Když v roce 2010 Renault oznámil návrat jména Gordini do své nabídky, většina motoristické veřejnosti jásala. To, co nakonec přišlo, zůstalo daleko za očekáváním všech a místo triumfálního comebacku se dostavilo hořké zklamání. Blýská se však na lepší časy!
V padesátých letech minulého století se jméno Gordini prohánělo po světových tratích na pláštích speciálů Formule 1. V šedesátých letech začala firma spolupracovat s francouzským Renaultem, který značku Gordini v roce 1969 získal pod svá křídla. Z kdysi slavného spojení nezbylo do současnosti nic, a tak všichni s nadšením očekávali v roce 2010 ohlášený návrat. Dočkali jsme se však rozčarovaní, když se z označení Gordini stal pouhý stupeň výbavy. Renault ale vyslyšel nářky fanoušků a zájemců a plánuje nápravu!
Renault CEO, Carlos Tavares, uvedl, že modely Renaultsportu budou sportovní, ale Gordini budou ještě o krok dál. Modely Gordini budou prodávány jako silniční deriváty vozů zaměřených na závodní tratě. Z toho tedy vyplývá, že v nabídce Renaultu budou nadále figurovat vozy s označením RS, zatímco Gordini se stanou ultimativnější variantou pro opravdové nadšence, jejichž vozy se nezřídka ocitnou na nějakém tom závodním okruhu.
Kdy konkrétně se nově zaměřených modelů Gordini dočkáme, zatím není jisté. Plány automobilky Renault však zní dobře a tak nám nezbývá, než čekat a doufat, že to tentokrát ve Francii uchopí za správný konec.
-FM-