Co budete dělat, když žádná automobilka nenabízí to pravé ořechové a vy zkrátka chcete svůj vysněný supersport? Ruku na srdce, nikdo z nás s tím asi moc nezmůže, ale na světě jsou lidé, kteří si i s tímto problémem poradí. Jedním z nich je James Glickenhaus.

Chlapík, který stojí za takovými projekty, jako třeba P4/5 nebo P4/5 Competizion se rozhodl do toho jít víc po hlavě. Spolupráce s Ferrari skončila rozchodem, a tak se pod kapotu nového supersportu už technika italského hřebce nedostane. Vývoj však měli na starost ti samí lidé. Model SCG003 dostal celokarbonové šasi vlastní konstrukce a jeho karoserie strávila mnoho a mnoho hodin v aerodynamickém tunelu. Navíc designová inspirace vozy pro vytrvalostní závody je více než patrná.

Vůz by měl být v nabídce hned ve dvou provedeních. SCG003S (Stradale) – tedy silniční, hodnou verzi; a SCG003C (Competizione) – ostrou verzi přímo na závodní okruh. V té druhé se bude v útrobách vozu schovávat dvěma turby přeplňovaný šestiválec o objemu 3,5 l, za jehož vývojem stojí Honda. Ten by se konec konců mohl dostat i pod kapotu verze silniční, bude však trochu uhlazen. Motor je vyladěn na výkon 530 koní (390 kW) při 6 800 otáčkách a točivý moment 700 Nm při 4 500 ot./min, jehož síla jde na zadní 18″ kola prostřednictvím sekvenční převodovky. Hmotnost verze SCG003C by měla být nižší než 1350 kg, z čehož je 49 % na zadní nápravě. Vpředu i vzadu jsou dvojité lichoběžníky, stavitelné tlumiče a pružiny pochází od KW.

Verze C bude mít svou premiéru při závodě 24 hodin Nürburgringu v kategorii běžných gétéček, silniční verze se právě dokončuje a k zákazníkům se dostane na konci tohoto roku.