SEAT představí na Setkání Wörthersee 2014 radikální otevřený vůz pro maximální potěšení z jízdy. SEAT Ibiza CUPSTER naprosto otevřeně slaví 30. výročí Ibizy. Nízké čelní okno, zasahující do stran, a naprostá absence střechy činí z konceptu CUPSTER (CUPRA Roadster) extrémní vůz pro zábavnou jízdu, kterou si plnými doušky vychutná jak řidič, tak spolujezdec. Velmi dynamický základ atraktivnímu konceptu poskytl model Ibiza CUPRA, včetně motoru TSI o výkonu 132 kW/180 koní a dvouspojkové převodovky DSG.
„Ibiza byla vždy srdcem značky SEAT – mladým, dynamickým vozem s emocionálním designem, talentem pro praktické stránky života a vynikajícím poměrem cena/výkon,“ říká Jürgen Stackmann, prezident společnosti SEAT S.A. „U jezera Wörthersee oslavíme jubileum našeho nejúspěšnějšího modelu jedinečným konceptem Ibiza CUPSTER a samozřejmě skvělým programem.“
Každá Ibiza zaujme svým designem, který je stejně emocionální jako dynamický – a zákazníci jej uvádějí jako jeden z nejdůležitějších důvodů, proč si kupují nejúspěšnější model španělské značky. Designérské oddělení značky SEAT vytvořilo s konceptem Ibiza CUPSTER překvapivou reinterpretaci tohoto designérského stylu. Zatímco spodní část karoserie se do značné míry shoduje se sériově vyráběnou verzí až do výše ramenní linie, vše, co je nad ní, je radikálně otevřené.
Dvoumístný vůz pro radost z jízdy nemá vůbec žádnou střechu. A dokonce i klasické čelní okno muselo ustoupit nízkému, do stran protaženému pruhu skla. Nicméně řidič a spolujezdec jsou dobře chráněni díky poloze sedadel, která je o 80 milimetrů nižší než u sériově vyráběného modelu. Věnec volantu je obšitý mimořádně sofistikovaným druhem kůže – anilinová kůže je plně probarvená, bez vrstvy pigmentu, takže má otevřené póry a je velmi poddajná a úžasná na dotek.
Jedinečný prototyp, navrhnutý a vyrobený designérským oddělením SEAT, září lakem v oranžovém odstínu „New Orange“, který byl namíchán speciálně pro něj. Tmavě šedý kryt za sedadly, v klasickém stylu se dvěma vybouleními, je téměř jako ostrov, který vystupuje ze zářivě oranžového moře. Interiér se nese v puristickém duchu a vychází ze závodních vozů Ibiza ze seriálu Ibiza Trophy, který se jezdí v několika evropských zemích. Skutečně závodní atmosféru vytvářejí minimalistické přístroje a čalounění černou Alcantarou na přístrojové desce a nízko uložených závodních skořepinových sedadlech.
Vůz netrpí ani nedostatkem výkonu – koneckonců vychází CUPSTER z modelu Ibiza CUPRA. A to znamená suverénní výkon 132 kW/180 koní, poskytovaný motorem 1.4 TSI, mimořádně rychlé řazení díky převodovce DSG a precizní sportovní podvozek s 18“ koly.