Rolls-Royce Silver Wraith Hooper

Prodloužené limuzíny byly v nepříliš vzdálené minulosti velmi oblíbené. Dnes tomu tak již příliš není, ale stále se s nimi můžete potkat a nebo se s nimi dokonce svézt. V České republice lze potkat několik klasických amerických prodloužených Lincolnů, stejně jako několik mercedesů, volvo a podobných, ale i prodloužené modely Rolls-Royce. Tři limuzíny vlastní Milan Koubek, z toho jedna je více než osmimetrová.

Milan Koubek má s limuzínami Rolls-Royce bohaté zkušenosti. Již pěknou řádku let vlastní dvojici téměř sedmimetrových limuzín Rolls-Royce Silver Shadow v bílé a černé barvě, se kterými vozí svatebčany, ale i další lidi na akce. K nim v březnu minulého roku přikoupil ještě další limuzínu. Ta je přibližně o metr a půl delší než ty dvě, co už měl. Na délku totiž měří 8 metrů a 10 centimetrů.

Původně šlo o model Rolls-Royce Silver Wraith, který je už sám o sobě prodlouženou variantou Rolls-Royce Silver Shadow. Britská značka ho vyrobila v roce 1980 a prvních 12 let jezdil v sériové podobě. V roce 1992 ale ze Spojených arabských emirátů, odkud pocházel jeho majitel, do amerického Los Angeles do společnosti Hooper, kde se dočkal výrazného prodloužení. O tom svědčí i štítek za předními koly. Délka auta narostla přibližně o tři metry.

Po téměř 30 letech strávených v emirátech, bylo totiž prodáno do Německa, kde jezdilo 9 let a od roku 2016 se dostalo do Nizozemí, kde bylo na prodej, a kde ho našel Milan. Stav auta se mu líbil, jeho cena také, takže bylo rozhodnuto o tom, že odjede do České republiky. Milan s autem vyrazil po ose, ale do České republiky nedorazil. Po cestě totiž auto přestalo jet. Potupně se muselo naložit na odtahový vůz a dojet na něm. V České republice se nakonec zjistilo, že tento Rolls-Royce má dvě benzinové nádrže, každou s objemem cca 90 litrů, které ale nejsou propojeny, a tak v té, která se zrovna používala, došel benzín. Opravy auto po důkladné kontrole nepotřebovalo žádné, ani mechanické, ani klempířské, dostalo pouze antikorozní ochranu, protože jezdí i v dešti (což je vidět ve fotogalerii) a pokud je potřeba, tak i v zimě. Ostatně tento kousek nemá najeto ještě ani 10 tisíc mil.

Rolls-Royce Silver Wraith Hooper

Pokud se na auto podíváte zvenku, kromě prodloužené karoserie si můžete všimnout také přidané třetí nápravy, nad nimiž jsou dva zavazadlové prostory. V přední části interiéru, kde sedí řidič a spolujezdec, se neměnilo nic. Výrazných proměn se však dočkala zadní část, která připomíná interiéry limuzín Lincoln. Je tu dlouhá lavice po boku, proti které je bar s televizí a “klasická” lavice jako původně. Podle technického průkazu je auto devítimístné, podle Milanových slov je ale obsaditelnost spíše osmi pasažéry. Pro počasí, které panovalo v době focení, bylo auto dodatečně vybaveno nezávislým topením pro zadní část. Ta se dá samozřejmě od té přední oddělit neprůhlednou přepážkou.

Pod kapotou je původní motor Rolls-Royce V8 s objemem 6,75 litru. Automobilka uváděla, že jeho výkone je dostatečný a potvrzuje to i Milan. Navzdory třítunové hmotnosti nenaložené limuzíny a pouze třístupňové automatické převodovce dokáže limuzína bez problémů držet krok s dnešní dopravou. Poháněna je přitom pouze prostřední náprava, ta zadní se jen veze.

Rolls-Royce Silver Wraith Hooper

Všechny tři nápravy jsou odpruženy hydraulicky, stejně jako u výchozího modelu, což zajišťuje hladkou jízdu. Podvozek je navíc propojen s brzdovým okruhem tak, aby se mu při brzdění neponořoval předek. V případě potřeby je možné auto zvýšit tak, aby s ním bylo jednodušší manévrování v úzkých městských uličkách nebo, aby se nezaseklo na přejezdech nerovností nebo terénních zlomech. Při řízení je potřeba myslet na to, že jde o více než osmimetrové auto.

Pokud byste si chtěli pocit šejka také užít nebo jen na svatbu, oslavu, rozvod a nebo třeba narozeniny odjet stylově, není problém. Milan Koubek všechny tři své limuzíny Rolls-Royce pronajímá s řidičem. Se svými limuzínami už byl takto v Německu nebo ve slovenských Michalovcích, kam se vezla dcera jednoho slovenského senátora.