SEAT Leon se představil v předvečer zahájení pařížského autosalonu

Autor: Pavel Srp - 27. 9. 2012


James Muir, prezident společnosti SEAT S.A., poprvé odhalil zcela nový SEAT Leon na galavečeru, který koncern Volkswagen uspořádal pro zástupce médií v předvečer Pařížského autosalonu. Muir prohlásil, že: „nový Leon nevyžaduje od zákazníka žádné kompromisy.“

Na koncernovém galavečeru bylo prezidentem společnosti SEAT představeno nové logo, jehož uvedení se časově shoduje s představením nového Leonu. „Nový Leon bude prvním vozem SEAT s naším novým firemním logem. Nové logo SEAT odráží naše úsilí o čistý, precizní design a jedinečnou úroveň techniky,“ vysvětlil Muir.

Zcela nový Leon míří do velmi konkurenčního evropského segmentu hatchbacků nižší střední třídy jako první sériově vyráběný vůz s novým designérským stylem značky SEAT, který měl předpremiéru na koncepčních vozech IBE, IBX a IBL. Nový Leon bude mít ve své výbavě celou řadu inovativních technologií z oblasti bezpečnosti a konektivity. Bude také prvním vozem ve svém segmentu, který nabídne světlomety LED pro všechny osvětlovací funkce. Interiér se vyznačuje orientací na řidiče a zaujme nejvyšší úrovní řemeslného zpracování i nejmodernějšími materiály s povrchem měkkým na dotek.

Nový Leon je postaven na nové platformě MQB koncernu Volkswagen, je o 90 kg lehčí, a přestože je o 52 mm kratší než předchůdce, nabízí větší vnitřní prostor. K dispozici je paleta šesti zážehových a čtyř vznětových motorů, z nichž si každý zákazník vybere nejvhodnější jednotku podle vlastních preferencí. Nový Leon bude vybaven systémem start/stop a s nejúspornějším motorem se může pochlubit emisemi CO2 pouhých 99 g/km, což je u vozu této třídy pozoruhodně nízká hodnota.

Novinka je třetí generací modelové řady Leon a svou nižší hmotností a delším rozvorem hodlá navázat na skvělé postavení obou předchůdců, kteří si získali pověst automobilů nabízejících podmanivé jízdní vlastnosti s výbornou zpětnou vazbou pro řidiče.

Nový Leon se bude stejně jako předchozí generace vyrábět ve španělském závodě SEAT v Martorellu nedaleko Barcelony. Od představení první generace v roce 1999 bylo dosud prodáno celkem 1,2 milionu vozů Leon. Prodej nového Leonu bude zahájen koncem listopadu, nejprve v Německu, Rakousku a Švýcarsku.

James Muir také potvrdil, že se z nového Leonu stane rozvětvená rodina s různými karosářskými variantami. „Modelová řada Leon bude úplně poprvé rozšířena o třídveřovou verzi a kombi. Nové varianty zvýší atraktivitu Leonu a umožní mu v rámci segmentu oslovit širší skupiny zákazníků,“ vysvětlil Muir.

Nový Leon přichází do nabídky značky SEAT v období, kdy španělská automobilka uvádí na trh nejvíc nových produktů ve své historii. V rámci produktové ofenzivy byl již představen nový městský vůz Mii, dále výrazně modernizovaná Ibiza a nedávno také pětidveřový sedan Toledo.

Přestože již samotná modernizace nabídky představuje dostatečný impulz pro zvyšování prodeje, James Muir zdůraznil, že budoucí úspěch značky SEAT bude postaven také na expanzi na nové trhy. K tomu poznamenal: „Ve spojení s naší strategií tržní expanze, v jejímž rámci vstoupila značka SEAT začátkem letošního roku na čínský trh, se bude budoucí úspěch značky SEAT opírat o nové produkty nabízené ve více segmentech a na více trzích.“

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru