Prodloužené limuzíny byly v nepříliš vzdálené minulosti velmi oblíbené. Dnes tomu tak již příliš není, ale stále se s nimi můžete potkat a nebo se s nimi dokonce svézt. V České republice lze potkat několik klasických amerických prodloužených Lincolnů, stejně jako několik mercedesů, volvo a podobných, ale i prodloužené modely Rolls-Royce. Tři limuzíny vlastní Milan Koubek, z toho jedna je více než osmimetrová.
Milan Koubek má s limuzínami Rolls-Royce bohaté zkušenosti. Již pěknou řádku let vlastní dvojici téměř sedmimetrových limuzín Rolls-Royce Silver Shadow v bílé a černé barvě, se kterými vozí svatebčany, ale i další lidi na akce. K nim v březnu minulého roku přikoupil ještě další limuzínu. Ta je přibližně o metr a půl delší než ty dvě, co už měl. Na délku totiž měří 8 metrů a 10 centimetrů.
Původně šlo o model Rolls-Royce Silver Wraith, který je už sám o sobě prodlouženou variantou Rolls-Royce Silver Shadow. Britská značka ho vyrobila v roce 1980 a prvních 12 let jezdil v sériové podobě. V roce 1992 ale ze Spojených arabských emirátů, odkud pocházel jeho majitel, do amerického Los Angeles do společnosti Hooper, kde se dočkal výrazného prodloužení. O tom svědčí i štítek za předními koly. Délka auta narostla přibližně o tři metry.
Po téměř 30 letech strávených v emirátech, bylo totiž prodáno do Německa, kde jezdilo 9 let a od roku 2016 se dostalo do Nizozemí, kde bylo na prodej, a kde ho našel Milan. Stav auta se mu líbil, jeho cena také, takže bylo rozhodnuto o tom, že odjede do České republiky. Milan s autem vyrazil po ose, ale do České republiky nedorazil. Po cestě totiž auto přestalo jet. Potupně se muselo naložit na odtahový vůz a dojet na něm. V České republice se nakonec zjistilo, že tento Rolls-Royce má dvě benzinové nádrže, každou s objemem cca 90 litrů, které ale nejsou propojeny, a tak v té, která se zrovna používala, došel benzín. Opravy auto po důkladné kontrole nepotřebovalo žádné, ani mechanické, ani klempířské, dostalo pouze antikorozní ochranu, protože jezdí i v dešti (což je vidět ve fotogalerii) a pokud je potřeba, tak i v zimě. Ostatně tento kousek nemá najeto ještě ani 10 tisíc mil.
Pokud se na auto podíváte zvenku, kromě prodloužené karoserie si můžete všimnout také přidané třetí nápravy, nad nimiž jsou dva zavazadlové prostory. V přední části interiéru, kde sedí řidič a spolujezdec, se neměnilo nic. Výrazných proměn se však dočkala zadní část, která připomíná interiéry limuzín Lincoln. Je tu dlouhá lavice po boku, proti které je bar s televizí a „klasická“ lavice jako původně. Podle technického průkazu je auto devítimístné, podle Milanových slov je ale obsaditelnost spíše osmi pasažéry. Pro počasí, které panovalo v době focení, bylo auto dodatečně vybaveno nezávislým topením pro zadní část. Ta se dá samozřejmě od té přední oddělit neprůhlednou přepážkou.
Pod kapotou je původní motor Rolls-Royce V8 s objemem 6,75 litru. Automobilka uváděla, že jeho výkone je dostatečný a potvrzuje to i Milan. Navzdory třítunové hmotnosti nenaložené limuzíny a pouze třístupňové automatické převodovce dokáže limuzína bez problémů držet krok s dnešní dopravou. Poháněna je přitom pouze prostřední náprava, ta zadní se jen veze.
Všechny tři nápravy jsou odpruženy hydraulicky, stejně jako u výchozího modelu, což zajišťuje hladkou jízdu. Podvozek je navíc propojen s brzdovým okruhem tak, aby se mu při brzdění neponořoval předek. V případě potřeby je možné auto zvýšit tak, aby s ním bylo jednodušší manévrování v úzkých městských uličkách nebo, aby se nezaseklo na přejezdech nerovností nebo terénních zlomech. Při řízení je potřeba myslet na to, že jde o více než osmimetrové auto.
Pokud byste si chtěli pocit šejka také užít nebo jen na svatbu, oslavu, rozvod a nebo třeba narozeniny odjet stylově, není problém. Milan Koubek všechny tři své limuzíny Rolls-Royce pronajímá s řidičem. Se svými limuzínami už byl takto v Německu nebo ve slovenských Michalovcích, kam se vezla dcera jednoho slovenského senátora.