S možným zdržením musí počítat řidiči, kteří mezi Hranicemi a Ostravou cestují po dálnici D1. Na hranici Moravskoslezského a Olomouckého kraje totiž koncem července 2023 začala oprava dvou mostů. Jednoho u obce Kujavy, druhého u Bělotína. Oběma místy se nyní projíždí v zúžení.
„Protože se stavba provádí v celé šířce jednoho dálničního pásu, musí se pás zastavit a vyloučit z dopravy. Provoz se převede do protilehlého dopravního pásu v režimu 2+2,“ vysvětluje Josef Otrhálek, hlavní stavbyvedoucí. Oba mosty se opravují po polovinách. Práce vyjdou Ředitelství silnic a dálnic na bezmála 118 milionů korun bez DPH.
„U Bělotína počítáme s odstraněním stávajících vozovkových a izolačních vrstev před plošnou sanací mostovky. Dojde k nahrazení mostního svršku a údržbě mostních závěrů. Zároveň i proběhne výměna zábradlí a protihlukových stěn. Kromě nového asfaltu je naplánované také čištění a vyspravení odvodnění současně s výměnou svodidel,“ popisuje situaci Jan Rýdl, tiskový mluvčí ŘSD.
Podobné práce momentálně probíhají i na mostu u obce Kujavy. „Je to ve stejném režimu. Tady je uzavřený pravý jízdní pás ve směru Olomouc – Ostrava a provoz je v levém jízdním pásu a u Kujavy je to obráceně. Tam je zavřený opačný pás,“ přibližuje hlavní stavbyvedoucí Josef Otrhálek.
První část rekonstrukce obou mostů by měla být hotova koncem října 2023. Stavební ruch se pak na tuto část naší nejdelší a nejstarší dálnice vrátí po několikaměsíční přestávce.„Příští rok musíme provést to samé, ale opačně. Takže někdy na jaře podle toho, jaká bude situace na dálnici a kdy nám povolí uzavírku pásů. Uzavřou se tak zase protilehlé pásy. Doprava se převede na opravené mosty a provede se oprava opačných mostů,“ upozorňuje Otrhálek.
Po celou dobu rekonstrukce je třeba, aby řidiči zúžením projížděli s maximální obezřetností a dodržovali nejvyšší povolenou rychlost. Výrazně se tím snižuje riziko případné kolize a následných kolon.
několik let staré mosty ji vyžadují opravy!!! Děs toto