídá emisím CO2 jen 94 g/km (Leon ST: 96 g/km). Provozní náklady na palivo tak činí jen 88 haléřů na kilometr (Leon ST: 96 haléřů na kilometr). Leon 1.4 TGI Style je nabízen za cenu již od 484 900 Kč, Leon ST 1.4 TGI s výbavou Reference přijde na 477 900 Kč.

Přečtěte si také:  Škoda Motorsport podporuje vývoj elektrického rallyového speciálu Škoda RE-X1 Kreisel

SEAT-New-Energies-Rallye-Cesky-Krumlov-03