SEAT obhajuje loňské vítězství na New Energies Rallye Český Krumlov

Autor: Tisková zpráva - 21. 5. 2015


SEAT se po loňském úspěchu vrací na start New Energies Rallye Český Krumlov, jejíž čtvrtý ročník se koná ve dnech 22. až 23. května 2015 za podpory společnosti Porsche Česká republika. Barvy značky SEAT bude hájit celkem 10 posádek s vozy Leon TGI a Leon ST TGI na stlačený zemní plyn (CNG). Za Porsche Česká republika pojedou s vozy SEAT posádky Aleš Novák/František Vahala a Michal Žďárský/Radek Pecák, ostatní vozy nasazují jednotliví dealeři SEAT.

SEAT-New-Energies-Rallye-Cesky-Krumlov-01

„Letos bychom na českokrumlovské New Energies rádi navázali na loňské skvělé výsledky včetně vítězství posádky Jan Sedlák/Jiří Máca s vozem SEAT Leon TGI, ale stejně jako v klasických soutěžích je před startem všechno otevřené – o konečném pořadí mohou rozhodnout i takové detaily, jako je změna počasí, jak ukázala loňská soutěž. Těším se na další nezapomenutelné zážitky z atraktivní soutěže, která dokonale prověří schopnosti všech posádek i jejich vozů, a věřím, že SEAT bude výsledkové listině opět dominovat,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

New Energies Rallye Český Krumlov je soutěž vozidel s alternativním pohonem, rozdělených do tří kategorií: solární a/nebo elektricky poháněná vozidla sériové výroby (kategorie III), vozidla s hybridním pohonem včetně verzí s možností vnějšího nabíjení (kategorie VII) a ostatní vozidla s alternativním pohonem (CNG, LPG, etanol).

Posádky jedou v běžném silničním provozu, jehož pravidla musí dodržovat, podle šipkového itineráře. Jedná se o tzv. setinovou rallye, v níž musí účastníci ujet předem stanovenou vzdálenost za stanovený čas, přičemž odchylka od ideálního času se měří na setiny sekundy a posádky za ni inkasují trestné body. Těchto zkoušek přesnosti čeká posádky během českokrumlovské rallye pro vozy s alternativními pohony celkem dvanáct s různými délkami.

Jednotlivé etapy jsou rozděleny do sekcí a na konci jednotlivých sekcí i celých etap jsou časové kontroly, na nichž je čas dojezdu zapisován do jízdních výkazů. Dodržování itineráře je kontrolováno průjezdními kontrolami, o jejichž poloze nejsou účastníci předem informováni. Startuje se v minutových intervalech. Za nedodržení pravidel, ať se jedná o pozdní nebo předčasné příjezdy, neprojetí časových a průjezdních kontrol vynechání testu přesnosti nebo jeho části atd., jsou udělovány trestné body.

Přečtěte si také:  Podívejte se na 10 nejrychlejších jízd z letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Padl i absolutní rekord

Všechny posádky týmu SEAT se v pátek ráno sejdou na startu hvězdicové jízdy v Třeboni (74 km; start v 10:45). Další účastníci pojedou do Jelení zahrady v Českém Krumlově (očekávaný příjezd mezi 12:30 a 13:05) z Tábora (92 km; start v 10:30) a z Freistadtu (80 km; start v 11:00). Ve 14:30 bude z Jelení zahrady odstartována první etapa, jejímž cílem je 32 kilometrů vzdálený pavilon Z na českobudějovickém výstavišti (očekávaný příjezd v 18:40). V sobotu bude na programu druhá etapa o délce 111 km (start v 8:20), která povede z výstaviště v Českých Budějovicích, přes Kaplici a Lipno nad Vltavou, do Jelení zahrady v Českém Krumlově, kde se od 20:00 uskuteční slavnostní vyhlášení výsledků.

Španělská automobilka SEAT si zakládá na sportovním duchu i ochraně životního prostředí. Tato skutečnost se odráží v aktuální produktové paletě, v níž hrají hlavní roli modely s úspornými a zároveň výkonnými motory TSI a TDI. V oblasti alternativních paliv sází SEAT především na stlačený zemní plyn CNG. Na toto extrémně čisté a ekonomicky výhodné palivo jezdí malý městský vůz SEAT Mii 1.0 CNG a modely Leon TGI ve dvou karosářských variantách.

SEAT Leon 1.4 TGI je nabízen jako kompaktní pětidveřový hatchback nebo rodinné kombi Leon ST, v obou případech s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Přeplňovaný čtyřválec je vyladěn na nejvyšší výkon 81 kW/110 koní a maximální točivý moment 200 Nm. Pětidveřový Leon díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 10,9 s (Leon ST: 11,0 s) a dokáže jet nejvyšší rychlostí 194 km/h. Průměrně přitom spotřebuje pouhých 3,5 kg CNG/100 km (Leon ST: 3,8 kg/100 km), což odpovídá emisím CO2 jen 94 g/km (Leon ST: 96 g/km). Při aktuální průměrné ceně CNG v České republice cca 26 Kč/kg (zdroj: www.cngplus.cz) činí provozní náklady na palivo jen 91 haléřů na kilometr (Leon ST: 99 haléřů na kilometr). Cena modelu Leon 1.4 TGI Style začíná již od 475 900 Kč, Leon ST 1.4 TGI s výbavou Reference je k dispozici dokonce již za 455 900 Kč.

SEAT-New-Energies-Rallye-Cesky-Krumlov-02

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek